  • 1. Data: 2022-05-10 17:42:12
    Temat: Woda z basenu - podlewanie trawnika
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Ktoś się może orientuje - czy mogę wodą z przydomowego basenu podlewać
    trawnik?
    Basen oczywiście po sezonie, chlor dodawany ostatni raz na początku
    sierpnia, zapewne cały odparował.

    Sanepid "przez telefon" twierdzi, że woda ta jest ściekiem i powinna być
    odprowadzona do kanalizacji ściekowej.
    Wg nich każdy basenik, kółko należy opróżniać do kanalizacji.

    W gminie twierdzą, że nie można do kanalizacji bo basen jest napełniany z
    kranu "ogrodowego" - ma osobny licznik. Dodatkowo to marnotrawstwo i mam
    tak nie robić.
    Jest PAT, zanim ruszę g..no "pismami" chciałbym poznać inne opinie.
    "Internety" mówią, że można a nawet trzeba podlewać nią trawnik/ogródek.

    TG

  • 2. Data: 2022-05-10 17:59:39
    Temat: Re: Woda z basenu - podlewanie trawnika [Sprzeczne opinie sanepidu i gminy]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> pisze:
> [...]
    > Jest PAT, zanim ruszę g..no "pismami" chciałbym poznać inne opinie.
    > "Internety" mówią, że można a nawet trzeba podlewać nią trawnik/ogródek.

    Którą ze stron poinformowałeś o "niezgodnej" opinii drugiej? :-)

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2022-05-10 18:10:24
    Temat: Re: Woda z basenu - podlewanie trawnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 17:42:12 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ktoś się może orientuje - czy mogę wodą z przydomowego basenu podlewać
    > trawnik?
    > Basen oczywiście po sezonie, chlor dodawany ostatni raz na początku
    > sierpnia, zapewne cały odparował.

    a ten "chlor" to jaki - jesli w formie podchlorynu sodu,
    to chlor moze i "odparował", ale sól zostałą.
    Jak nieduzo sypane, to moze nieistotne.

    > Sanepid "przez telefon" twierdzi, że woda ta jest ściekiem i powinna być
    > odprowadzona do kanalizacji ściekowej.
    > Wg nich każdy basenik, kółko należy opróżniać do kanalizacji.

    Sanepid ma swoje przepisy,

    > W gminie twierdzą, że nie można do kanalizacji bo basen jest napełniany z
    > kranu "ogrodowego" - ma osobny licznik. Dodatkowo to marnotrawstwo i mam
    > tak nie robić.

    A gmina swoj punkt widzenia :-)
    Oczyszczanie scieków kosztuje, a w kranie ogrodowym nie placisz :-)

    > Jest PAT, zanim ruszę g..no "pismami" chciałbym poznać inne opinie.
    > "Internety" mówią, że można a nawet trzeba podlewać nią trawnik/ogródek.

    Jak za bardzo ruszysz, to sie jeszcze okaze ze to niebezpieczny odpad
    i musisz specjalizowaną firme wezwac do utylizacji :-)

    A tak w ogole pamietaj - to nie zaden basen, tylko zbiornik na wodę
    deszczową do podlewania ogródka :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-05-10 18:14:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 17:59 A. Filip <a...@p...pl> pisze:

    > Którą ze stron poinformowałeś o "niezgodnej" opinii drugiej? :-)

    jeszcze nic nie robiłem - strach takie gó..no ruszać.

  • 5. Data: 2022-05-10 18:22:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:10 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > a ten "chlor" to jaki - jesli w formie podchlorynu sodu,
    > to chlor moze i "odparował", ale sól zostałą.
    > Jak nieduzo sypane, to moze nieistotne.
    Taki:
    https://allegro.pl/oferta/5kg-chlor-basenu-tabletki-
    multifunkcyjne-20g-basen-11828062882?fromVariant=120
    54506992

    TG

  • 6. Data: 2022-05-10 18:28:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:10 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > A tak w ogole pamietaj - to nie zaden basen, tylko zbiornik na wodę
    > deszczową do podlewania ogródka :-)

    Koleś z gminy jest bardziej "życiowy" i twierdzi, że sanepid nie ma racji
    bo są jakieś przepisy "na baseny" ale odnoszą się do działalności opartej
    na świadczeniu usług "basenowych".
    Baseny "publiczne" mają obowiązek mieć podpisaną umowę na zrzut nadwyżki
    wody chlorowanej/ozonowanej do kanalizacji.

    TG

  • 7. Data: 2022-05-10 18:31:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:14 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > jeszcze nic nie robiłem - strach takie gó..no ruszać.

    oficjalnie oczywiście, bo przez telefon powiedziałem sanepidowi, że gmina
    ma swoją rację.

    TG

  • 8. Data: 2022-05-10 18:51:50
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Jest PAT, zanim ruszę g..no "pismami" chciałbym poznać inne opinie.
    > "Internety" mówią, że można a nawet trzeba podlewać nią trawnik/ogródek.

    Chcesz legalnie, to napełniaj z kranu domowego i spuść do ścieków.

    Chcesz normalnie, to podlej.

    MJ

  • 9. Data: 2022-05-10 18:52:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 18:22:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Taki:
    > https://allegro.pl/oferta/5kg-chlor-basenu-tabletki-
    multifunkcyjne-20g-basen-11828062882?fromVariant=120
    54506992

    Nie chca sie pochwalic skladem.
    A to jednak 200g chemikaliow w tabletce, nie wiadomo co sie ulatnia,
    a co zostanie ...

    J.

  • 10. Data: 2022-05-10 19:07:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2022 o 18:51 Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Chcesz legalnie, to napełniaj z kranu domowego i spuść do ścieków.
    >
    > Chcesz normalnie, to podlej.

    Tylko czemu "normalnie" nie jest legalnie? - a może jest ale o tym jeszcze
    nie wiem?
    Basen ma ponad 50 m3. To jest parę miesięcy podlewania trawnika/ogródka po
    sezonie basenowym (lub przed sezonem jak teraz).

    TG