  • 1. Data: 2003-11-08 12:19:39
    Temat: Znalezisko
    Od: "HASAN_SAS [W-ch]" <p...@N...gazeta.pl>

    Zalozmy hipotetycznie, ze znalezlismy duza ilosc pieniedzy i co teraz?
    Musimy ja oddac? Jesli kasa nie jest oznaczona i nikt nie zglasil zguby to
    czy mamy prawo je zatrzymac? Czy placimy jakis podatek od tego? Macie jakies
    pomysly?

    --
    HASAN_SAS

    Nasz Wałbrzych - niezależny portal miejski
    http://www.nasz.walbrzych.pl

    e-mail: bobek(M.a.L.p.A)nasz.walbrzych.pl
    tel.: 0-508-78-14-18
    GG: 1806300

  • 2. Data: 2003-11-08 12:27:13
    Temat: Re: Znalezisko
    Od: Arek <a...@e...net>

    HASAN_SAS [W-ch] rzecze:
    > Zalozmy hipotetycznie, ze znalezlismy duza ilosc pieniedzy i co teraz?

    Milczymy, nikomu się nie przyznajemy - nawet własnej żonie :)
    A kasę oczywiście powoli wydajemy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-11-08 12:54:24
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > HASAN_SAS [W-ch] rzecze:
    >
    > Milczymy, nikomu się nie przyznajemy - nawet własnej żonie :)
    > A kasę oczywiście powoli wydajemy.

    I napisal to samozwanczy idiota ktory walczy o obrone wlasnosci
    intelektualnych ... ehhhh

  • 4. Data: 2003-11-08 13:05:40
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:boinee$m2r$1@news.onet.pl

    > HASAN_SAS [W-ch] rzecze:
    >
    > Milczymy, nikomu się nie przyznajemy - nawet własnej żonie :)
    > A kasę oczywiście powoli wydajemy.

    Zlota mysla buzdyganie, zlota mysl ;) Moze wpisz ja sobie w swoje CV np to
    na stronie www.elita.pl lub na firmowa strone www.sti.org.pl ;)

    Albo nie - zrobie to za ciebie - na www.raf256.com/arek/ - ok ;) ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 5. Data: 2003-11-08 13:10:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Flashi rzecze:
    > I napisal to samozwanczy idiota ktory walczy o obrone wlasnosci
    > intelektualnych ... ehhhh

    Licz się ze słowami i panuj nad emocjami.
    Znalezione nie kradzione. A jak ktoś jest idiotą i zanosi znalezioną
    forsę do budżetu coby biurokraci mieli na pensje to już jego... idiotyzm.
    I tyle.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2003-11-08 13:21:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Albo nie - zrobie to za ciebie - na www.raf256.com/arek/ - ok ;) ?

    Znowu karmicie popaprańca. Gdyby nie wasze odpowiedzi dawno by sobie głąb
    poszedł.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-11-08 13:41:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgodnie z kodeksem cywilnym: Kto znalazł rzecz zgubioną, powinien
    niezwłocznie zawiadomić o tym osobę uprawnioną do odbioru rzeczy. Jeżeli
    znalazca nie wie, kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie
    zna miejsca zamieszkania osoby uprawnionej, powinien niezwłocznie
    zawiadomić o znalezieniu właściwy organ państwowy. Przepisy o rzeczach
    znalezionych stosuje się odpowiednio do rzeczy porzuconych bez zamiaru
    wyzbycia się własności, jak również do zwierząt, które zabłąkały się lub
    uciekły. Pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające
    wartość naukową lub artystyczną znalazca powinien oddać niezwłocznie na
    przechowanie właściwemu organowi państwowemu, inne zaś rzeczy znalezione -
    tylko na żądanie tego organu. Jeżeli znalazca przechowuje rzecz u siebie,
    stosuje się odpowiednio przepisy o nieodpłatnym przechowaniu. (art.
    183-184 kc)

    A procedurę znajdziesz w ROZPORZĄDZENIU RADY MINISTRÓW z dnia 14 czerwca
    1966 r. w sprawie rzeczy znalezionych. Organami właściwymi do odbierania
    zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zgubionych, jeżeli znalazca nie wie,
    kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca
    zamieszkania osoby uprawnionej, są rejonowe organy rządowej administracji
    ogólnej właściwe miejscowo dla terenu, na którym znaleziono rzecz, zwane
    dalej " organami przechowującymi". Organy te są również właściwe do
    przechowywania rzeczy znalezionych oraz do poszukiwania osób uprawnionych
    do ich odbioru. Oprócz rzeczy, które znalazca obowiązany jest oddać na
    przechowanie z mocy ustawy, organ przechowujący zażąda oddania mu innych
    rzeczy znalezionych, jeżeli z okoliczności wynika, że w razie
    pozostawienia u znalazcy rzecz byłaby narażona na niebezpieczeństwo utraty
    lub pogorszenia. Organ przechowujący nie może odmówić odebrania rzeczy
    znalezionej, jeżeli żąda tego znalazca, chyba że rzecz nie przedstawia
    żadnej wartości. Jeżeli ze względu na właściwość rzeczy dostarczenie jej
    organowi przechowującemu, któremu znalazca obowiązany jest rzecz oddać
    (.)­ nie jest możliwe albo byłoby połączone z niebezpieczeństwem,
    nadmiernymi kosztami lub trudnościami, znalazca może ograniczyć się do
    wskazania miejsca, w którym rzecz się znajduje.

    W praktyce wiele osób oczywiście robi tak, jak napisał Arek, ale to wcale
    nie oznacza, że jest to zgodne z prawem, a to grupa o prawie a nie o
    życiu, więc należało by najpierw pewnie podać prawem przepisany sposób
    postępowania, a potem ewentualnie wskazywać na możliwe w praktyce
    odstępstwa. No przecież jak znajdziesz 10 groszy, to nie polecisz do Biura
    Rzeczy znalezionych z tym nabojem.

  • 8. Data: 2003-11-08 13:41:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Leszek rzecze:
    > Znowu karmicie popaprańca. Gdyby nie wasze odpowiedzi dawno by sobie głąb
    > poszedł.

    Zgłoszenie do prokuratury już poszło, zobaczymy jak będziesz śpiewał po naszym
    spotkaniu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 9. Data: 2003-11-08 13:45:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:boirpu$2hr$1@news.onet.pl

    > Zgłoszenie do prokuratury już poszło, zobaczymy jak będziesz śpiewał
    > po naszym spotkaniu.

    Nie do Prokuratury, ale na Policje-a z niej do Prokuratury, nie jedno ale
    kilka, i nie przeciwko mnie, tylko przeciw arnoldowi buzdyganowi :)

    Ok, lepiej eot :)

    A zeby nie bylo tak zupelnie OT - faktycznie wiekszosc Polakow ma taka p
    postwe no coz... a jak to wyglada od strony prawnej?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2003-11-08 16:03:30
    Od: "HASAN_SAS [W-ch]" <p...@N...gazeta.pl>

    > Znalezione nie kradzione. A jak ktoś jest idiotą i zanosi znalezioną
    > forsę do budżetu coby biurokraci mieli na pensje to już jego... idiotyzm.
    > I tyle.

    w sumie popieram! tylko chcialbym ta kwestie poznac od strony prawnej!