  • Data: 2002-01-06 15:09:50
    Temat: Re: Kradzież Karty VISA CLASSIC.
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek Olszewski" <l...@o...pl-nospam> wrote in message
    news:MPG.16a2655b9fa2b9a0989764@news.onet.pl...
    > A ktoraz to niby ustawa (obowiazujaca) reguluje warunki obrotu gosp.
    > przy uzyciu kart platniczych i ew. odpowiedzialnosc banku za
    > nieautoryzowane tranzakcje?
    >
    > Podpowiedz: zadna. Wiazacy jest regulamin ktory jest niekorzystny dla
    > klienta.

    Co do ustaw, które regulują obrót związany z kartami płatniczymi:
    * kodeks cywilny
    * ustawa prawo bankowe

    I właśnie z tych ustaw wynika, że bank jest odpowiedzialny za wypłaty z
    konta dokonane przez osoby nieuprawnione.

    Jak chcesz wiedzieć coś więcej, to poszperaj w archiwum grupy
    pl.biznes.banki Pisałem tam już o tym dokładnie - powołując się na
    orzecznictwo i literaturę.

    Teraz już niestety nie mam czasu pisać postów na grupę. Musisz zadowolić się
    tym, co tam napisałem. Jeżeli to mało, to zaznajom się z literaturą
    prawniczą, którą tam powołałem.

    Pozdrowienia
    AR