eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradzież Karty VISA CLASSIC. › Re: Kradzież Karty VISA CLASSIC.
  • Data: 2002-01-06 19:39:10
    Temat: Re: Kradzież Karty VISA CLASSIC.
    Od: "Tomek Grabowski \(Floyds\)" <f...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Leszek Olszewski" <l...@o...pl-nospam> napisał w wiadomości
    news:MPG.16a24e7f5f6f0b85989763@news.onet.pl...
    > In article <a198h3$hu6$1@news.tpi.pl>, "Tomek Grabowski \(Floyds\)"
    > <f...@k...pkobp.pl> says...
    > > Witam wszystkich.
    > >
    > > Bardzo proszę o poradę w sprawie.
    > > Wczoraj skradziono mi kartę płatniczą Visa Classic. Pomimo bardzo
    szybkiej
    > > mojej reakcji i zastrzeżenia karty w banku, złodziej dokonał jednej
    > > transakcji płatniczej w sklepie. Fakt kradzieży zgłosiłem na Policję.
    Uważam
    > > że nie jest w porządku, jeśli w sklepie kasjerka przyjmuje i realizuje
    kartę
    > > innego właściciela. Nie sądzę że złodziej tak wspaniale w ciągu 5 minut
    > > nauczył się podrabiać mój podpis. W prawdzie miał ze sobą także mój
    dowód
    > > (skradziono mi wszystkie dokumenty), ale jeśli kasjerka nawet zarządała
    by
    > > od niego dowodu to chyba nie mam sobowtóra (nadmieniam że dowód był nowy
    w
    > > postaci plastykowej, więc zmiana zdjęcia nie wchodzi w grę). Chciałbym
    się
    > > zapytać, czy mam jakieś szanse zgłaszając zawiadomienie o popełnionym
    > > przestępstwie przez kasjera w sklepie, który zrealizował transakcję z
    cudzej
    > > karty?
    > > Czy są jakiekolwiek szanse w takim przypadku na odzyskanie pieniędzy
    jeśli
    > > okazałoby się że podpis złożony przez kupującego złodzieja odbiegał od
    > > mojego.
    > > W związku z tym jakie mam podjąć kroki (w poniedziałek
    najprawdopodobniej
    > > będę znał dzięki bankowi adres placówki handlowej, która dokonała
    > > transakcji).
    > >
    > > Pozdrawiam.
    > > Tomek
    > >
    > > f...@k...pkobp.pl
    > >
    >
    > Sytuacje takie jak opisana reguluje regulamin i umowa pomiedzy toba a
    > bankiem wiec jesli napisane jest tam, ze bank przejmuje odpowiedzialnosc
    > dopiero po zastrzezeniu karty, to trudno - prawdopodobnie swoich
    > pieniedzy juz nie zobaczysz. Kasjerce ani punktowi handlowemu nic nie
    > zrobisz, poniewaz prawdopodobnie powiedziedza, ze podpis zgadzal sie z
    > tym ktory byl na karcie (a karty do porownania nie ma bo ma ja
    > zlodziej). Takze kasjerka nie ma podstaw prawnych do legitymowania
    > klientow.
    >
    > Na przyszlosc proponuje bardziej wnikliwie przygladac sie ofercie bankow
    > i nie uzywac produktow niskiej jakosci, takich jak ten, albo tez ew.
    > uzywac ich ze swiadomoscia mozliwych zagrozen.
    >
    > Leszek


    Dziękuję za odpowiedzi, ale wiem ŚWIETNIE że bank, a jest to faktycznie PKO
    BP SA bierze odpowiedzialność dopiero po 12 godzinach od momentu
    zastrzeżenia karty i w tym przypadku nie jest NIC winien, a tym bardziej
    mnie pieniędzy. Chodziło mi o to, czy jest sens skarżyć do prokuratury sklep
    który zrealizował transakcje kartą, która nie należała do kupującego.
    Ewentualne odzyskanie pieniędzy wiążę ze sklepem a nie z bankiem.

    Pozdrawiam

    Tomek.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1