  • Data: 2009-11-12 15:02:24
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Nov 12, 3:39 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Podobnie w kinie. Jak kupujesz bilet, to masz prawo oczekiwać, że będą
    > wyświetlać film. Oczywiście, przy okazji mogą coś tam innego jeszcze robić,
    > ale to Ty musisz na to wyrazić zgodę również jawnie.

    Jawnie wyrazic zgode? Na pismie w obecnosci swiadkow moze?

    Jawnie wyrazasz zgode na warunki swiadczenia uslugi przystepujac do
    umowy, np. kupujac bilet. Nikt Cie nie musi dodatkowo pytac o zgode.
    Jesli idziesz do kina gdzie w trakcie seansu koles spierwa arie
    operowa, kupujesz bilet i idziesz na sale - to nikt sie dodatkowo nie
    musi Ciebie pytac o zgode.

    Kupujesz bilet = przystepujesz do umowy. I juz. I to na warunkach
    okreslonych przez tamnta strone np. w regulaminie. Zgode na caly
    regulamin wyrazasz "automatycznie" i nikt sie o nic nie musi pytac.

    Co wiecej _stawiam smiala teze_, ze w pewnych okolicznosciach nawet
    klauzule abuzywne moga byc w takim regulaminie i beda Cie one wiazac.
    Polecam wyrok z dnia 10 września 2008 r., Sąd Apelacyjny w Warszawie,
    VI ACa 459/08.

    Cytujac:
    Przepis art. 3853 k.c. zawiera listę klauzul niedozwolonych.
    Sformułowanie to oznacza, że klauzule wymienione w tym przepisie per
    se nie są niedozwolone, ale za takie należy je uważać, jeżeli po
    zastosowaniu kryteriów określonych art. 3851 § 1 k.c. istnieją
    wątpliwości czy są to klauzule dozwolone. Oznacza to więc, iż możliwe
    jest wykazanie, że pomimo obecności danej klauzuli na liście w danym
    przypadku jest ona dozwolona.

    ---

    Zgode na "uslugi dodatkowe" musisz wyrazic jesli sa platne. Np. jesli
    zakup biletu do kregielni [oplata za tor] wiaze sie z wynajeciem butow
    niezbednych do gry. Ale jesli w normalnej knajpie sa kelnerzy, a Ty
    idziesz do knajpy z spiewajacymi kelnerami to nikt Cie nie musi pytac
    o zgode. Oni tam sa zatrudnieni i w ramach swoich obowiazkow sobie
    spiewaja. Ty wyrazasz zgode idac do takiego lokalu.