eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Date: Mon, 16 May 2022 17:59:42 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa

    W dniu 16.05.2022 o 16:37, J.F pisze:

    > sciema jak sciema
    (...)
    > No ale to bylo 8 lat temu, od tego czasu spokój ?

    Sądzisz, że z jakiego powodu tak zaciekle Pułk AZOV się broni. Rosjanie
    (bardziej miejscowi, niż żołnierze Rosji) raczej Ukraińców za to nie
    pokochali. Trudno mi powiedzieć, na ile przywołane przez Ciebie
    wydarzenia w Odessie były po prostu wybrykiem chuligańskim, a na ile
    celowym działaniem. Brak reakcji Milicji, czy opóźnienie w interwencji
    Straży Pożarnej może równie dobrze być wynikiem skali rozruchów i braku
    sił i środków koniecznych do szybkiego spacyfikowania kibiców. Taki
    pożar do rozwinięcia się potrzebuje minut. Potem raczej go ciężko opanować.

    Natomiast z cała pewnością problem jest głębszy. Już wiele razy pisałem
    (i to przed wojną), że Ukraina zrobiła wszystko, co mogła, by sobie ten
    problem na wschodnich rubieżach "podpalić". Tam większość mieszkańców
    stanowili Rosjanie, a jak nie większość, to w każdym razie znaczący
    udział w populacji. Oni chcieli mieć swoje szkolnictwo przykładowo, a
    Ukraińcy tego zabraniali. Generalnie stosunek Ukrainy do mniejszości
    Rosyjskiej był podobny, do stosunku Białorusi do naszej mniejszości, czy
    też Litwy - z tym, że z Litwą chyba jakoś udało się to poukładać.

    Tyle, że Polska na Białoruś czy Litwę czołgami nie wjeżdża w celu
    ochrony naszej mniejszości - przynajmniej na razie. Nie potrafię ocenić,
    na ile Rosja wyczerpała możliwości pokojowego rozwiązania tego problemu,
    oraz na ile postawa Putina obiecującego ochronę Rosjanom zamieszkującym
    wschodnie rubieże Ukrainy przyczyniły się do zaognienia problemu. To by
    trzeba było być tam na miejscu. Obydwie strony kłamią tu i z mediów, to
    właściwy obraz ciężko wydedukować. Wiadomo, że Rosji była potrzebna baza
    na półwyspie, a Ukraińcy nie chcieli im jej dalej wynajmować.

    2014 rok, to była eskalacja trwającego tam o wiele dłużej problemu.
    Zaryzykuję twierdzenie, że ten problem trwał od samego początku
    oddzielenia się Ukrainy od ZSRR. Ponieważ Ukrainie jest na rękę
    wmanewrowanie innych krajów w konflikt, więc też średnio wierzę w ich
    przekaz. Po prostu mają powody, by kłamać, natomiast nie mam dowodów na
    to, że kłamią.

    Podobnie jest też z przekazem o mordowaniu cywili. Wydano wszystkim
    cywilom broń. Oczywiście można, tylko że zgodnie z prawem wojny
    uczyniono z nich żołnierzy. I teraz dokąd taki bojownik biega z bronią,
    to jest bojownikiem, ale jak ginie i zabierają broń, to jest cywilem.
    Rozumiem Ukraińców, że zamieniają miasta w twierdze, ale z automatu te
    twierdze stają się pełnoprawnym celem bojowym. Nawet w Polskim prawie
    mamy karę za atak na "niebroniony" obiekt.

    Generalnie to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane, niż próbują
    przedstawiać nasze media i dlatego pomysły polegające na wycinaniu jakiś
    źródeł informacji tylko z tego powodu, że są inne, niż my przekazujemy
    nie wydają mi się najlepszym pomysłem.

    --
    Robert Tomasik