  • 51. Data: 2003-11-10 07:38:09
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bom62r$jf0$1@korweta.task.gda.pl...
    > jest wegiel drozszy ten z ukrainy,australii itd... kosztuje on okolo 500zl
    > (bo juz niema konkurencji na rynku polkim wiec cena rosnie w zwiazku z
    > dalsza podaza) to teraz wychodzi ze zeby zakupic tyle wegla potrzeba nam
    juz
    > 25mld zl...

    a skad ty zes wziol takie kombinacje?? konkurencja jest nadal, bo jest sporo
    panstw majacych nadmiar wegla i chcacych go uplynnic, nikt nagle nie zalozy
    oligopolu tylko dlatego ze polsce zlikwiduje sie nierentowne gornictwo, poza
    tym nikt nie piesze i nie mowi o zlikwidowaniuy 100% kopaln tylko o
    zamknieciu tych do ktoryhc sie doklada

  • 52. Data: 2003-11-10 07:44:37
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    > 2050
    >
    > no grats normal cena ...

    no ciekaw jestem, od kiedy to kolorowe laserowe drukarki w tej cenie sa
    norma, dopiero zaczynaja tyle kosztowac, wiec o zadnej normie mowy nie ma

    > hmmm myslisz sie :) Kopalnia nie moze oglaszac ZADNYCH przetargow ... Musi
    > zlozyc zamowienie o cokolwiek z KW ktora jak pisalem jest narzucona
    > politycznie z gory ... Siedza tam co prawda osoby zwiazane z gornictwem
    ale
    > oczywiscie te osoby w duzej czesci zwiazne z gornictwem byly jedynie
    > politycznie a na dole to moze 2-3 razy w ciagu 10lat byli ...

    co nie zmienia postaci rzeczy ze ktos dostal w lape i powinien pojsc
    siedziec za niegospodarnosc, wiec porzadki od wlasnego podworka jak pisalem

    > Zmien robote kolejarza na robote gornika ... Napewno Ci sie spodoba ...
    > Napewno ....

    nie zamierzam bo nie jestem kolejarzem

    > 2000zl to gornik dostanie kiedy przepracuje przynajmniej 26 dni w
    miesiacu.
    > Praca na kopalni to nie jest praca urzednika ktory do roboty przychodzi o
    8
    > a konczy rowno o 15 a w tym ma 30 min przerwy ...
    > Gornik zapierdala w nieziemskich warunkach, a nie jak urzednik w
    > klimatyzowanych pomieszczeniach w ciszy czesto i spokoju ...

    taka wybral sobie robote i dostaje za to calkiem niezla kase i chce ja
    dostawac bez wzgledu czy sie to komus podoba czy nie, jestem ciekaw czemu
    nie protestowali kiedy za komuny wszystko bylo dla nich, talony na
    samochody, mieszkania, pewexowskie artykuly za smieszne zlotowkowe ceny itp,
    wtedy bylo cacy i nadal tak chca, wiec niech na siebie zarobia, bo reszta
    polski ma juz dosc ich utrzymywania

  • 53. Data: 2003-11-10 09:34:50
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:BfHrb.11056$ky5.133775@news.chello.at...
> [...]
    poza
    > tym nikt nie piesze i nie mowi o zlikwidowaniuy 100% kopaln tylko o

    No coz ... zlikwidowac wszystkie chca tutaj ... przeczytaj ze kopalnie to
    darmozjady i tylko obciazanie ... najechetniej to by odlaczyl Polske od
    Slaska :D

    A to nie sa kombinacje niestety ... konkurencji niema tak samo jak mozesz
    powiedziec ze jest konkurencja z TEPSa albo pomiedzy operatorami GSM.
    Ceny ustalane sa w jednym dwoch miejscach na swiecie ... potem reszta sie do
    tego stosuje...
    Narazie Unia sprowadza do siebie mase wegla ... Po przystapieniu Polski do
    Uni oni juz nie beda musieli go sprowadzac ... beda mieli tani wegiel z
    Polski... a ten wegiel wcale zly nie jest ... jest bardzo dobry.

    Nierentowne gornictwo jest przez to ze cena wegla jest ustalana w Warszaawie
    a nie na slasku przez kopalnie. Dopuki tak jest glupota jest mowienie o
    nierentownosci kopalni. To tak jakbys narzucil np fabryce samochodow cene
    max za auto ... cene ta narzucilbys bez wiekszego patrzenia na koszty
    uzyskania.
    A niestety tak jest. Na kopalnie cena na wegiel do elektrowni i przemyslu
    cena jest narzucona aby nie bylo : zbyt wielkiej inflacji, zeby przez wzrost
    cen energii nie wzrosla cena wlasciwie wszystkiego to naprawde tak trudno
    zrozumiec?
    Co do ceny za wegiel z innych krajow ... Myslisz ze taka Ukraina ma na
    zbyciu 70mln t rocznie wegla, a moze Czechy maja tyle ?? Albo moze myslisz
    ze lepiej jest placic tamtejszemy panstwu kupe kasy za wegiel ktory tanie
    mimo wszystko mozna w Polsce wydobyc ?
    Bo jesli myslisz ze w momencie kiedy w Polsce nie bedzie kopalni to cena
    wegla transportowanego przez pol swiata np z Australii albo Ameryki Polodnio
    wej bedzie nadal taka niewielka jak jest teraz ? Oni doskonale sobie zdaja
    teraz sprawe z tego ze nie maja szans sprzedac w Polsce wegla drozszego.
    Dlatego transport a raczej wegiel w takich przypadkach jest mocno
    dofinansowywany. Przeczytaj sobie raporty o cenie wegla w krajach ktore
    eksportuja wegiel do Uni Europejskiej ... Moze dziwinie to zabrzmi (bo tak
    brzmi) ale tam wiedza ze posiadanie wlasnych zasobow strategicznych (a
    takimi sa zloza wegla w Polsce) jest wazniejsze od tego ze reszta kraju
    uwaza (niewiadomo wlasciwie dlaczego) ze gornik to darmozjad ...Wyraznie
    wtedy zapomina ze bez gornika polskiego ceny w Polsce skocza bardzo mocno ..
    Chociazby przez to ze juz nie bedzie sie dalo sterowac cena energii za
    pomoca ograniczania ceny wegla ... Wtedy to bedziecie placic gruba forse za
    wegiel z zagranicy albo za gaz do opalania waszych zmarznietych tylkow :D i
    do zapalenia chociazby zarowki zebyscie mogli cos przeczytac ... chociaz
    wtedy niekoniecznie was bedzie stac bo cena energi bedzie wyzsza a cena
    wiekszoci dobr takze skoczy...

  • 54. Data: 2003-11-10 09:47:04
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:FlHrb.11161$ky5.135585@news.chello.at...

    > Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > no ciekaw jestem, od kiedy to kolorowe laserowe drukarki w tej cenie sa
    > norma, dopiero zaczynaja tyle kosztowac, wiec o zadnej normie mowy nie ma

    Przynajmniej od poczatku "wakacji" takie ceny sa ... bo sam kupowalem kolor
    laser za cos kolo 3100.

    > co nie zmienia postaci rzeczy ze ktos dostal w lape i powinien pojsc
    > siedziec za niegospodarnosc, wiec porzadki od wlasnego podworka jak
    pisalem

    Wiesz... przyklad idzie z gory ...

    > nie zamierzam bo nie jestem kolejarzem

    Nie o to mi chodzilo :) Chodzilo mi o porownanie trudnosci pracy ... Kolejaz
    to USLUGI ... A gornik to WYTWORSTWO (wydobywactwo:) musi byc roznica w
    zarobkach....

> [...]
    itp,
    > wtedy bylo cacy i nadal tak chca, wiec niech na siebie zarobia, bo reszta

    Wiesz akurat niemow nic o komunie... W tamtych czasach bez Slaskiego wegla
    Polska mozliwe ze wogole by sie nie wykaraskala ...
    Myslisz ze zlym jest ze pracownicy ktorzy zapierdalali naprawde ciezko
    dostawali chociaz czesc tego co przynosili w zyskach dla Polski ?
    Za ta swoja robote za ktora oni dostawali zlotowki, POLSKA dostawala ciezkie
    dewizy, dzieki ktorym jakos sie to trzymalo.
    Bardzo kocham ten piekny odkryczwczy i (piiiiiiiiii uwaga przeklenstwo)
    ZAJEBISTY frazes ... ze Polska utrzymuje gornikow :D HAHAHAHAHA
    telekwiatkowska stacja zamieszala wam we lbach ...
    Jakbysmy tak podliczyli UTRZYMYWANIE roznych dziedzin zycia to bardzo
    ciekawie by wyszlo... Ale wtedy to np taka Warszawa musiala by sie pod stol
    ze wstydu schowac ... Albo obecnie pyszczacy Krakow...
    Rozumiem ze paniec ludzka jest baaardzo krotka ... jednak pamietajcie ze
    odbudowa Polski i wogole jej istnienie po wojnie zalezalo od przemyslu ...
    przemyslu ktory urzednicy z taka przyjemnoscia teraz staraja sie zlikwidowac
    albo przynajmniej w duzym stopniu okulawic... Przemysl zalezy od gornictwa
    Ale co o tym moze wiedziec urzednik ktory czesto niewie ze prad w swoim
    komputerku ma w przynajmniej 98% z wegla ... Ale przeciez tak latwo zamknac
    kopalnie ... Przeciez tak latwo jest zaplacic gruba nieswoja forse za wegiel
    z zagranicy albo za gaz takze zza granicy ... Tak sie zlozylo ze poza duzymi
    zlozami wegla Polska niema jakis innych znaczniejszych zloz strategicznych
    dla istnienia kraju ... I czy to sie podoba zawistnym urzednikom albo
    omamionym ogladacza TV gornictwo polskie bedzie i nie zniknie w ciagu
    60-70lat... Inaczej Polski zwyczajnie nie bedzie stac na istnienie...
    Zamkniecie kopalnie to nawet do Uni nie bedziemy mogli wejsc ze wzgledu na
    przekrajaczaca granice absurdu dziure budzetowa ... Ale powodzenia ...

  • 55. Data: 2003-11-10 11:29:22
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Nie mam teraz niestety czasu na długą i szczegółową polemikę. Powiem więc
    krótko:

    Budujesz swoje fantasmagorie na kilku _fałszywych_ przesłankach, skąd sie
    biorą dalsze bzdury. Oczywiście implikacja ma to do siebie, że można z
    fałszu dojść do prawdziwych wniosków, niestety Ty nie dochodzisz.

    Po kolei:

    1. Nikt nie chce zamknąć _wszystkich_ kopalni, bo to głupota. Chce ich
    zamknąć tyle, żeby wydobycie sie opłacało. Jesli się opłaca to znaczy że
    przynosi zysk, a pokaż mi tego, który nie chce zysków? Chemy tylko zamknąć
    te, które przynoszą od lat miliardowe straty, które obciążając nas
    wszystkich.

    2. Spadek podaży polskiego węgla nie zostanie praktycznie odczuty na rynku.
    Cena światowa i tak kształtuje się poniżej polskiej - dlatego sprzedajemy
    poniżej ceny opłacalności za granicę. Obudz się - przeczytaj cos na temat
    międzynarodowych rynków towarowych, bo błądzisz jak naiwne dziecko we mgle.
    Tylko dlatego jeszcze w kraju można sprzedawać polski węgiel, że chronimy
    sląsk za pomocą kontyngentów na węgiel z Rosji i Ukrainy. Który jest
    _tańszy_!!!! NIe droższy - tylko tańszy! I tańszy pozostanie po zamknięciu
    tych kilku kopalń, wiec, przeciwnie do tego co twierdzisz, mamy sznse na
    tańszy węgiel w momencie, jak nie będziemy już musieli chronić górnictwa
    kontyngentami. Nota bene bardzo się nan nas złoszczą za to i nakładaja cła
    jako retorsje - kolejny szkody, które górnictwo wyrządza gospodarce ( w tym
    wypadku eksportowi na wschód). Rojenia o "miejscach w których ustala się
    cene za węgiel" są z gatunku Lepperowych rewelacji o Talibach w Klewkach.
    Zapewne zaraz się dowiemy, że jednym z tych miejsc jest Tel-Awiw.

    3. Cena węgla NIE JEST ustalana w Warszawie. Ustala ją rynek. Kto ci
    naopowiadał takich rzeczy? Jak mi nie wierzysz to tutaj
    http://www.wzz.org.pl/st/blashke.shtml _działacz związkowy_ to opisuje, że
    NIKT ceny odgórnie nie ustala i irytuje się na ludzi, którym ten fakt nie
    może wsiąknąć w głowy. No i co teraz? Taką samą wartość mają wszystkie inne
    Twoje "fakty".

    Przykro mi - jestęs w straszliwym błędzie, który kosztuje kraj bardzo wiele.
    Czy stac Cie na to, abyś sie do niego przyznał?

    Depi.

  • 56. Data: 2003-11-10 11:34:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > ciekawie by wyszlo... Ale wtedy to np taka Warszawa musiala by sie pod
    stol
    > ze wstydu schowac ...

    Taaaak? Kolejne "fakty" z Klewek? Podać ci naprawde, ile Warszawa wpłaca w
    podoatkach do budżetu a ile z niego otrzymuje? I czy wtedy przrposisz za
    swoje słowa?

    > Ale co o tym moze wiedziec urzednik ktory czesto niewie ze prad w swoim
    > komputerku ma w przynajmniej 98% z wegla ...

    Ojejku jejku... Po pierwsze wole, żeby ten prąd powstał z reaktorów
    atomowych albo najlepiej ze źródeł odnawialnych. Po drugie w razie czego,
    kupi sie sam prąd.

    --
    Depi.

  • 57. Data: 2003-11-10 13:54:27
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przynosi zysk, a pokaż mi tego, który nie chce zysków? Chemy tylko zamknąć
    > te, które przynoszą od lat miliardowe straty, które obciążając nas

    napisales : Wiesz - jak powiedział kiedyś Radek Sikorski - Polska by bardzo
    skorzystała,
    gdyby Sląsk ogłosił secesje. 50% problemów by nagle zniknęło a Wy
    moglibyście się tam w tych dziurach grzebac skolko ugodno.

    myslalem ze sie z tym utozsamiasz ... jak nie to powiedzmy oka ...

    > 2. Spadek podaży polskiego węgla nie zostanie praktycznie odczuty na
    rynku.

    tak Ci sie tylko wydaje ... teraz Polska moze dosc dowolnie ksztaltowac cla
    na towary sprowadzane zza granicy ... Po wejscu do Uni nie bedzie to mozliwe
    ... Cena zagranicznego wegla wzrosnie ... jesli wzrosnie to znaczy ze jest
    dotowane prawda ?

    > Tylko dlatego jeszcze w kraju można sprzedawać polski węgiel, że chronimy
    > sląsk za pomocą kontyngentów na węgiel z Rosji i Ukrainy. Który jest
    > _tańszy_!!!! NIe droższy - tylko tańszy!

    z tym tanszym bym nie szalal ... zreszta co ma za znaczenie czy tanszy czy
    drozszy jesli nie bedzie w Polsce wegla bedzie trzeba go kupic za granica
    ... czyli nie bedzie tanszy tylko bedzie drozszy bo bedziesz musial cala
    kase ktora teraz zostaje mimo wszystko w Polsce wyslac za granice..

    > I tańszy pozostanie po zamknięciu
    > tych kilku kopalń, wiec, przeciwnie do tego co twierdzisz, mamy sznse na
    > tańszy węgiel w momencie, jak nie będziemy już musieli chronić górnictwa
    > kontyngentami.

    Zamyka sie kopalnie wg klucza politycznego a nie ekonomicznego ... Zamyka
    sie kopalnie na zasadzie (zgaduje ale tak to wyglada z slaskiego punktu
    widzenia) hmmm Boleslaw Smialy ... hmmm jakas stara ta nazwa ... moze ja
    zamkniemy ???
    Na szczescie sprawa tej kopalni rozwiazana zostala pomyslnie ... Jest to
    kopalnia (jakbys nie wiedzial) ktora na pniu sprzedaje cala produkcje do
    pobliskiej elektrowni pracuja w obiegu zamknietym dostarczajac wegiel na
    rynek okoliczny oraz prad i cieplo z elektr-cieplowni.

> [...]
    > cene za węgiel" są z gatunku Lepperowych rewelacji o Talibach w Klewkach.
    > Zapewne zaraz się dowiemy, że jednym z tych miejsc jest Tel-Awiw.

    Tak tak ... Wlasnie dzis kupowalem wegiel do ogrzania mojego domu ...
    Kosztowalo mnie to za 4t 1600zl z transportem ...
    Zgadnij po ile musi kopalnia sprzedawac wegiel do eletrowni ? Aby wam mogl
    komputerek chodzic ? 110 zl !!! i to jest cena narzucona z gory i nie
    wmowisz nikomu ze tutaj maja zastosowanie zasady ekonomi ...
    Maja zastosowanie takie zasady ... Gornictwo upada to go jescze udojmy
    troche dopuki jeszcze musimy utrzymywac kopalnie to niech musza sprzedawac
    nam wegiel ponizej kosztow produkcji ... a wine za to zrzuci sie na kopalnie
    i tak przeciez tam same buraki pracuja nawet sie nie spostrzega ...

> [...]
    > NIKT ceny odgórnie nie ustala i irytuje się na ludzi, którym ten fakt nie
    > może wsiąknąć w głowy. No i co teraz? Taką samą wartość mają wszystkie

    Patrz punkt wyzej ... Ceny za wegiel energetyczny ustalane sa w Warszawie i
    tego niestety nie zmienisz wiec takie gadanie z ustala ja rynek schowaj
    pomiedzy bajki... Ceny rynkowe to sa ceny wegla dla takiego szaraczka jak ja
    ... wtedy kopalnia zarabia ...
    I niemow ze wegiel z rosji czy ukrainy jest tanszy niz te narzucone 110zl
    ... A 80-90% wydobywanego wegla idzie wlasnie na energetyke i przemysl dla
    ktorego oczywiscie cena tez jest taka zanizona ... Bo przeciez jesli wegiel
    kosztowalby 250-300 zl spowodowalo by to zapasc gospodarcza ...

    > Przykro mi - jestęs w straszliwym błędzie, który kosztuje kraj bardzo
    wiele.
    > Czy stac Cie na to, abyś sie do niego przyznał?

    Moge sie przyznac ze kopalnie niektore sa nierentowne ... Ale jak moga byc
    rentowne i przynosic dochod jesli w ten sposob sa dojone przez panstwo ...

  • 58. Data: 2003-11-10 14:29:27
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > Nierentowne gornictwo jest przez to ze cena wegla jest ustalana w
    Warszaawie a nie na slasku przez kopalnie.

    Ale cen drukarek i kompów, o których wspominałeś zdaje się nie ustalała
    Warszawam tylko "swoi"?
    I też źle? Może doprecyzuj kto ma sensownie zająć się zarządzaniem
    kopalniami bo dyskusja jest ciekawa ale na razie czytam, że wszystko jest
    "be" i nie ma rozwiązania innego niż zamknięcie nierentownych kopalń.

  • 59. Data: 2003-11-10 15:30:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:O7Hrb.10940$ky5.132448@news.chello.at...

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    >
    > najsmieszniej jest wtedy jak dwa trolle sie kloca :D

    A z kim się kłócisz bo nie widzę pewnie niektórych postów??

    Leszek

  • 60. Data: 2003-11-10 15:32:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Daj adres.