  • Data: 2007-07-31 12:11:04
    Temat: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W wiadomości news:17bc.00000146.46ae6139@newsgate.onet.pl Tomek

    > Eee tam, gadanina...
    > Zamiast bez sensu kombinować jakie mam tęsknoty zauważ specyficzną rolę
    > konstytucji (ustawy zasadniczej) w systemie prawnym.
    >
    > --
    > Jotte

    Masz rację ze specyficzny dokument. Bo jedyny i najważniejszy. Daj przykład
    dostosowywania konstytucji do ustawy, skoro konstytucja nie jest najważniejsza
    to powinieneś jak z rękawa nimi sypać. Konstytucja jest tak ważna że nawet
    interpretować jej nie wolno. I nie dlatego że sobie to wymyśliłem, tylko że tak
    się umówiliśmy przyjmując ją. Skoro umówiliśmy się ze Polak ma w sumie tylko
    kilka obowiązków to nikomu nie wolno dopisać dodatkowych. Bo te co są wystarczą.
    Wśród obowiązków nie ma obowiązkowego zusu. No chyba ze masz inne wydanie
    konstytucji. Konstytucja wcale nie jest ogólna. Wszystko co w niej napisaliśmy
    sobie ( bo to nie jacyś oni pisali tylko my ) jest dostatecznie szczegółowe żeby
    było stosowane na co dzień. Ja wiem ze z punktu widzenia urzędników to
    niedobrze jak ludzie znają swoje prawa i obowiązki. Ciężko takich zastraszać i
    manipulować nimi. Tomek