  • 1. Data: 2003-11-08 09:57:39
    Temat: pytanie do prawników - konkret, nie domysły
    Od: "remina" <r...@p...onet.pl>

    Witam - proszę o odpowiedź w oparciu o przepisy : czy jeżeli zainstalowany
    jest w komp.osoby X oryginalny program pożyczony od osoby Y, która jest w
    posiadaniu tego oryginału, to czy osoba X używa go legalnie?
    Pozdrawiam - Remina

  • 2. Data: 2003-11-08 10:19:02
    Temat: Re: pytanie do prawników - konkret, nie domysły
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli osoba Y w tym czasie nie ma zainstalowanego tego programu i nie jest
    wersja OEM "przywiązana" do konkretnego komputera, to jak najbardziej
    będzie to legalne. Przecież, jak mam legalnego Offica i będę chciał u
    Ciebie napisać pracę dyplomową, to spokojnie mogę do Ciebie iść,
    zainstalować mój program i na nim pracować. Warunek, że jest w danym
    momencie tylko jedna kopia programu na dysku. No przynajmniej większość
    znanych mi programów tak ma. Szczegółów i tego "paragrafu" musisz szukać w
    licencji do programu.

  • 3. Data: 2003-11-08 10:29:31
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik remina <r...@p...onet.pl> napisał:
    > Witam - proszę o odpowiedź w oparciu o przepisy : czy jeżeli zainstalowany
    > jest w komp.osoby X oryginalny program pożyczony od osoby Y, która jest w
    > posiadaniu tego oryginału, to czy osoba X używa go legalnie?

    Musisz to sprawdzić w licencji tego programu. Bo zależy to od konkretnego
    przypadku. Przykładowo licencje większości gier nie pozwalają na używanie
    na dwóch komputerach, wypożyczanie itp. Z kolei licencja GPL i wiele
    innych pozwala, więc przykładowo jeśli chcesz tak zrobić z Linuksem,
    to będziesz w porządku.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2003-11-08 12:25:00
    Od: "remina" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > na dwóch komputerach, wypożyczanie itp. Z kolei licencja GPL i wiele
    > innych pozwala, więc przykładowo jeśli chcesz tak zrobić z Linuksem,

    Kilka lat temu kupując zestaw komp. otrzymałam go wraz z wgranym programem
    windows. Podejrzewam, że każdy klient miał go wgranego i prawdopodobnie z
    tej samej płytki. Nie jest to problem, o który pytałam, tylko skojarzyłam
    przypadek.
    Remina

  • 5. Data: 2003-11-09 01:29:26
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "remina" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jest w komp.osoby X oryginalny program pożyczony od osoby Y, która jest w
    > posiadaniu tego oryginału, to czy osoba X używa go legalnie?
    Ale jest jeszcze 1 problem - jeżeli w licencji nie podano czasu, na jaki
    została udzielona, to zgodnie z polskim znakomitym prawem licencja wygasa
    po 5 latach. Wówczas nawet osoba, która za nią legalnie zapłaciła (a nie
    tylko pożyczyła) niechcący użytkuje program nielegalnie. I nie ma tu
    znaczenia, że często w licencjach udzielanych na stałe nie określa się czasu
    (bo po co) i na całym świecie oznacza to "bezterminowo","na zawsze".
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 6. Data: 2003-11-09 03:20:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marta Wieszczycka rzecze:
    > Ale jest jeszcze 1 problem - jeżeli w licencji nie podano czasu, na jaki
    > została udzielona, to zgodnie z polskim znakomitym prawem licencja wygasa

    Nie ma takiego problemu bo nie dochodzi tu do udzielenia licencji lecz do
    sprzedaży egzemplarza programu.
    Proszę nie mieszać w klarownej wodzie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 7. Data: 2003-11-09 04:08:51
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    > Marta Wieszczycka rzecze:
    >
    > Nie ma takiego problemu bo nie dochodzi tu do udzielenia licencji lecz do
    > sprzedaży egzemplarza programu.
    > Proszę nie mieszać w klarownej wodzie.

    A ten znowu swoje. Weź ty się zahipnotyzuj.

  • 8. Data: 2003-11-09 04:23:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > A ten znowu swoje. Weź ty się zahipnotyzuj.

    Masz jakieś merytoryczne zarzuty, czy tylko tak Ci się na głos odbiło?
    NSA już wyraźnie i jasno określił kiedy mamy do czynienia z udzieleniem
    licencji, a kiedy ze sprzedażą egzemplarza programu.
    Co prawda ustalał to do celów podatkowych, ale liczy się efekt - zostało
    to precyzyjnie określone.

    Co więc Cię zżera ?

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2003-11-09 05:43:08
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
> [...]
    > licencji, a kiedy ze sprzedażą egzemplarza programu.
    > Co prawda ustalał to do celów podatkowych, ale liczy się efekt - zostało

    To raczej tobie odbiło i to już dawno, bo zdaje się, że parę lat temu.
    Ubzdurałeś sobie jakąś pierdołę i teraz ci tylko wiatraków brakuje.
    Nie mam nic przeciwko twoim wywodom na grupach, ale dopisuj pod spodem, że
    są to twoje własne przemyślenia i nie mają nic wspólnego z obowiązującym
    prawem. W ten sposób nikt sobie krzywdy nie zrobi, gdyby cię niechcący
    potrakotwał na poważnie.

  • 10. Data: 2003-11-09 05:51:45
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bokboe$bi2$1@inews.gazeta.pl

    > Nie ma takiego problemu bo nie dochodzi tu do udzielenia licencji lecz do
    > sprzedaży egzemplarza programu.

    ehh

    > Proszę nie mieszać w klarownej wodzie.

    no wlasnie, wezcie sie obywatelu buzdygan sami do tego zastosujcie w koncu

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"