    From: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież Karty VISA CLASSIC.
    Date: Sun, 6 Jan 2002 12:08:03 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@213.17.194.106

    In article <a198h3$hu6$1@news.tpi.pl>, "Tomek Grabowski \(Floyds\)"
    <f...@k...pkobp.pl> says...
    > Witam wszystkich.
    >
    > Bardzo proszę o poradę w sprawie.
    > Wczoraj skradziono mi kartę płatniczą Visa Classic. Pomimo bardzo szybkiej
    > mojej reakcji i zastrzeżenia karty w banku, złodziej dokonał jednej
    > transakcji płatniczej w sklepie. Fakt kradzieży zgłosiłem na Policję. Uważam
    > że nie jest w porządku, jeśli w sklepie kasjerka przyjmuje i realizuje kartę
    > innego właściciela. Nie sądzę że złodziej tak wspaniale w ciągu 5 minut
    > nauczył się podrabiać mój podpis. W prawdzie miał ze sobą także mój dowód
> [...]

    Sytuacje takie jak opisana reguluje regulamin i umowa pomiedzy toba a
    bankiem wiec jesli napisane jest tam, ze bank przejmuje odpowiedzialnosc
    dopiero po zastrzezeniu karty, to trudno - prawdopodobnie swoich
    pieniedzy juz nie zobaczysz. Kasjerce ani punktowi handlowemu nic nie
    zrobisz, poniewaz prawdopodobnie powiedziedza, ze podpis zgadzal sie z
    tym ktory byl na karcie (a karty do porownania nie ma bo ma ja
    zlodziej). Takze kasjerka nie ma podstaw prawnych do legitymowania
    klientow.

    Na przyszlosc proponuje bardziej wnikliwie przygladac sie ofercie bankow
    i nie uzywac produktow niskiej jakosci, takich jak ten, albo tez ew.
    uzywac ich ze swiadomoscia mozliwych zagrozen.

    Leszek