eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckiePLL LOT, Wizz Air i Ryanair zawieszają loty do Izraela - co z pasażerami

PLL LOT, Wizz Air i Ryanair zawieszają loty do Izraela - co z pasażerami

2025-05-06 08:08

PLL LOT, Wizz Air i Ryanair zawieszają loty do Izraela - co z pasażerami

Ryanair zawieszają loty do Izraela © István z Pixabay

Linie lotnicze PLL LOT, Wizz Air oraz Ryanair zawiesiły loty do Izraela, z uwagi na coraz bardziej napiętą sytuację w tym kraju i zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów. Ekspert z AirCashBack tłumaczy, czego mogą oczekiwać podróżni, których loty zostały zawieszone.

Przeczytaj także: Overbooking pod kontrolą, czyli nowe udogodnienie Wizz Air

Które loty zostały anulowane


Polskie Linie Lotnicze wstrzymały część połączeń z Tel Awiwem. Dotyczy to rejsów:
  • 4 maja: LO151, LO159
  • 5 maja: LO152, LO160, LO155/156, LO153/154, LO151
  • 6 maja: LO152

Po analizie sytuacji, podjęto decyzję o skasowaniu wymienionych rejsów – poinformował rzecznik przewoźnika, Krzysztof Moczulski. LOT zapowiedział, że jego przedstawiciele będą się kontaktować z klientami w sprawie zmiany planów podróży.

Wizz Air


Węgierska linia tymczasowo zawiesiła loty do Izraela z Warszawy i Krakowa. Połączenia zostały odwołane na 48 godzin, do wtorku 6 maja.

Ryanair


Problemy dotknęły także klientów Ryanaira. Część rejsów do i z Tel Awiwu – realizowanych z Krakowa i Poznania – została odwołana. Przewoźnik tłumaczy decyzję „niezależnymi czynnikami operacyjnymi” i zapewnia, że pasażerowie zostaną poinformowani o alternatywach mailowo i SMS-owo.

fot. István z Pixabay

Ryanair zawieszają loty do Izraela

Część rejsów do i z Tel Awiwu – realizowanych z Krakowa i Poznania – została odwołana. Przewoźnik tłumaczy decyzję „niezależnymi czynnikami operacyjnymi” i zapewnia, że pasażerowie zostaną poinformowani o alternatywach mailowo i SMS-owo.


Jakie prawa mają pasażerowie przy odwołanym locie


Mimo że odwołanie lotów z powodu działań wojennych czy zagrożeń bezpieczeństwa uznawane jest za sytuację nadzwyczajną i nie uprawnia do odszkodowania pieniężnego, podróżnym wciąż przysługuje szereg innych praw. Na mocy unijnych przepisów (WE 261/2004) linie mają obowiązek zapewnienia:
  • Zwrotu pełnej kwoty za bilet lub bezpłatnej zmiany rezerwacji
  • Podstawowej opieki, czyli m.in. napojów, posiłków, noclegu i transportu – jeśli oczekiwanie na kolejny lot się przedłuża
  • Przejrzystej komunikacji – informowania o możliwych rozwiązaniach

Komentarz eksperta


Nawet jeśli odwołanie rejsu wynika z wyjątkowej sytuacji, przewoźnik nie może zignorować potrzeb pasażera. Osoby, których loty zostały anulowane, mają prawo do zwrotu pieniędzy lub bezpłatnej zmiany terminu. Jeżeli podróż się opóźnia, linia lotnicza musi zapewnić klientowi odpowiednie warunki oczekiwania – tłumaczy ekspert z AirCashBack.
Podkreśla również, że kluczowa jest szybka reakcja: kontakt z linią oraz archiwizowanie całej korespondencji i dokumentów. To może się przydać, jeśli pojawią się trudności przy późniejszych roszczeniach.

Choć sytuacje kryzysowe wykluczają możliwość ubiegania się o odszkodowanie, nie oznacza to, że pasażerowie zostają bez ochrony. Warto znać swoje prawa, zachować spokój i działać szybko, by zminimalizować skutki podróżnych utrudnień.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: