  • 91. Data: 2022-05-15 08:09:34
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2022 o 08:05, A. Filip pisze:

    > Nie wiesz z jakiego operatora korzystasz żeby mieć połączenie z
    > internetem? AFAIK tylko mniejsi operatorzy korzystają z cudzych
    > serwerów DNS-resolver, średni+ stawiają/konfigurują własne.

    Wiem, ale nie wiem z jakiego DNSa korzystają. Ipconfig /all zwraca mi
    adres mojego routera.

    > Sprawdzenie ustawień konfiguracji zapytań DNS zależy od systemu
    > operacyjnego. Ja z typowej ms-windy nie korzystam.

    Więc trudno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2022-05-15 08:28:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiem, ale nie wiem z jakiego DNSa korzystają. Ipconfig /all zwraca mi
    > adres mojego routera.

    > Więc trudno:P

    Zapuść sobie dns leak test, zasadniczo dla vpn, ale pokaże Ci z jakich
    DNSow korzysta przeglądarka.

    https://www.dnsleaktest.com/results.html

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2022-05-15 08:43:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapuść sobie dns leak test, zasadniczo dla vpn, ale pokaże Ci z jakich
    > DNSow korzysta przeglądarka.
    >
    > https://www.dnsleaktest.com/results.html

    Metro internet - własny mają własny dns.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-05-15 09:30:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.05.2022 o 07:29, Shrek pisze:

    > Tak średnio - sprawdziłem rt.com u mnie działa i nie znalazłem tam ani
    > pornografi (żadnej) ani klonu silkroadu.

    Serio?
    Czyli zwyczajnie nie zrozumiałeś analogii.
    A usprawiedliwianie tej wojny, czyli tortur, gwałtów i morderstw tam
    znalazłeś?

    Czy może jednak znowu szutry mają rację?

    > Więc trzymajmy się faktów - rt to jest zwykły ściek z propagandą (swoją
    > drogą w porówaniu z tvp dość subtelną) a nie żadna strona z z darknetu.

    Oczywiście.

    A szury miały rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 95. Data: 2022-05-15 12:18:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To zrobią jakieś transparent proxy i cały ruch na 53 będzie przekazywany do
    > jedynie słusznych serwerów.

    I to będzie powód do jakiegoś VPN-u. Wbrew pozorom takie akcje mają
    ograniczoną skuteczność.

    > Ludzie nie są chyba za bardzo gotowi na powszechne tunelowanie. To są
    > też ekstra koszty, a nawet przy komercyjnych vpn, większość tych
    > bardziej przystępnych cenowo w mniejszym lub większym stopniu ssie.

    Toteż właśnie VPN nie jest idealnym rozwiązaniem. Może przez TOR zacząć
    czytać :-)

    Na chwilę obecną mam tak zrobione, ze w jednej przeglądarce mam jedne
    ustawienia (do kontaktu z bankiem, czy innymi "poważnymi" rzeczami), a w
    innej inne pozwalające na wszystko, gdzie jednak przykładowo z bankiem
    bym się niechętnie łączył. Ma to również pewne wady, ale jest funkcjonalne.

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2022-05-15 13:53:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.05.2022 o 09:30, Kviat pisze:

    > Serio?
    > Czyli zwyczajnie nie zrozumiałeś analogii.

    Może dlatego, że analogia była z dupy.

    > A usprawiedliwianie tej wojny, czyli tortur, gwałtów i morderstw tam
    > znalazłeś?

    Szczerze mówiąc nic o gwałtach ani torturach też nie było.

    > Czy może jednak znowu szutry mają rację?

    Widzę, że chętnie przeprowadziłbyś (na początek w necie) operację
    deszuryzacjną:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-05-15 14:15:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    > KRP-54.1 Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz
    > pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    >
    > KRP-54.2 Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz
    > koncesjonowanie prasy są zakazane. Ustawa może wprowadzić obowiązek
    > uprzedniego uzyskania koncesji na prowadzenie stacji radiowej lub
    > telewizyjnej.

    54.1 mówi KAŻDEMU a nie każdemu obywateli/rezydentowi/podmiotowi RP.
    IMHP _Trwała_ blokada rt.com wygląda jak cenzura prewencyjna.

    --
    A. Filip

  • 98. Data: 2022-05-16 01:28:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Więc trzymajmy się faktów - rt to jest zwykły ściek z propagandą (swoją
    > drogą w porówaniu z tvp dość subtelną) a nie żadna strona z z darknetu.

    Wyciąłeś argumenty bez odnoszennia się do nich, po czym powtórzyłeś
    swoją tezę.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2022-05-16 01:44:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I to będzie powód do jakiegoś VPN-u. Wbrew pozorom takie akcje mają
    > ograniczoną skuteczność.

    > Toteż właśnie VPN nie jest idealnym rozwiązaniem. Może przez TOR zacząć
    > czytać :-)

    Może. Ale jak ktoś wie co to jest (nie nawet, że potrafi użyć) to raczej
    nie będzie w grupie chcącej czytać RT.

> [...]
    > bym się niechętnie łączył. Ma to również pewne wady, ale jest funkcjonalne.

    Ja to w życiu nie zrobiłbym niczego poważniejszego spod Windows
    :) Zabezpieczenie przeglądarki to osobna sprawa. Takie rzeczy jak
    Ghostery i inne blockery to raczej minimum, czy z bankiem czy
    gdziekolwiek.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2022-05-16 02:03:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie problem w tym, że jedyne warunek to będzie że naczelnik tak
    > powiedział. Na szczęście póki co nie umie w internety.

    No to dlaczego nie w tej chwili skoro naczelnik już wielokrotnie naginał
    co tylko się dało?

    > Nie zgodzę się. Afera w polsce to ich chuj obchodzi - suweren ma w dupie
    > tvn, ci co nie mają w dupie i tak na pis nie głosują. Tvn teraz nie
    > ruszą, bo mamy dużo do ugrania u hamburgerów. Wiec tak jak i poprzednio
    > - tvn ratuje to, że jest amerykański (a hamburgery obsesyjnie dbają o
    > swoje interesy za granicą) a nie to, że nie ma zgody obywateli w polsce.

    No to ponownie, po co w ogóle jakaś ekstra ustawa? Niech powiedzą, że
    zagraża państwu (bo zagraża, pisiemu) i zpacyfikować.

    > Da się. Choćby areszty nakłada sąd a nie prezes partii. Oczywiście zaraz
    > będzie problem, że sądy też są partyjne... Ale co do zasady się da.

    Co do zasady to jeszcze nie tak dawno działało to w oparciu o tzw.
    kulturę i dojrzałość systemu politycznego, gdzie jak ktoś popełnił
    łajdactwo (i wyszło ono na jaw) to związane środowisko pozbywało się
    delikwenta. Po dojściu do władzy populistów, polityka jest tak
    zbastardziała, że taki system od prawie dekady nie istnieje (pomijając,
    że w Polsce nie miał się za bardzo jak dobrze wykształcić). Natomiast co
    postulejesz to miałoby być dla obecnego systememu jak mikrozarządzanie.
    Tak się MZ nie da, bo jak kultura polityczna to wiadro gnoju, to każde
    mikrozarządzanie da się obejść jak da się obejść praktycznie każdy
    przepis. Mówisz, że nie liczą się z Unią czy US, no to co ich
    powstrzymuje przed momentalnym skokiem na całą kasę, tj. nad
    zagarnięciem wszystkich instytucji? Po ich wyborcach to spłynie, jak
    długo będzie pińcet plus w takiej czy innej formie.

    > Zwracam uwagę, że choćby przewodniczący jednej partii koalicji rządowej
    > w sposób jawny walczy z unią i jest to tolerowanane zarówno przez
    > prezesa jak i p.o.remiera, którego ministerstwo prowadzi jawnie
    > antyunijną politykę. Więc tentego.

    Ba, pewnie nawet jest uważane za potrzebny element.

    --
    Marcin