  • 601. Data: 2022-05-31 15:49:55
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 13:20, Shrek pisze:

    > Teraz już wiadomo. Po ruskiej słowoczy należy się spodziewać najgorszego.

    Wcześniej miałeś jakieś wątpliwości?

    --
    Robert Tomasik

  • 602. Data: 2022-05-31 15:52:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 09:06, Kviat pisze:

    > Dziecko drogie, to było pytanie retoryczne.

    Pytanie retoryczne polega na tym, ze sie samemu na nie później
    odpowiada.; Ty nie odpowiedziałeś.

    --
    Robert Tomasik

  • 603. Data: 2022-05-31 15:55:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 May 2022 15:52:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pytanie retoryczne polega na tym, ze sie samemu na nie później
    > odpowiada.; Ty nie odpowiedziałeś.

    Zatem zachował się prawidłowo.

    "Pytanie retoryczne - figura stylistyczna i retoryczna; pytanie zadane nie
    dla uzyskania odpowiedzi, lecz w celu skłonienia odbiorcy do przemyśleń na
    określony temat, podkreślenia wagi problemu; ewentualnie pytanie, na które
    odpowiedź jest oczywista."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pytanie_retoryczne

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 604. Data: 2022-05-31 16:42:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Pytanie retoryczne polega na tym, ze sie samemu na nie później
    > odpowiada.; Ty nie odpowiedziałeś.

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 605. Data: 2022-05-31 16:44:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To do czego są takie małokalibrowe odłamkowce?

    Przykładowo do zwalczania samolotów. Do zwalczania piechoty odłamkami,
    to tak około 70 mm kalibru trzeba. Prześledź historię T-34. Oni tam
    zdaje się kal. 57 mm próbowali wsadzić, ale o ile był doskonały do walki
    z czołgami, to na piechotę zbyt mały. W wypadku BWP do zwalczania
    piechoty ma karabin maszynowy.

    > No widziałem co powyciągano z pasażerów i załogi MH17, choć Buk to
    > odrobię inna bajka.

    Zupełnie inna klasa. To są takie pręty. one mają przecinać przewody,
    psuć samolot, a nie zabijać ludzi.

    > Chyba nie ma watpliwości, że nie wolno, ale Ty twierdziłeś, że
    > okoliczności zmieniają ocenę moralną sytuacji. DLa mnie nie bardzo.

    A jeśli z okna klasy padnie strzał?

    > Tak, z tym jednym filmem z drona, ale trupów jest nieco więcej.

    I to jest dla mnie problemem. skąd wiadomo, że ten trup jest z tego filmiku/

    --
    Robert Tomasik

  • 606. Data: 2022-05-31 16:47:06
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No jest taki: Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    > bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    > na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    > lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    > uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    > Jeśli ratownik nie mógł opuścić stanowiska, a rozumując rozsądnie, z
    > oceny sytuacji wynikało, że mógł pomóc udostepniając AED innej osobie?
    > Nigdzie nie ma wymogu konieczności osobistego udzielania tej pomocy.

    Już to wałkowaliśmy. o ile ewentualnie można by się czepić nieudzielenia
    przez ratownika pomocy, to nie ma to nic wspólnego z wydaniem komuś
    swojego mienia, o mieniu pracodawcy nie wspominając. Poza tym idąc tym
    tokiem rozumowania można by postawić hurtem zarzut wszystkim przechodniom.

    --
    Robert Tomasik

  • 607. Data: 2022-05-31 16:48:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 06:36, Shrek pisze:

    > Poważnie? Ten przepis o wyższej konieczności i poświeceniu dobra mniej
    > wartego (posiadania sprawnego AED) nad dobrem o większej wartości
    > (ludzkim życiem), w związku z tym który nakazuje każdemu udzielić pomocy
    > w ramach jego możliwości (na przykład udostepnienia AED), Szukać
    > paragrafy czy ci wystarczy? Do oddychania tez podstawy prawnej
    > potrzebujesz??

    Po raz ostatni: Mowa tu o udzieleniu pomocy nie zaś wydawaniu swojego
    mienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 608. Data: 2022-05-31 19:20:03
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Wcześniej miałeś jakieś wątpliwości?

    Widać miał nadzieje.

    --
    A. Filip

  • 609. Data: 2022-06-01 00:40:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wcześniej miałeś jakieś wątpliwości?

    Szczerze, to wiedziałem że nic dobrego po nich się nie należy spodziwać,
    ale aż tyle to chyba niewielu się spodziewało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 610. Data: 2022-06-01 00:43:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już to wałkowaliśmy. o ile ewentualnie można by się czepić nieudzielenia
    > przez ratownika pomocy, to nie ma to nic wspólnego z wydaniem komuś
    > swojego mienia, o mieniu pracodawcy nie wspominając.

    Oczywiście, że jest zobowiązany - stan wyższej konieczności.

    > Poza tym idąc tym
    > tokiem rozumowania można by postawić hurtem zarzut wszystkim przechodniom.

    A mieli AEd, których nie chcieli wydać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!