    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org> <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org> <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qnta$2si$1@gioia.aioe.org> <6290e8cc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qus1$1ffk$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <62911f18$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <6KekK.65577$tX09.35114@fx10.ams1>
    <6291be9a$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291d1ad$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291dc64$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62920a85$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <M2AkK.240870$7p1.192146@fx04.ams1>
    <6293472d$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <yOTkK.339084$4Og.41001@fx08.ams1>
    <62951378$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <TCdlK.5861$b21.5672@fx11.ams1>
    Date: Tue, 31 May 2022 13:02:42 +0200

    On Tue, 31 May 2022 00:49:55 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    BMP-1 ma 76mm

    > To do czego są takie małokalibrowe odłamkowce?

    No wlasnie - BMP-2 z 30mm tez ma pociski wybuchowe.

    > No widziałem co powyciągano z pasażerów i załogi MH17, choć Buk to
    > odrobię inna bajka.

    Zdecydowanie inna - tam jest glowica, ktora ma siac odłamkami.

    Podobnie zreszta jak klasyczna artyleria plot - na bezposrednie
    trafienie nie ma co liczyc, odlamki maja szanse.

    > No to ponownie, do czego taka amunicja?

    30mm w BWP to raczej przeciw lekko opancerzonym celom.
    Czolgu raczej nie przebije, ale w okolicznej piechocie odlamki moga
    zaszkodzic.
    Do samej piechoty chyba strzelac nie ma sensu, bo z braku zapalnika
    czasowego nie wybuchnie tam gdzie trzeba.

    > Zresztą dyskusja o tyle
    > akademicka, że cały czam mamy możliwość, ze se walneli normalnym
    > pociskiem, a jak dalej jechał to skosili go z jakiegoś małokalibrowego
    > automatu.

    Dymek jakis z tego pojazdu widac, ale jeden, po serii z km nie ma
    dymku.

    > Chyba nie ma watpliwości, że nie wolno, ale Ty twierdziłeś, że
    > okoliczności zmieniają ocenę moralną sytuacji. DLa mnie nie bardzo.

    No ale zaraz - w klasie moze sie wojsko kryc, spac, szpital moze byc
    urzadzony.

    A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku ponoc front przez
    srodek przechodzi. Władze zalecaja mieszkancom ukrycie sie.
    Jak ktos bedzie przechodzil przez strefe walk ... czyja wina, jak
    oberwie?

    Ale w Buczy tak nie bylo.

    > Mogło, ale w ramach swojego sceptycyzmu pokazujesz, że mogło być inaczej
    > niż to jest przedstawiane, a ja Ci z kolei zwracam uwagę, że przy takim
    > tłumaczeniu podobnych przypadków, nijak się nie da wytłumaczyć, dlaczego
    > Bucza i Irpień nagle zrobiły się tak pod wzgledem zabitych cywilów
    > wyjatkowe. Albo coś się tam specyficznego stało, albo te wszystkie
    > wojenne prawidłowości na które wskazujesz, powinny równiez występować w
    > innych miejscach. Inaczej wychodzi jednak, że ktoś w Buczy wyrżnął tych
    > cywilów.

    Ano - ponoc wyrznął.
    Ale czemu nie wszedzie?
    Trafili na zlego rosyjskiego dowodce, czy np ktos ostrzeliwal
    ruskie wojsko?

    J.