  • 61. Data: 2003-11-10 15:55:18
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: Arek <a...@e...net>

    Leszek rzecze:
    > Ile ty masz lat przygłupie?

    Nie pogrążaj się chłopie i lepiej wyskocz dobrowolnie z adresu
    bo i tak go poznam z akt sądowych a przynajmniej zachowasz twarz.
    Mam 6 lat mniej od Ciebie mądralo, co ze spotkaniem?
    Nie pasowało Ci dzisiaj to w środa 12 listopada w samo południe u Ciebie
    w mieszkaniu. Dajesz ten adres czy wszyscy mają się przekonać jakim parszywym
    tchórzem jest Leszek K. ?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 62. Data: 2003-11-10 15:57:18
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Warszaawie a nie na slasku przez kopalnie.
    >
    > Ale cen drukarek i kompów, o których wspominałeś zdaje się nie ustalała
    > Warszawam tylko "swoi"?

    no coz .. pol na pol to wina moich :D
    Aktualnie za przetargi odpowiada KW ktora zostala sztucznie stworzona aby
    "kierowac" gornictwem ... Niestety ludzie wybierani tam zostali wybrani
    raczej za zaslugi polityczne niz za zaslugi ekonimiczne lub kierownicze ...

    > I też źle? Może doprecyzuj kto ma sensownie zająć się zarządzaniem
    > kopalniami bo dyskusja jest ciekawa ale na razie czytam, że wszystko jest
    > "be" i nie ma rozwiązania innego niż zamknięcie nierentownych kopalń.

    Ratunkiem dla kopalni jest uwolnienie cen wegla ... czyli niestety wiaze sie
    to z wzrostem cen energi ... bo nikt mi nie wmowi ze mozna kupic 70mln t
    wegla (no 50-60mln dla energetyki) za granica z dnia na dzien albo nawet z
    roku na rok ...
    Dodatkowo jest tutaj miejsce na porzadna reforme urzednicza ... czyli cos
    jak reforma ktora przydalaby sie panstwu ... wywalenie kilkutysiecy
    urzednikow zwiazanych z gornictwem .. zlikwidowanie KW ktora jest tylko
    obciazeniem, a nie pomoca ... skonczenie z rownaniem w dol (tutaj uklon w
    strone mojego adwersarza ktory mowi o zamknieciu nieretownych kopaln:)...
    Jesli przy zlikwidowaniu kopaln zatrudnienie na wyzszych stanowiskach i
    stanowiskach zwiazkowych pozostala bez zmian to cos jest nie tak ... to jest
    blad slaska tak samo jak reszty polski ... reforma tak ... urzednicza
    reforma tak ... ale na miejsce urzedu z 1000 urzednikow stawia sie po cichu
    3 inne ktore zatrudniaja po 400 urzednikow ... Niestety ustawy i prawo
    okresla co mozna a czego nie mozna ...
    Wprowadzenie tak samo jak dla przedsiebiorstw ograniczenia kontroli (mam na
    mysli to ze aktualnie AFIR w firmie nie moze przebywac wiecej niz jedna
    kontrola i nie moze byc dluzsza niz tam iles dni). Na kopalni niema dnia bez
    kontroli ... zwiazane jest to oczywiscie z kolesiostwem ... bo przeciez nie
    moge zwolnic kontrolera bo to moj koles ... I nie mowcie mi ze takie cos
    jest tylko na slasku...
    W Polsce mamy teraz cos kolo 360 000 urzednikow .. wzrost o prawie 200 000 w
    ostatnich 10 latach ... przy gwaltownym spadku zadowolenia z obslugi... W
    gornictwie mamy podobnie ... Jednak ilosc tych urzednikow jest juz narzucona
    prawnie ...

    Najlepszym dla gornictwa bylo by zostawienie go w spokoju bez robienia
    Kompani Weglowych czy innych tego typu sztucznych firemek...
    Zlikwidowanie mozliwosci zerowania na kopalniach przez firmy takie jak
    WegloKoks czy WegloTransport ktore za nic biaza grube mld zlotych w skali
    roku ...

    Niestety telekwiatkowska i dziennikarze widza tylko protestujacych gornikow
    zapominajac o tym ze dzieki temu ze maja wegiel ze slaska moga ich ogladac
    ludze ... bez wegla Slaskiego naprawde skoczyloby wszystko w gore ...
    To nie jest tylko moje zdanie...

  • 63. Data: 2003-11-10 16:00:51
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

> [...]
    > Nie pasowało Ci dzisiaj to w środa 12 listopada w samo południe u Ciebie
    > w mieszkaniu. Dajesz ten adres czy wszyscy mają się przekonać jakim

    Tchorzem jestes ty ... Leszek K. pierwszy sie chcial dowiedziec twojego
    adresu ... Jednak jak zwykle logika cie zawodzi i nie potrafisz sie
    zastosowac do ogolnej zasady ... Odpowiada ten ktory pierwszy zostal spytany
    ... Ale coz ...

  • 64. Data: 2003-11-10 16:20:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
> [...]
    > adresu ... Jednak jak zwykle logika cie zawodzi i nie potrafisz sie
    > zastosowac do ogolnej zasady ... Odpowiada ten ktory pierwszy zostal spytany

    Czytaj uważnie - podawałem już namiary na moją stronę, gdzie znajdziesz wszystkie
    namiary do mnie w moim życiorysie.

    W dodatku to nie ja opluwam Leszka, więc niech się zdecyduje chłop czy jest
    parszywym tchórzliwym anonimem bez twarzy opluwającym innych z ukrycia czy też
    ma twarz i przedstawi się nam w pełni.
    Takoż i dotyczy to Ciebie jakbyś zapomniał.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 65. Data: 2003-11-10 16:25:43
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    > Przynajmniej od poczatku "wakacji" takie ceny sa ... bo sam kupowalem
    kolor
    > laser za cos kolo 3100.

    to jakby 30 pare % roznicy, wiec nadal zadna norma, a w b&w za 12000 w
    kopalni to jakas porazka i zlodziejstwo

    > Wiesz... przyklad idzie z gory ...

    to znaczy ze gornicy musza byc tak samo tepi i zaklamani jak kasta rzadzaca?

    > Nie o to mi chodzilo :) Chodzilo mi o porownanie trudnosci pracy ...
    Kolejaz
    > to USLUGI ... A gornik to WYTWORSTWO (wydobywactwo:) musi byc roznica w
    > zarobkach....

    jesli ty pod slowem kolejarz masz na mysli konduktora albo maszyniste to
    wspolczuje, wez pod uwage ze jest cala masa robotnikow utrzymujacych ten
    zlom na chodzie, stawiajacych i reperujacych torowiska itp, o tym ze oni
    musza czesto zapierniczac o 3 rano przy -20 stopniach C bo akurat jakis
    sklad sie wylozyl to juz nie pomyslisz?
    ich praca tez nie jest taka slodka jakby ci sie to wydawalo

    > Jakbysmy tak podliczyli UTRZYMYWANIE roznych dziedzin zycia to bardzo
    > ciekawie by wyszlo... Ale wtedy to np taka Warszawa musiala by sie pod
    stol
    > ze wstydu schowac ... Albo obecnie pyszczacy Krakow...
    > Rozumiem ze paniec ludzka jest baaardzo krotka ... jednak pamietajcie ze
    > odbudowa Polski i wogole jej istnienie po wojnie zalezalo od przemyslu ...
    > przemyslu ktory urzednicy z taka przyjemnoscia teraz staraja sie
    zlikwidowac
    > albo przynajmniej w duzym stopniu okulawic... Przemysl zalezy od gornictwa

    juz ktos napisal, dowiedz sie ile warszawa oddaje w podatkach do budzetu i
    ile z niego wyciaga, a potem przyjdz i przepros, to ze ktos grzebie dziury w
    ziemi to nie znaczy ze ma byc uprzywilejowany dozywotnio razem ze swoimi
    potomkami

    > 60-70lat... Inaczej Polski zwyczajnie nie bedzie stac na istnienie...
    > Zamkniecie kopalnie to nawet do Uni nie bedziemy mogli wejsc ze wzgledu na
    > przekrajaczaca granice absurdu dziure budzetowa ... Ale powodzenia ...

    ciekawcyh rzeczy sie dowiadujemy, okazuje sie ze polska istnieje tylko
    dzieki gornikom ;) dobre sobie
    osobisnie nie twierdze ze nalezy zamknac wszysktie kopalnie, ale spora ich
    czesc, bo jakby sie nie krecil dupa zawsze bedzie z tylu i tylko mala czesc
    kopalni moze przynosic dochod

  • 66. Data: 2003-11-10 17:27:40
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:b_Orb.21363$ky5.263711@news.chello.at...

    > to jakby 30 pare % roznicy, wiec nadal zadna norma,

    :)

    > a w b&w za 12000 w kopalni to jakas porazka i zlodziejstwo

    No coz ... wszyscy chca cos miec z gornictwa :(

    > to znaczy ze gornicy musza byc tak samo tepi i zaklamani jak kasta
    rzadzaca?

    tylko to nie gornicy sa tepi i zaklamani ... tacy sa urzednicy gorniczy a to
    zasadnicza roznica ...

> [...]
    > sklad sie wylozyl to juz nie pomyslisz?
    > ich praca tez nie jest taka slodka jakby ci sie to wydawalo

    Oczywisce ze tam takze pracuja robotnicy ...
    Myslisz ze to takie czeste ze o 3 rano przy -20stC musza cos robic ?
    To teraz pomysl ... Normalnie gornik do roboty o 5 z groszami wstaje zeby
    dojechac do roboty na 6 na zjazdy ...
    Pracuja w warunkach mocno narazajacych ich zycie ... Zaloze sie ze czesc z
    nich z mila checia zamienili by sie na raj -20stC na swiezym powietrzu...
    Ale to taka praca ...
    I prosze nie porownuj pracy kolejarza z praca gornika (gornika mam na mysli
    dolowego robotnika, a kolejarza to wlasnie tego robotnika o ktorym
    napisales)

> [...]
    > ziemi to nie znaczy ze ma byc uprzywilejowany dozywotnio razem ze swoimi

    Nikt tutaj nie mowi o uprzywilejowaniu ... Tylko o zwyklym wyngarodzeniu za
    nieludzka prace ...
    A powiedz mi co to ta Warszawa produkuje ze az tyle podatkow wplaca do
    budzetu ?

    > ciekawcyh rzeczy sie dowiadujemy, okazuje sie ze polska istnieje tylko
    > dzieki gornikom ;) dobre sobie

    nie chodzilo mi ot to ze tylko dzieki gornikom ... jednak mocne podstawy
    tego stwierdzenia istnieja ...

    > osobisnie nie twierdze ze nalezy zamknac wszysktie kopalnie, ale spora ich
    > czesc, bo jakby sie nie krecil dupa zawsze bedzie z tylu i tylko mala
    czesc
    > kopalni moze przynosic dochod

    z tym sie zgadzam ... trzeba zamknac nierentowne kopalnie ... ale niech one
    beda nierentowne w normalnych warunkach ekonomicznych a nie takich
    sztucznych jakie mamy aktualnie w Polsce

  • 67. Data: 2003-11-10 17:31:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > bo i tak go poznam z akt sądowych

    Ale najpierw czeka cię niemiła wizyta na posterunku...konfidencie;))
    To jak to było popaprańcu z tym państwem policyjnym??

    > Nie pasowało Ci dzisiaj to w środa 12 listopada w samo południe

    Proponuję jutro o 18.00 przed wejściem do M1 na Franowie. Będę na pewno
    tchórzu.
    Będę miał ciemne okulary więc z uwagi na porę dnia poznasz na pewno.

    Leszek

  • 68. Data: 2003-11-10 17:32:40
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Czytaj uważnie - podawałem już namiary na moją stronę, gdzie znajdziesz
    wszystkie
    > namiary do mnie w moim życiorysie.

    Stek bzdur czubku.

    Leszek

  • 69. Data: 2003-11-10 17:51:07
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > napisales : Wiesz - jak powiedział kiedyś Radek Sikorski - Polska by
    bardzo
    > skorzystała,
    > gdyby Sląsk ogłosił secesje. 50% problemów by nagle zniknęło a Wy
    > moglibyście się tam w tych dziurach grzebac skolko ugodno.
    >
    > myslalem ze sie z tym utozsamiasz ... jak nie to powiedzmy oka ...

    Jest to tylko figura retoryczna. chyba nikt serio tego nie rozważa - zresztą
    dziś jest juz po rybkach, bo kto nam odda te 32 MLD złotych?

    > rynku.
    >
    > tak Ci sie tylko wydaje ... teraz Polska moze dosc dowolnie ksztaltowac
    cla
    > na towary sprowadzane zza granicy ... Po wejscu do Uni nie bedzie to
    mozliwe

    Juz dziś nie jest to mozliwe - wiaża nas rózne umowy chocby GATT i
    dwustronne. Oczywiście sytuacja się zmieni i nie my będziemy samodzielnie je
    ustalać, tylko obejmie nas CCT.

    > ... Cena zagranicznego wegla wzrosnie ... jesli wzrosnie to znaczy ze jest
    > dotowane prawda ?

    Boze - jak grochem o sciane. Ale NIE wzrośnie!!! Kto Ci powiedział że
    wzrośnie? Skąd to wziąłeś? Szczególnie, że popyt na węgiel systematycznie
    maleje a cła w CCT są zasadniczo niższe niż nasze krajowe.

    > z tym tanszym bym nie szalal ...

    Nikt Ci nie każe szaleć, tylko zaakceptowac nagie fakty. Dlatego limitujemy
    jego import, że jest tańszy i wyparł by nasz z rynku.

    > zreszta co ma za znaczenie czy tanszy czy
    > drozszy

    No moim zdaniem ma niebagatelny, szczególnie dla Twoich teorii, że będziemy
    musieli płacić więcej za węgiel.

    > jesli nie bedzie w Polsce wegla bedzie trzeba go kupic za granica
    > ... czyli nie bedzie tanszy tylko bedzie drozszy bo bedziesz musial cala
    > kase ktora teraz zostaje mimo wszystko w Polsce wyslac za granice..

    Rozumiem, że to argument nt. nierównowagi bilansu płatniczego?
    1. Może zostać skontrowany łatwo zwiększonym woluminem obrotów w innych
    sektorach, gdy upadną wraz z naszymi kontyngentami cła na nasze towary
    eksportowane na wschód oraz inwestycjami w innych sektorach uwolnionych
    środków z górnictwa - choćby na współfinansowanie projektów unijnych 0 my
    dajemy 1 złoty przechodzą 3 dodatkowe za darmo. Czyli wywalając kolejne 12
    mld na górnictwo tracimyu w ten sposób 36 mld (sic!!!! Przemyśl to!!!)
    złotych, które moglibyśmy otrzymać z Brukseli na drogi choćby, przy budowie
    których znaleźliby pracę górnicy zwalniani z kopalna kraj szedłby do przodu.
    Ale nie - Wy wolicie tkwić w swoim XIX w.
    2. Ponownie mówie, że nikt nie planuje zlikwidowanie wszystkich kopaln, a
    jedynie tę ich cześć, która przynosi straty, więć cały ten argument jest o
    knar potłuc. Nadal będziemy mieć nadwyżkę podaży, więć o ile będzi tańszy od
    improtowanego to będziemy go kupować.

    > Zamyka sie kopalnie wg klucza politycznego a nie ekonomicznego ... Zamyka
    > sie kopalnie na zasadzie (zgaduje ale tak to wyglada z slaskiego punktu
    > widzenia) hmmm Boleslaw Smialy ... hmmm jakas stara ta nazwa ... moze ja
    > zamkniemy ???

    Tiaaaa...? No a to:

    "Wyjaśniamy, że wydajność, podobnie jak większość parametrów techniczno-
    ekonomicznych obliczana jest jednolicie dla wszystkich kopalń przez
    Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa. Podstawą są dane źródłowe
    przekazane przez kopalnie. A z nich wynika, że wydajność ogólna w KWK
    "Bolesław Śmiały" uzyskana w 2002 roku stanowiła 93,5 procent wydajności w
    grupie 23 kopalń, które weszły w skład Kompanii Węglowej S.A.
    "

    Ale Ty i tak wolisz ignorować fakty nie pasujące do Twoich
    Ślaskocentrycznych teorii spiskowych.

    > Na szczescie sprawa tej kopalni rozwiazana zostala pomyslnie ... Jest to
    > kopalnia (jakbys nie wiedzial) ktora na pniu sprzedaje cala produkcje do
    > pobliskiej elektrowni pracuja w obiegu zamknietym dostarczajac wegiel na
    > rynek okoliczny oraz prad i cieplo z elektr-cieplowni.

    Co to znaczy pomyślnie??? Nie mów mi tylko, że pozostawiono ten wrzód przy
    życiu????? Jezuu....

    Sprzedaje na pniu i pewnie jest jeszcze dochodowa?

    > Tak tak ... Wlasnie dzis kupowalem wegiel do ogrzania mojego domu ...
    > Kosztowalo mnie to za 4t 1600zl z transportem ...
    > Zgadnij po ile musi kopalnia sprzedawac wegiel do eletrowni ? Aby wam mogl
    > komputerek chodzic ? 110 zl !!! i to jest cena narzucona z gory i nie
    > wmowisz nikomu ze tutaj maja zastosowanie zasady ekonomi ...

    Hello.... wake up! this is reality calling! I nudny jesteś z tym
    komputerkiem - juz ci mówiłem, że kupilibysmy prąd gdzie indziej.

    > Maja zastosowanie takie zasady ... Gornictwo upada to go jescze udojmy

    Tu już popadasz w groteskę. Zaraz zaczniesz wszystkim wmawiac, że to
    kopalnie utrzymuja cała gospodarke przy zyciu a wszyscy profesorowie i
    eksperci najedli sie szaleju... To juz ociera sie o lekka bezczelnośc
    nawet - bo gdzie Twój tytuł naukowy z zakresu ekonomii ( choćby magistra)?

    > że
    > inne
    >
    > Patrz punkt wyzej ... Ceny za wegiel energetyczny ustalane sa w Warszawie
    > tego niestety nie zmienisz wiec takie gadanie z ustala ja rynek schowaj
    > pomiedzy bajki...

    Ej stary - przeczytales ten link? Tam działacz górniczy mówi, że ludzie,
    którzy twierdzą tak jak Ty bredzą, a Ty to prostu to ignorujesz???????
    Zresztą może zacytuje:

    "Jak można udowodnić Pani Redaktor B. Cieszewskiej, że ceny węgla ustalane
    są w sposób rynkowy? Rozmowy nie przekonują, publikacji fachowych nie chce
    przeczytać, moje polemiki lekceważy - ręce opadają"

    No włąsnie - mi tez już opadają a te uwagi do p. red. pasują jak ulał do
    Ciebie.

    A odnośnie niskich cen to jeszcze jeden cytat ( a propos nierównowagi
    podażowej na rynku):

    "
    Powodem niższych cen, niż negocjujące strony uznały za zasadne, było
    wzajemne "wycinanie się" na krajowym rynku spółek węglowych. Chodziło o
    zdobycie pieniędzy na wypłaty dla załóg i to za wszelką cenę - nawet kosztem
    powiększania strat. Mówiłem o tym na posiedzeniu Komitetu Ekonomicznego Rady
    Ministrów (przewodniczył wicepremier Leszek Balcerowicz). "

    Ale oczywiście wolimy ignorowac rzeczywistość i twierdzić, że wszystkie
    kopalnie są potrzebne tak? Jezu...

    > Ceny rynkowe to sa ceny wegla dla takiego szaraczka jak ja
    > ... wtedy kopalnia zarabia ...
    > I niemow ze wegiel z rosji czy ukrainy jest tanszy niz te narzucone 110zl
    > ... A 80-90% wydobywanego wegla idzie wlasnie na energetyke i przemysl dla
    > ktorego oczywiscie cena tez jest taka zanizona ... Bo przeciez jesli
    wegiel
    > kosztowalby 250-300 zl spowodowalo by to zapasc gospodarcza ...

    NIe - nikt go bynie kupił. To się nawyzwa rynke a Ty spisz w oparach
    absurdu. Naprawde to smutne, jak bardzo można pozstawać ślepym na prawa
    rynku i zdrowy rozsądek. XIX wiek skończył sie ponad sto lat temu i Ty i
    Tobie podobni jeszcze tego nie zdązyli zauważyć.

    > wiele.
    >
    > Moge sie przyznac ze kopalnie niektore sa nierentowne ... Ale jak moga byc
    > rentowne i przynosic dochod jesli w ten sposob sa dojone przez panstwo ...

    Taki absurd się nawet nie nadaje do skometowania.

    --
    Depi.

  • 70. Data: 2003-11-10 18:23:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie pasowało Ci dzisiaj to w środa 12 listopada w samo południe u Ciebie
    > w mieszkaniu.

    U siebie w domu to przyjmuję normalnych ludzi.Za wysokie to progi na twoje
    kmiece nogi.
    Mogę podać ci adres ale domu wariatów. Odpowiada ci Gniezno?

    Leszek