    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Umowa przedwstępna - klasyfikacja
    Date: Fri, 15 Nov 2002 14:19:14 +0000 (UTC)

    Witam!

    > Beata <b...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Prawdę mówiąc zastanawiałam się czy odpisać jednak dajmy szansę pokojowi.

    Ja nie odniosłem wrażenia, że jestem z Tobą w stanie wojny.. Może Ty lub ktos
    trzeci mógł odnieść wrażenie, że w poprzedniej dyskusji Ciebie sekowałem, ale
    było to spowodowane tym, że to Ty najwięcej postów słałaś w poprzedniej
    dyskusji, więc siła rzeczy to Tobie najczęsciej musiałem odpowiadać.

    > Tyle że naprawde proszę bez zbędnych emocji.

    Jeżeli nikt nie wspomni o domku letniskowym, to obiecuję, że się nie będę
    unosił. :)

    > A co do tematu to uwaga pierwsza napisałes o ile odbrze pamiętam że Ty tak
    > jak szkoła łódzka uważasz że jest to jednen ze sposobów zawarcia umowy - czy
    > dobrze pamietam? Nie przedstwiłeś argumentów na poparcie swojego stanowiska
    > więc czekam.
    > Pogląd ten jest dość odosobniony o czym zapewne wiesz. Ja sama uważam że
    > jest to umowa sui generis, choćby z tego względu że sposoby zawarcia umów
    > zostały w k.c. sklasyfikowane.
    > To tyle tytułem wstepu.

    Moim zdaniem, umowa przedwstępna nie jest umową sui generis, gdyż nie znamy
    abstrakcyjnych postanowień tej umowy. Wiemy tylko, że musi w niej być
    zaznaczony termin zawarcia umowy przyrzeczonej, natomiast pozostałe składniki
    konieczne tejże umowy są każdoczasowo wyznaczane przez umowę przyrzeczoną.
    Można niejako powiedziec, że umowa przedwstępna "dziedziczy" treść umowy
    przyrzeczonej, że umowa główna "wymusza" - tak jak przy ofercie - składniki
    konieczne umowy przedwstępnej.

    Pozdrawiam
    Paweł