  • Data: 2007-07-21 22:00:06
    Temat: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    -----------

    ------------
> [...]
    > dyskusja,
    > różne punkty widzenia i wszelkie rady i informacje ,
    > kto wie może pod wpływem tej dyskusji ktoś wpadnie na super pomysł
    > i pozbędziemy się monopolu ZUS i odzyskamy swoje pieniądze i wolność
    > dysponowania nimi z pożytkiem dla naszej własnej przyszłości.
    > ( w moim przypadku na dziś dzień cała sprawa przeciw ZUS jest dla mnie
    > warta jakieś 250 000 pln zl ,
    > a w perspektywie całego mojego życia to pewnie z 1 milion złotych , tak
    > więc jest o co walczyć ).
    > Tak więc nieżałować klawiatury i mózgów na pohybel złodziejskim biurokratom.

    Według mnie masz rację. Nie istnieją zapisy w konstytucji dające się podciągnąć
    pod przymus ubezpieczeń w stylu ZUS. Niby zrobiona jest furtka że ureguluje to
    ustawa. Tylko że żadna ustawa nie może być niezgodna z konstytucją. Nasza
    konstytucja ma jeszcze jeden fajny punkt. Jest nim zapis o tym że konstytucja
    nie podlega interpretacji. Nikt nie ma prawa dorabiać ideologii do jej zapisów.
    Szkoda tylko że tak niewielu przeczytało i zna konstytucję. życie zrobiło by się
    prostsze gdyby obywatele znali najważniejszy dla nich dokument. To co ci się
    marzy jest w tej chwili nierealne. Zawsze trafi się wiejski głupek, który
    stwierdzi ze nie masz racji. Szybciej znajdziesz milion takich głupków co nie
    znają konstytucji niż 10 tysięcy tych co znają. Nikomu w Polsce nie zależy na
    tym żeby obywatel znał swoje konstytucyjne prawa i obowiązki. Ciemnotą łatwiej
    sie manipuluje. Dlatego na przykład nie będzie sytuacji gdy uczeń nie otrzyma
    promocji do następnej klasy jak nie zda egzaminu z konstytucji. Leon