  • 591. Data: 2022-05-31 12:58:39
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 May 2022 18:15:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > Po prostu kolega jako mundurowy i
    > związany ze strzelectwem podświadomie stawia się w sytuacji kiedy to on
    > siedzi w tym BWP czy transporterze i ma rozkaz strzelania do
    > wszystkiego.

    Też zauważyłem, że zazwyczaj desperacko broni honoru munduru, i to
    wszelakiego, tak jak go rozumie.

    Jak dla mnie, jego działania są równie skuteczne, co pohukiwania
    Jędraszewskiego w obronie świętej wiary katolickiej. Fanatycy pewnie są
    zachwyceni, natomiast sympatii osób postronnych w ten sposób nie zdobędzie,
    a kłamstwa i wykręcanie kota ogonem tylko zrażają szeroko rozumianych
    wątpiących i poszukujących.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 592. Data: 2022-05-31 13:02:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2022 00:49:55 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    BMP-1 ma 76mm

    > To do czego są takie małokalibrowe odłamkowce?

    No wlasnie - BMP-2 z 30mm tez ma pociski wybuchowe.

    > No widziałem co powyciągano z pasażerów i załogi MH17, choć Buk to
    > odrobię inna bajka.

    Zdecydowanie inna - tam jest glowica, ktora ma siac odłamkami.

    Podobnie zreszta jak klasyczna artyleria plot - na bezposrednie
    trafienie nie ma co liczyc, odlamki maja szanse.

    > No to ponownie, do czego taka amunicja?

    30mm w BWP to raczej przeciw lekko opancerzonym celom.
    Czolgu raczej nie przebije, ale w okolicznej piechocie odlamki moga
    zaszkodzic.
    Do samej piechoty chyba strzelac nie ma sensu, bo z braku zapalnika
    czasowego nie wybuchnie tam gdzie trzeba.

    > Zresztą dyskusja o tyle
    > akademicka, że cały czam mamy możliwość, ze se walneli normalnym
    > pociskiem, a jak dalej jechał to skosili go z jakiegoś małokalibrowego
    > automatu.

    Dymek jakis z tego pojazdu widac, ale jeden, po serii z km nie ma
    dymku.

    > Chyba nie ma watpliwości, że nie wolno, ale Ty twierdziłeś, że
    > okoliczności zmieniają ocenę moralną sytuacji. DLa mnie nie bardzo.

    No ale zaraz - w klasie moze sie wojsko kryc, spac, szpital moze byc
    urzadzony.

    A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku ponoc front przez
    srodek przechodzi. Władze zalecaja mieszkancom ukrycie sie.
    Jak ktos bedzie przechodzil przez strefe walk ... czyja wina, jak
    oberwie?

    Ale w Buczy tak nie bylo.

    > Mogło, ale w ramach swojego sceptycyzmu pokazujesz, że mogło być inaczej
    > niż to jest przedstawiane, a ja Ci z kolei zwracam uwagę, że przy takim
    > tłumaczeniu podobnych przypadków, nijak się nie da wytłumaczyć, dlaczego
    > Bucza i Irpień nagle zrobiły się tak pod wzgledem zabitych cywilów
    > wyjatkowe. Albo coś się tam specyficznego stało, albo te wszystkie
    > wojenne prawidłowości na które wskazujesz, powinny równiez występować w
    > innych miejscach. Inaczej wychodzi jednak, że ktoś w Buczy wyrżnął tych
    > cywilów.

    Ano - ponoc wyrznął.
    Ale czemu nie wszedzie?
    Trafili na zlego rosyjskiego dowodce, czy np ktos ostrzeliwal
    ruskie wojsko?

    J.

  • 593. Data: 2022-05-31 13:07:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 12:58, Olin pisze:

> [...]
    > zachwyceni, natomiast sympatii osób postronnych w ten sposób nie zdobędzie,
    > a kłamstwa i wykręcanie kota ogonem tylko zrażają szeroko rozumianych

    Od zawsze mówiłem, że dla służby to lepiej jakby się na pracowe tematy
    nie odzywał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 594. Data: 2022-05-31 13:08:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2022 01:02:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale większość ludzi była na tyle mądra, że nie bawili się w podchody z
    > BWP-ami.

    Co im i tak nie pomoglo.
    Tylko ze tu nie jakies podchody.

    > Bez względu na to, skąd tam się te BWP-y wzięły podglądając ich
    > z za jakiejś przesłony można było być prawie pewnym, że ktoś strzeli.

    A gdzie tam. Moze na regularnym froncie tak, ale tam to czego sie
    spodziewac?

    J.

  • 595. Data: 2022-05-31 13:12:15
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 12:34, Olin pisze:

    > Można tak powiedzieć. Young pokazał, że światło jest falą, a przedtem
    > uważano, że cząstką. Obraz interferencyjny można interpretować jako skutek
    > nieoznaczoności położenia fotonów.

    I to ostatnie miałem na myśli. Nie wiadomo gdzie sie znajduje
    "partyznat" na osi między terrorystą a bojownikem, dopóki ktoś nie
    dokona "obserwacji". A po dokonaniu ocenia ją subiektywnie w zależności
    od tego czy on nasz czy wrogi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 596. Data: 2022-05-31 13:20:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 13:08, J.F pisze:

    > A gdzie tam. Moze na regularnym froncie tak, ale tam to czego sie
    > spodziewac?

    Teraz już wiadomo. Po ruskiej słowoczy należy się spodziewać najgorszego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 597. Data: 2022-05-31 13:32:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale wiesz, ze to nie o wojnę czołgami chodziło? Tak na wszelki wypadek
    > zapytam, czy zrozumiałeś to, co skopiowałeś.

    Ręce opadają.

    ??? ????? fiutinowska onuco.
    I nie wracaj.
    Piotr

  • 598. Data: 2022-05-31 14:03:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 May 2022 13:12:15 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > "partyznat" na osi między terrorystą a bojownikem, dopóki ktoś nie
    > dokona "obserwacji". A po dokonaniu ocenia ją subiektywnie w zależności

    Zasada nieoznaczoności powiada, że są pary wielkości, których nie można
    jednocześnie określić z dowolną dokładnością. Przykładowo, jeśli dokładnie
    znamy położenie cząstki (załóżmy, że to możliwe), to nic nie wiemy o jej
    pędzie.
    Przechodząc do 'partyzanta', jeśli obserwator powiada, że ów jest
    terrorystą, to powinniśmy tracić wiedzę o jakimś innym parametrze (jakim?).

    Mnie bardziej pasuje dualizm, bo ta sama osoba może być nazwana bandytą
    albo bohaterem. Tu jest - przynajmniej dla mnie - całkowicie zrozumiała
    analogia z fotonem, który przy przechodzeniu przez szczelinę zachowuje się
    jak fala, a w efekcie fotoelektrycznym jak cząstka. To samo dotyczy innych
    cząstek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 599. Data: 2022-05-31 14:14:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 19 May 2022 15:56:13 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ty sądzisz, że rowerzysta, o którym Ty gdzieś przeczytałeś jest jedynym
    > rowerzystą, który tam poległ?

    Okazuje się, że zagrożone są również psy.

    <<Znajomy napisał do kolegi, rosyjskiego żołnierza wysłanego na wojnę w
    Ukrainie, jak idzie im walka. Żołnierz bez ogródek odpowiedział mu, że nie
    najlepiej. "Jest ch***wo, Ukraińcy spuszczają nam wp***dol. Nie mamy co
    jeść, więc jemy psy. Dziś zjedliśmy Yorkshire teriera" - odpisał koledze
    rosyjski żołnierz.>>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,285
    21659,rosja-ma-problemy-z-zaopatrzeniem-zolnierze-za
    czeli-zabijac.html#s=BoxOpImg8

  • 600. Data: 2022-05-31 15:22:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > znamy położenie cząstki (załóżmy, że to możliwe), to nic nie wiemy o jej

    Nie traci się wiedzy o "słuszności sprawy" za którą walczy? Czy USA się
    rwie na wyprzódki ogłaszać jakie kurewskie i krwawe reżimy popierało
    długo w krajach z których często pochodzą "terroryści według USA"?
    Czy USA rwą się rozgłaszać co wyprawiał Szach Iranu że ich Iran po
    szachu aż tak "kocha inaczej"? Czy walczenie z państwem które latami
    popiera krwawe reżimy (np. w Egipcie) jest walką z "wolnością i
    demokracją" jak bezczelnie wciska USA "mało spostrzegawczym"?
    No chyba że w takim sensie jak w tym z czasów okupacji Iraku:
    "W Iraku rządzi demokracja. Demokracja USA.".

    --
    A. Filip