  • 41. Data: 2003-11-09 19:30:14
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:bolm93$fd3$3@inews.gazeta.pl...

    >Jeśli tego nie zrobisz uznam Cię za zwykłego parszywego tchórza,

    Byłem pierwszy popaprańcu.
    Miałeś wskazać czas i miejsce naszego spotkania.
    Nie załatwisz sobie przepustki? Nie rozepną ci kaftana na godzinkę;)
    Idź już deklu gdzie indziej.

    Leszek

  • 42. Data: 2003-11-09 19:32:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Stek kłamstw, adres nieprawdziwy, ogólnie wielki szit.

    Wielki szit jak autor strony;)

    Leszek

  • 43. Data: 2003-11-09 19:34:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Owszem, ale czasem trzeba wyjść z powozu i trzasnąć pałaszem bez łep!
    > ;-)

    Lepiej buzdyganem;)

    Pozdr
    Leszek

  • 44. Data: 2003-11-09 19:45:08
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:NQrrb.284483$vL1.3530591@news.chello.at...
    > wiesz ja ostatnio do firmy kupilem laserowa!! kolorowa!! drukarke!! za
    2050
    > netto!!!

    no grats normal cena ...

    > wiesz dlaczego kopalnia musi zaplacic tyle?
    > bo jakis squr... odpowiedzialny za zaopatrzenie w danej kopalni dostal
    gruba
    > koperte wypchana waluta, i za ta koperte podpisze kazda fakture i kontrakt
    > na dostawe sprzetu jaka mu dadza, wiec moze gornicy zaczeli by robic
    > porzadki od siebie i swojego podworka, zamiast rzadac wiecej kasy

    hmmm myslisz sie :) Kopalnia nie moze oglaszac ZADNYCH przetargow ... Musi
    zlozyc zamowienie o cokolwiek z KW ktora jak pisalem jest narzucona
    politycznie z gory ... Siedza tam co prawda osoby zwiazane z gornictwem ale
    oczywiscie te osoby w duzej czesci zwiazne z gornictwem byly jedynie
    politycznie a na dole to moze 2-3 razy w ciagu 10lat byli ...

    > poza tym, szczerze powiedziawszymyslalem ze gornicy zarabiaja podobnie do
    > kolejarzy czyli okolo 1000 pln'ow, a ty piszesz ze zarabiaja 2 albo nawet
    3
    > razy tyle, to nawet w wawie nie ma takich srednich zarobkow, wiec niech
    > siedza cichutko i nie szczekaja jadaczkami, bo w koncu reszta kraju
    naprawde
    > sie zburzy i zaorze ten slask

    Zmien robote kolejarza na robote gornika ... Napewno Ci sie spodoba ...
    Napewno ....
    2000zl to gornik dostanie kiedy przepracuje przynajmniej 26 dni w miesiacu.
    Praca na kopalni to nie jest praca urzednika ktory do roboty przychodzi o 8
    a konczy rowno o 15 a w tym ma 30 min przerwy ...
    Gornik zapierdala w nieziemskich warunkach, a nie jak urzednik w
    klimatyzowanych pomieszczeniach w ciszy czesto i spokoju ...

  • 45. Data: 2003-11-09 19:55:07
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No tak. Czyli wlaczysz o swoje interesy. To się nie zrozumiemy, bo mi
    > bardziej leży na sercu dobro kraju, niż dobro paru zdziczałych węglokopów.
    > nie jest to pusta retoryka - widziałem Twoich kolegów w akcji i normalnego
    > cywilizowanego człowieka zgroza bierze za gardło jak na tę dzicz patrzy.

    to chyba nadal nie rozumiesz ?
    Na jakim pradzie teraz pisales tego posta ? Z czego z powietrza ten prad ?

    > Owszem. Należy doprowadzić do przeciecie się krzywych popytu i podaży ma
    > takim poziomie, który umożliwia egzystencje podmiotów produkujących dany
    > towar. Jeśli jest ich zbyt duzo to następuje nierównowaga po stronie
    popytu
    > i nie dość, że każda tona jest wydobywana ze stratą, to jeszcze nadmiar
    > węgla na rynku dodatkowo obniża cenę. Szkoda, że w szkołach górniczych ( i
    > innych ) nie wykładaja podstaw ekonomii.

    Podstawy ekonomi wykladaja ...
    Napiszmy tak :
    Polska ma zapotrzebowanie na wegiel na poziomie tych 70mln ton ...
    1t wegla z polskiej kopalni kosztuje okolo 200 zl (dla przemyslu) czyli
    zapotrzebowanie na ten wegiel to 14mld zl
    Teraz sobie wyobraz ... Oczywiscie idac najprostsza droga rzad polski zamyka
    wszystkie kopalnie... Zapotrzebowanie na wegiel nie zniknie ... Dajmy na to
    spadnie wtedy do 50mln t ... tylko ze wtedy niema juz wegla za 200zl tylko
    jest wegiel drozszy ten z ukrainy,australii itd... kosztuje on okolo 500zl
    (bo juz niema konkurencji na rynku polkim wiec cena rosnie w zwiazku z
    dalsza podaza) to teraz wychodzi ze zeby zakupic tyle wegla potrzeba nam juz
    25mld zl...
    Dajmy na to nie wzrosnie cena do 500zl ale bedzie kosztowal 400zl ... wiec
    juz TYLKO potrzeba bedzie 20mld zl...
    Jednakze zapotrzebowanie na wegiel zmieni sie na zapotrzebowanie na gaz/rope
    ... wiec dodatkowo zaplacic trzeba bedzie forse za te "dobra" oczywiscie w
    Polsce niema konkurencji wiec cena rosnie.
    Zamknales wszystkie kopalnie wiec gminy gornicze traca wplywy do budzetu w
    wysokosci 2mld zlotych. Spoko przeciez Polske stac na to zeby dolozyc do
    gmin 2mld zl rocznie.
    Oplaty srodowiskowe w wysokosci 2mld zloty takze znikaja ...
    PKP oczywiscie zarobi forse jednak juz nie bedzie to z przychodow kopalni a
    z "dochodow" reszty Polakow...
    Wszelkie firmy zwiazane z gornictwem updaja ... Odciete sa wplywy do budzetu
    ... Ale spoko przeciez juz mamy okolo 40mld wiec dodatkowe kilkadziesiac mld
    brakow nie robi na nas zadnych wrazen...

    > Z kogo? Z kopalni? VAT płacony jest, jako podatek "od konsumpcji" przez
    > ostatecznego nabywce. To, że kopalnia jest podatnikiem zasłania fakt, że
    > fizycznie dopłacić te 22% muszą nabywcy - po prostu jest o 22% droższy.

    A z kogo ? Jesli kopalnia nie moze sama ustalic ceny wegla to wszelki
    podatek i tak jest zabierany z kopalnianych "zyskow"

    > Nie kopalnie, a nabywcy, czyli summa sumarum po wszystkich meandrach
    obiegu
    > konsumenci energii, czyli MY. Czyli NIE ZALICZAMY.

    Jak bedziesz ta energie kupowal z gazu i wegla z zagranicy to bedzie lepiej
    prawda ? Bo wtedy utrzymujesz inne kraje zamiast forse w Polsce zostawic

    > O - i tu jest naciągnięcie nr. 1. Ja w fakturze za energie VAT płacę, a
    > kopalnie nie.

    Ciekawe rzeczy mowisz ... naprawde ciekawe ...

    > Naciągają mnie w ten sposób i oszukuja budżet. Normalne firmy za to idą
    nie
    > dość, że do likwidacji, to jeszcze ich szefowie mogą iść dopierdla. Si
    si -
    > ale górnictwa to nie dotyczy, bo jesteśmu świętą krową socjalistycznej
    > gospodarki. Nie ma już scojalizmu mówicie? Nic nie szkodzi - mamy kilofy,
    > mutry i koktaile mołotowa i wprowadzimy socjalizm z powrotem. Przynajmneij
    > jeśli chodzi o nas.

    Normalna firma ustala cene produktu wg kosztow ... a nie jest ona narzucona
    z gory zeby tansza byla energia zeby tansze bylo cieplo itd.

    > Dobrze, że sam wspominasz, że do budżetu GMINNEGO. A więc - SLĄSKIEGO. Ja
    > nic z tego nie mam. Poza tym gmina może chyba zaniechac poboru, czemu się
    > czepjają? Może uwazaję, że prawo powinno dotyczyć wszystkich jednakowo i
    nie
    > chcą uznać "wiodącej roli górnictwa"? Hmm....
    >
    > A więc - NIE UZNAJEMY.

    Aaaaaaaaaaaa no tak ... Slask to juz nie Polska fajnie ... bardzo fajnie ...

    > chociaz
    >
    > Sam widzisz - NIE UZNAJEMY.

    Jaka inna firma placi mieszkancom za to ze im truje ? Albo powoduje
    zniszczenia budynkow ? Czy firmy transportowe ktorych pojazdy jada przez
    centrum miasta i kopca po elewacjach ... powoduja drgania niszczace budynki
    placa za to ?????

    > Jak to "dofinansować" i jak to, na Boga, "dlaczego"?!?!?!? Uważasz, że
    > górnictwo powinno nie płacić za usługi, z których korzysta?!?!? Jak można
    > twierdzić, że opłata za przewóz towarów jest jakims niesprawiedliwym
    > obciążeniem i to jeszcze sugerujesz, że "parapodatkowym".

    Dofinansowac ze wzgledu na to ze cena transportu wegla jest ustalana wg
    innego cennika oczywiscie odpowiednio wyzszego ... Dlatego tez niszczeja
    polskie drogi bo taniej nad morze autem 10t wegla przewiesc niz koleja ...

    > Za usługi trzeba płacić i nie słyszałem, aby PKP szykanowało górnictwo
    > jakimiś specjalnymi stawkami. Co więcej - z tego co wiem to górnictwo
    zalega
    > PKP na miliardy za te przewozuy.

    Nie slyszales ? Skocz na strony PKP ... Poczytaj oplaty za Cargo za
    wegiel...

    > mld...
    >
    > Patrz uwagi dot. VAT powyżej.

    Tak sie zastanawiam dlaczego to tego Vatu nie chcesz doliczyc ? Jedyna firma
    ktora nie moze sobie tego Vatu odbic na kliencie jest wlasnie kopalnia ktora
    nie moze sama ustalic ceny na towar ... wiec naprawde nie rozumiem...

    > No widzisz - a mi wyszło inaczej. Nie odrzuciłem tylko 1 mld opłaty
    > środowiskowej, bo nie wiem po prostu co to jest.

    Ta oplata to jest oplata za powodowanie zanieczyszczenie wod, za powodowanie
    ze gorotwor jest "eksploatowany" i tak idzie to do budzetu polskiego

    >. Reszta do kosza i koniec rozmowy.

    Milego mieszkania w ciemnosciach albo placic za prad kilkarazy wiecej jak
    teraz ...

    > Poza tym widac, jak wygląda to Twoje rzekome "płacenie państwu": jest to
    > albo płacenie cudzymi pieniędzmi (VAT), z których jeszcze część się
    kradnie,
    > albo płacenie sobie (podatki gminne), albo innym podmiotom (PKP). MY
    > (budżet, Polska, podatnicy) Z TEGO NIC NIE MAMY. Śląsk okrada resztą kraju
    > ciągle domoaga się wiecej, jeszcze demolując i blokując.

    HAHAHHAA nic nie macie :) HAHAHAHA no naprawde mnie zabiles ... Pozwolcie
    kopalnia ustalic cene na poziomie takim jak wynika z kosztow ... Zobaczymy
    wtedy jak to Slask okrada reszte kraju. Jak blokowali taksowkarze to bylo
    okay ? Albo lekarze ?
    Wg Twojego podejscia do sprawy powoli Polska stanie sie krajem kupujacym
    wszystko a dajacym sredniej jakosci uslugi .. Myslisz ze Polska jako kraj
    moze sobie pozwolic na to zeby placic na zewnatrz forse za wszelkie
    potrzebne do dzialania materialy ?

    > A ja wiem? Przecież to kopalnie i cała gónicza sitwa tak to sobie
    ustawiła!

    No niestety sie mylisz ...
    To nie gornicza sitwa tak sobie ustawila ... To ustawione zostalo w czasach
    kiedy to za SLASKI wegiel Polska pozyskiwala dewizy.
    Wtedy dla "dobra" ekonimi gornictwo MUSIALO byc obciazone kosztami ktore
    niwelowaly zyski.

    > Ktoś Wam się do tego bajzlu miesza?!? Przecież to wszystko Ślązacy, stara
    > kompania własnej adoracji, zasiedziała tam już od lat. Układy i układziki.
    > Dlaczego JA mam to utrzymywać? To moja, albo rządu wina według Ciebie?

    > Przecież Hausner właśnie to miał na myśli, ajk mówił o układach, dla
    których
    > ciagły kryzys branży jest na rękę bo kręcą własne lody przy tym. To
    własnie
    > rząd chce przeciąć, ale oczywisci trzeba cos wiedzieć i widzieć, aby cos
    > zrozumieć.

    To prawda uklady i kumpelstwo jest duze ... Jednak nie jest wieksze jak w
    calej Polsce ... Jednak to wlasnie widzi sie tylko na Slasku bo zeby zostac
    gornikiem to wymagane sa studia w tym kierunku lub pokrewnym wiec dany uklad
    trwa i niewiele sie zmienia ...
    A zeby zostac politykiem to wystarczy miec kolesi wyzej ... Myslisz ze
    dyrektorem kopalni moglby zostac lekarz albo dajmy na to czlowiek bez
    wyksztalcenia ?

    > Dlaczego związkowcy bronią tego statu quo? Bo im jest na rękę a
    > dobro kraju, czy nawet górnictwa, mają w głebokim poważaniu.

    Zwiazkowiec to zwiazkowiec nie mozesz go laczyc tylko z gornictwem ... Ale
    jak chcesz mozesz... Zapewne i tak w uslugach pracujesz a nie w produkcji...

    > Bezczelność śląskich związków przekracza wszelkie granice.

    Bezszczelnosc kazdego zwiazkowca przekracza granice nie tylko slaskich ...
    KAZDYCH

    > Po skatowaniu i podpaleniu
    > policjantów śmieli twierdzić, że to policyjna prowokacja.

    heh znowy ... Jak takie cos robil rolnik to bylo okay ? Albo lekarze,
    pielegniarki ? Milusio ...

    Widzisz - ja na górniczą tłuszczę reaguje prawie tak, jak Ty na Arnolda,
    ale staram się
    > trzymać jezyk na wodzy...

    No coz ... znowu przerzuce sie na tych rolnikow czy stoczniowcow ...
    milusio...

    > Z GUSu kolego, z GUSu...

    Tak samo jak srednia krajowa to cos kolo 2.2 ? tak ? Ile znasz osob ktore
    tyle zarabiaja ?

    > No próbujemy próbujemy... Ale mamy terrorystów przeciw sobie, którzy
    prędzej
    > rozwalą państwo w drzazgi niz pozwola sobie odebraż przywileje. Czy Wy
    > jeszcze mówicie o sobie "Polacy"? Ja zauważam np., taki problem, że ja
    > dostajew pensje 12 razy w roku, a górnik 14 razy... jak to jest? I ja nie
    > dostaje kilku ton węgla i ołówego...

    Ale ty nie zapierdalasz tyle ile oni ... Ale z tym sie klocic nie bede ...
    bo i sensu niema to ...

    > A skąd to kuriozalne stwierdzenie? Cena węgla ustalana jest na
    > międzynardowym rynku towarowym i nie sądze, aby zmniejszenie wydobycia w
    > Polsce wpłynęło znacząco na jego poziom. Zreszta właśnie o to chodzi - aby
    > cena podskoczyła na tyle, aby jego wydobywanie dla pozostałych polskich
    > kopalni stało sie opłacalne. Przecież to proste! Stary - naprawde nie
    > rozumiesz tego mechanizmu?

    Ale cena wegla na polskim rynku POLSKIEGO wegla nie skoczy ani o grosz ...
    BO jest regulowana ... Regulowana przez rzad

    > Socjotechnika???? To co Wy uprawiacie, to nie socjotechnika tylko kłamstwo
    > nadziei, żę nikt nie sprawdzi u źródła. Niestety cześć faktycznie wierzy
    na
    > słowo. Przelicz, ile dzieci można było wykarmić, wyposażyć i wykształcić
    na
    > najwyższym śiwtowym poziomie za te 40 + miliardów złotych! A ile autostrad
    > wybudować! Połozyć sieci teleinformatycznych... Wyposażyć wydziałów
    > szpitalnych... Pracowni uniwersyteckich i placówek badawczych... Ile
    punktów
    > dowodzenia, karetek, radiowozów....

    Przelicz ile tych karetek nie kupisz i ile zabierzesz obiadow dzieciakom
    jesli wywalisz wszystkich gornikow (ktorzy w duzej czesci nie sa zdolni do
    przekwalifikowania) na bruk ... i bedziesz musial kupowac wegiel za
    granica...

    > Wiesz - jak powiedział kiedyś Radek Sikorski - Polska by bardzo
    skorzystała,
    > gdyby Sląsk ogłosił secesje. 50% problemów by nagle zniknęło a Wy
    > moglibyście się tam w tych dziurach grzebac skolko ugodno.

    Wiesz ze jestem coraz bardziej za takim rozwiazaniem ... To na slasku
    zlokalizowany jest najwiekszy przemysl.
    To slask zapewnia wam zrodlo energi ...

    > Zamiast doprowadzać się do furii najpierw zacznijcie myśleć, potem to
    myślenie
    > rozszeżcie na kategorie szerszą niż wasz "Śląsk", potem policzcie i
    > sprawdzcie dane (np. dotyczące średnich płac nie tylko w górnictwie ale
    > ogólnie na ślasku - jedne z najwyższych w kraju)

    ale tak jest ze przemysl daje najwieksze zarobki i wlasnie wyglada na to ze
    urzednicy tego nie moga scierpiec ... ze ktos kto pracuje rekami zarabia
    wiecej od czlowieka ktory pracuje umyslowo...

    > Poza tym jak tak kochacie ten węgiel, to czemu wszyscy przechodzicie na
    gaz? Pisała o
    > tym prasa - kot ma spalać węgiel, jak nawet Śląsk go nie chce (zarzą domów
    > kom. w Bytomiu nawet, o ile mnie pamięć nie myli).

    Tak to prawda ... Takze na slasku sa ludzie wsrod ktorych niema wogole
    pomyslu na to ze jak zamkna kopalnie to nie bedzie pensji to nie bedzie za
    co kupic chlebka ... Ale to juz na inny temat ... Z tym straja sie walczyc
    ludzie ktorzy zdaja sobie z tego sprawe...
    A tak na marginesie nie chodzilo o Bytom ale glownie Katowice...

    > Mnie do furii doprowadza to, że dla paru tysięcy zdziczałych łobuzów, co
    > nie chciało im się chodzić do szkoły i teraz nie będą mieli gdzie
    proacować,
    > bo tylko kilofem umieją machać, pańśtwo zaprzepaszcza rozwojowe szanse i
    > skazuje się na wieczną wegetację na skraju cywilizacji europejskiej. Każda
    > złotówka dla górnictwa mnie osobiście boli i uważam ją ze skradzioną mnie
    > temu Państwu z którym się identyfikuje.

    Jak bedziesz ta zlotowke placil za wegiel z ukrainy zeby moc wlaczyc swoj
    komputerek zeby zarabiac na nim albo wogole zeby cokolwiek zrobic to
    bedziesz jeszcze sie zastanawial czy miales racje...

    > Mam nadzieję, że choć jeden się tym udławi. I że choć jednemu drgnie
    > powieka, jak kolejna osoba umrze na stopniach szpitala, bo zabrakło
    > pieniędzy na leczenia... Ale coż... Śląsk to Śląsk..

    Tego juz nie bede komentowac :(

  • 46. Data: 2003-11-09 20:07:00
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z GUSu kolego, z GUSu...

    No tak ... z tego GUSu gdzie jest srednia placa z SEKTORA Gorniczego ...
    Czyli z firm WegloKoks, WegloTransport itd ... Ktore to zarabiaja na kopalni
    i weglu wiecej niz same kopalnie
    Firmy zajmujace sie transportem albo odsprzedaza dodaja do ceny jeszcze
    100-150% ... i z 200zl ktore moze wziasc kopalnia robi sie 400-500 zl ktore
    moze wziasc firma ...
    Wiec te dane sa mozna powiedziec zafalszowane... ale to tak na marginesie

  • 47. Data: 2003-11-09 21:50:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Leszek rzecze:
    > Byłem pierwszy popaprańcu.
    > Miałeś wskazać czas i miejsce naszego spotkania.

    Twój dom/mieszkanie. Jutro, czyli w poniedziałek 10 listopada 2003 roku
    w samo południe.
    Daj adres.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 48. Data: 2003-11-09 21:55:43
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > Leszek rzecze:
    >
    > Twój dom/mieszkanie. Jutro, czyli w poniedziałek 10 listopada 2003 roku
    > w samo południe.
    > Daj adres.

    Ty chyba czytac nie potrafisz ... Albo wysiadl Ci podprogram logiki ...

  • 49. Data: 2003-11-09 21:59:57
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    f...@p...pl news:bomd54$s5i$1@korweta.task.gda.pl

    > Ty chyba czytac nie potrafisz ... Albo wysiadl Ci podprogram logiki ...

    Hehe a kiedy niby buzdyganowi "wsiadl" proram *jakiejkolwiek* logiki ;) ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 50. Data: 2003-11-10 07:29:50
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    najsmieszniej jest wtedy jak dwa trolle sie kloca :D