  • 491. Data: 2022-05-29 08:10:14
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie, tak to przepraszam. Wydawało mi się, że dołączyłeś do obozu
    > sceptyków.

    Faktycznie nie napisałem co w linku jest. Moja wina.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 492. Data: 2022-05-29 08:22:27
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mowa o prawie głosu w sprawie chałupy, nie gminy gdzie ta chałupa jest.

    No to się zgadzamy - na temat chałupy masz oczywiste prawo, na temat
    gminy niech decydują mieszkańcy.

    > Teoretycznie mienie państwowe, drogi, parki, trochę budynków to taka
    > współwłąsność obywateli.

    NIe do końca - na ogół jest właśnie _samorządowe_ a nie państwowe.
    Notabene dość dobrym przykładem na wpierdalanie się "obcych" do spraw
    samorządowych jest państwowy "poligon" na placu piłsudskiego, który
    służy do szopek smoleńskich, przy oczywistej niechęci miejscowych. Drugą
    to nazwanie trasy łazienkowskiej imieniema naczelnego lotnika (jakby to
    władze warszawy zrobiły, to by była afera jak z zimnym lechem -
    kaczyńskiego>rondo jazdy polskiej>pomnik lotnika>wawelska;)). Swoją
    drogą ciekawe jak skończy się sprawa tych schodów jak już pisy pójdą w
    pisdu. Cokół już jest;)

    > Jak nie jak może to dotyczyć Twoich bliskich, nieruchmości, mienia
    > publicznego wypracowanego przez Twoich przodków i przez Ciebie?

    No trudno. Jak ktoś zmienia miejsce zamieszkania, to głosuje w nowym. W
    wyborach samorządowych to chyba oczywiste.

    > Trochę się tego znajdzie, od ewentualnych kwestii podatkowych na
    > ogólnych obowiązkach wynikających np. z obronności.

    Poważnie - płacisz jakieś podatki wynikające z obywatelstwa? Na
    ćwiczenia rezerwy cię wzywają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 493. Data: 2022-05-29 08:25:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tak to przecież funkcjonuje od lat vide praktyki np. urzędów skarbowych.

    No i tkiego mechanizmu nie popieram. Z tym że tym razem nikt nawet nie
    próbuje udawać. Jeszcze raz - sklep z nartami i rowerami został
    zamknięty na wniosek agencji bezpieczeństwa wewnętrznego. Przecież żaden
    sąd by nie klepnął, że sklep z nartami jest organizacją zagrożająca
    bezpieczeństwu wewnetrznemu państwa. To jest otwarte lecenie w chuja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 494. Data: 2022-05-29 08:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie przeszkadza mi, że się nie zgadzasz, ale jakbyśmy chcieli ograniczyć
    > się do samych tez, to powinnismy już na samym początku podpisać jakiś
    > protokół rozbieżności i niekontynuować :)

    No ale ci napisałem - praktycznie nie zgadza się, żeby któraś strona
    uznała swojego partyzanta za terrorystę - więc granica
    terrorysta/bojownik przebiega po tym, która strona go ocenia. Co było do
    okazania.

    > Tu jeszcze dochodzi ten aspekt, czy dane media są narzędziem
    > propagandowym samym w sobie, jak np. taki tvpis, czy też to bardziej
    > incydentalne przekłamania.

    Jakie incydentalne przekłamania? Przecież oni systemowo uważają każdego
    kurda czy palestyńczyka, który ma "kontakt" z ich armią cy "policją" za
    terrorystę. Przecież te państwa mają dokładnie taki sam stosunek do
    kurdów czy palestynczyków jak rosja do ukrainy.

    > Tu wystarczyłoby, że zabrakłoby jednej osoby.

    Niestety nie. Inni poniżej niego wcale nie są lepsi. Będzie pożar w
    burdelu ale niesty ktoś raczej się wyłoni na spadkobiercę. I będzie to
    pewnie największy skurwiel z tych co zostali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 495. Data: 2022-05-29 11:27:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    a--cechy--leczenie,artykul,1728991.html

    > To rozumowanie ma jednak kilka słabych stron. Po pierwsze, to że staram
    > się coś rozumieć, albo wyjaśnić w żaden sposób nie uzasadnia wniosku, że
    > pochwalam ten występek albo usprawiedliwiam. Po prostu stwierdzam, ze
    > tam jest wojna i ludzie strzelają do siebie - to trochę inna sytuacja,
    > niż latający z bronią po Warszawie bandzior.

    Nie pochwalam i nie usprawiedliwiam, ale...

> [...]

    > idioci, którzy próbują pouczać innych nie mając zielonego pojęcia o
    > realiach, w jakich tamci muszą podejmować decyzje.

    A mnie denerwują psychopaci, którzy zawsze znajdują dla siebie (albo dla
    kogoś) usprawiedliwienie żeby sobie postrzelać.
    Z tego co piszesz wynika, że w takiej sytuacji nawet by ci brewka nie
    pykła przed zastrzeleniem rowerzysty, bo przecież masz poczucie, że
    ratujesz życie kolegi, więc jesteś usprawiedliwiony.

    > Po trzecie żołnierz walczy o swoje i swoich kolegów życie.

    Nie.
    On tam nie walczy o swoje i swoich kolegów życie.
    O swoje i swoich kolegów życie walczą Ukraińcy.
    To on przyjechał bez powodu do nich na czołgu, a nie odwrotnie.

    > Mało kto na
    > misji odczuwa to, że reprezentuje majestat Polski i bohatersko
    > broni NATO. Życie kolegi z BRDM-a, które możesz uratować właściwie
    > obserwując wyznaczony ci sektor jest o wiele bardziej racjonalnym
    > argumentem, niż pokój światowy, dobro Polski i inne dyrdymały powielane
    > na odprawach.

    Pierdolisz. Bo masz wyprany mózg. Nie bez powodu opowiada się bajki
    rekrutom o "braterstwie broni", "braciach z okopów" itp. dyrdymały.
    Właśnie po to, żeby wyłączyli myślenie, gdy jakiś nowy hitlerek wyśle
    ich na "misję". Więc oni nie są agresorami, oni są na "misji", są na
    polu bitwy, na wojnie. I nie mordują cywili, ratują życie kolegi, bo
    przecież każdy cywil może mieć granat w kieszeni. Przestają myśleć co
    tam w ogóle robią, jaki zjeb ich tam wysłał i po co. Więc są
    usprawiedliwieni. To nie oni są winni, tylko ten zły hitlerek.
    Sprytne.
    Tyle, że to oni tam pojechali z karabinem w rękach i oni strzelają, a
    nie ten hitlerek.

    To co piszesz, to absurd i objaw śmietnika w głowie.
    Niemcy w 39-tym też do nas przyszli ratować życie swoich kolegów?
    Też "starasz się zrozumieć" ówczesne mordowanie cywili przez niemieckich
    żołnierzy, bo "ratowali życie swoich kolegów"?
    Serio?

    Normalnie aż zacząłem temu żołnierzowi na tej misji współczuć, że teraz
    będzie żył ze świadomością zabicia rowerzysty, bo przecież ratował życie
    kolegi i głupcy nie wiadomo o co się czepiają.

    > Po czwarte, wojna ma to do siebie, że po prostu żołnierze strzelają do
    > siebie.

    Jak dla mnie, to świrów chcących postrzelać do siebie powinno się
    zamknąć w rezerwacie, otoczyć wysokim murem bez bramy i przez ten mur
    przerzucać im amunicję za darmo.

    Nie jest tak, że na wojnie żołnierze po prostu strzelają do siebie.
    Jedni na rozkaz hitlerka strzelają, a ci do których strzelają walczą o
    życie.
    Po piąte, on nie strzelał do żołnierza, tylko do rowerzysty.
    A po szóste, nawet jakby ten rowerzysta był żołnierzem, to nadal ten
    strzelający jest zwykłym bandytą, bo to on przyjechał, z kolegami, na
    czołgu na rozkaz hitlerka do tego żołnierza, a nie ten żołnierz do niego.

    > I oczywiście możesz zamiast granatnika wziąć rower i czaić się z
    > nim na wrogi transporter, albo czołg, ale po prostu nie jest to zbyt
    > mądre. Żołnierz nie po to jest, by bohatersko ginąć, ale po to, by
    > zabijać wroga. Wróg może sobie nawet na bohaterstwo pozwolić.

    Za to to, co ty napisałeś jest mądre.
    Niesamowite bohaterstwo. Powinni medal mu dać, a tu w zamian głupi i źli
    ludzie szkalują go w internetach za to, że uratował życie kolegi z
    czołgu. Ci głupi ludzie w ogóle nic nie rozumieją, przecież jest wojna,
    a "wojna ma to do siebie, że po prostu żołnierze strzelają do siebie".

    I jakie głębokie. Aż do samego dna.

    > Po piąte, nikt nie jest jasnowidzem i nie może przewidzieć, że kryjący
    > się za słupem zamiast granatnika ma rower i reklamówkę z zakupami.

    To jest tak głupie, że mogłoby być śmieszne.

    Bo skoro nie można przewidzieć, to nie ma wyjścia, trzeba strzelać do
    wszystkiego. Żeby uratować życie kolegi z czołgu. Bo przecież oni tam
    pojechali ratować życie swoich kolegów w czołgach.
    Nikt nie jest jasnowidzem, ale jakoś da się przewidzieć, że może mieć
    granatnik, a nie rower z reklamówką z zakupami.

> [...]

    postrzega swojego zachowania)."

    > no widzisz, do jakich kretyńskich wniosków prowadzą Twoje wywody.

    A co kretyńskiego jest w tym, że jakby się bandyta odpowiednio wcześnie
    sam zastrzelił (zanim go złapią i powieszą, albo rozstrzelają), to
    dzięki temu wielu innych ludzi by żyło, wiele kobiet nie zostałoby
    zgwałconych i wielu ludzi nie zostałoby przez niego torturowanych?

    Podobno jesteś policjantem i nie wiesz dlaczego ściga się bandytę i
    wsadza do więzienia i im szybciej go złapią, tym lepiej?

    > Możesz spróbować ich przekonać. Mnie nie przekonałeś.

    Wcale mnie to nie dziwi.
    I wcale bym się nie zdziwił, że z takim właśnie nieprzekonaniem
    wykonujesz swoją pracę. Za którą ci płacę moimi podatkami.

    ??? ????? fiutinowska onuco.
    I nie wracaj.
    Piotr

  • 496. Data: 2022-05-29 11:29:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No tak to przecież funkcjonuje od lat vide praktyki np. urzędów skarbowych.

    Ale jednak można się jakoś od tego odwołać.

    --
    Robert Tomasik

  • 497. Data: 2022-05-29 11:51:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2022 o 11:27, Kviat pisze:
> [...]
    > pykła przed zastrzeleniem rowerzysty, bo przecież masz poczucie, że
    > ratujesz życie kolegi, więc jesteś usprawiedliwiony.

    Gdybym wiedział, że to rowerzysta - ale podejrzewam, że strzelający nie
    wiedział.

    > Nie.
    > On tam nie walczy o swoje i swoich kolegów życie.
    > O swoje i swoich kolegów życie walczą Ukraińcy.
    > To on przyjechał bez powodu do nich na czołgu, a nie odwrotnie.

    A powinien pod czołgiem!? (odwrotnie). Spróbuj zrozumieć, że oni wszyscy
    są tam żołnierzami, a w politykę bawią się politycy.

> [...]
    > Sprytne.
    > Tyle, że to oni tam pojechali z karabinem w rękach i oni strzelają, a

    Oooo! Już lepiej. zaczynasz to rozumieć.

> [...]
    > Też "starasz się zrozumieć" ówczesne mordowanie cywili przez niemieckich
    > żołnierzy, bo "ratowali życie swoich kolegów"?

    Pytanie, czy piszesz o 'Niemcach", jako narodzie', czy kilku niemieckich
    żołnierzach na loklanym teatrze działań.

    > Normalnie aż zacząłem temu żołnierzowi na tej misji współczuć, że teraz
    > będzie żył ze świadomością zabicia rowerzysty, bo przecież ratował życie
    > kolegi i głupcy nie wiadomo o co się czepiają.

    i powinieneś właśnie.

    > Jak dla mnie, to świrów chcących postrzelać do siebie powinno się
    > zamknąć w rezerwacie, otoczyć wysokim murem bez bramy i przez ten mur
    > przerzucać im amunicję za darmo.

    Nie jesteś pierwszym, który to wymyślił. Ale nadal toczy się wojny w
    otwartym terenie i między domami, w których przecież żyją cywile. Nikt
    nie wymyślił niczego mądrzejszego. Na przełomie XIX / XX wieku
    dostrzezono problem, że jest coraz mniej wolnych przestrzeni, na których
    toczyć można wojny i próbowano to ogarnąć poprzez konwencje prawa wojny.
    aler średnio to się udaje. Nadal ludzie po prostu do siebie strzelają.

    > Nie jest tak, że na wojnie żołnierze po prostu strzelają do siebie.
    > Jedni na rozkaz hitlerka strzelają, a ci do których strzelają walczą o
    > życie.

    Ci, co dostali rozkaz od Hitlera, to niby o co walczą?

    > Po piąte, on nie strzelał do żołnierza, tylko do rowerzysty.

    O ile wiedział.

    > A po szóste, nawet jakby ten rowerzysta był żołnierzem, to nadal ten
    > strzelający jest zwykłym bandytą, bo to on przyjechał, z kolegami, na
    > czołgu na rozkaz hitlerka do tego żołnierza, a nie ten żołnierz do niego.

    A nie zastanowiłeś się kiedyś, skąd żołnierze mają wiedzieć, kogo
    dziennikarze i politycy uznają za zbrodniarza po wojnie?

> [...]
    > czołgu. Ci głupi ludzie w ogóle nic nie rozumieją, przecież jest wojna,
    > a "wojna ma to do siebie, że po prostu żołnierze strzelają do siebie".

    Bo dziennikarzom i politykom na tym zależy, by ludzie wierzyli, że świat
    jest "czarno-biały" i ludzie są albo dobrzy, albo źli. Większość jest
    'szarych'.

> [...]
    > Nikt nie jest jasnowidzem, ale jakoś da się przewidzieć, że może mieć
    > granatnik, a nie rower z reklamówką z zakupami.

    Tym właśnie różni się szkolenie policjantów i żołnierzy. Żołnierz
    strzela po prostu w kierunku przeciwnika. Często przez przesłonę nie
    wnikając, co za nią jest. Za ten sam czyn policjant dostały wyrok.

> [...]
    > podawania racjonalnych wyjaśnień, dlaczego zachował się wyjątkowo
    > wrednie (oczywiście wrednie zdaniem innych, gdyż on nigdy tak nie

    Przeczytałeś jeden mądry artykuł i się za nim zafiksowałeś. Tyle, że
    nigdy nie wiadomo, co w życiu jest dobre, a co złe tak do końca. Ty
    proponujesz oceniać moralność czy zachowania innych ludzi w oparciu o
    własną wiedzę i zupełnie nie dopuszczasz do siebie myśli, że "oni" mogą
    mieć inną - być może nawet błędną - wiedzę, albo kierować się innymi nam
    nie znanymi przesłankami.

> [...]
    > dzięki temu wielu innych ludzi by żyło, wiele kobiet nie zostałoby
    > zgwałconych i wielu ludzi nie zostałoby przez niego torturowanych?

    to, że to nie jedyny żołnierz. Nawet kilku samobójców nie zmieniłoby
    jakoś drastycznie okrucieństwa tej wojny.

    > Podobno jesteś policjantem i nie wiesz dlaczego ściga się bandytę i
    > wsadza do więzienia i im szybciej go złapią, tym lepiej?
    Wiem - tak mi się wydaje. Tylko mam poważne wątpliwości co do oceny tego
    czynu jako zbrodni.

    > Wcale mnie to nie dziwi.
    > I wcale bym się nie zdziwił, że z takim właśnie nieprzekonaniem
    > wykonujesz swoją pracę. Za którą ci płacę moimi podatkami.

    A cały szereg ludzi ceni sobie mój sceptymizm oraz dążenie do poznania
    prawdy obiektywnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 498. Data: 2022-05-29 11:55:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > podawania racjonalnych wyjaśnień, dlaczego zachował się wyjątkowo
    > wrednie (oczywiście wrednie zdaniem innych, gdyż on nigdy tak nie

    Czy ta mądrość odnosi się także do rządu federalnego USA
    usprawiedliwiającego stosowanie tortur i gwarantującego
    bezkarność katom w tym także katom ze Starych Kiejkutów?
    [ USA ratyfikowały konwencje o zakazie tortur]
    Akurat to *może* było sensowne (i patrząc dziś od biedy
    usprawiedliwiona) *na samym początku* jak działali w trybie
    "a może pędzie parę 9/11 co kwartał". Tyle że łatwość z jaką USA
    usprawiedliwiły strącenie IR655 mnie przekonała że "standardy" USA
    za często nadają się do podtarcia sobie obsranej dupy.

    Łatwość i umiejętność usprawiedliwiania własnych zachować jest.
    Oburzanie się jak inni śmią się czepiać jest (IMHO).
    Znaczy psychopaci? :-)

    --
    A. Filip

  • 499. Data: 2022-05-29 12:05:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2022 o 08:07, Shrek pisze:

    > A swój brak wiedzy opierasz na...?

    Raczej sceptycyzm.

    > Czyli kacapy strzelały do cywilów dlatego, że byli oni uzbrojeni, tylko
    > po prostu strzelają do wszystkiego - a więc siłą rzeczy głównie cywilów.

    Boję się, że dokładnie tak to w praktyce wygląda. Oczywiście możemy to
    potępiać, tym nie mniej takie są prawa wojny.

    > Przecież samochody to nie zabudowania - mogły pojawić się wcześniej.

    Wcześniej raczej nie, albowiem byłyby - moim zdaniem - widoczne na
    filmie z drona. One przecież przecinają całą szerokość ulicy, a
    przeciwległą (do strony, z której filmuje dron) krawędź ulicy widać.

    > Jak już pisałem - na filmiku (z ziemi) z bellincata widać nieco
    > zdekompletowaną nogę.

    Dasz link? Bo jak dotąd widziałem film z drona, fotki ofiar oraz zdjęcie
    z Google tego miejsca przed wojną zapewne zrobione.

    > Nie bardzo romumiem twoje wątpliwości. Było sobie miasto, przyszła
    > kacapska horda zostały trupy cywilów. Odpowiedź na pytanie skąd się tam
    > te trupy wzięły wydaje się oczywista - prawda?

    No właśnie nie. Nie twierdzę, że podrzucono je, ale niekoniecznie muszą
    być powiązane z tym zdarzeniem przedstawionym na filmie z drona. Po za
    tym należałoby jeszcze do pełnej oceny zobaczyć zdjęcie z miejsca
    ustawienia bliższego rowerzyście BWP oraz zapytać żołnierza, czym
    kierował się naciskając spust. Drugi BWP po prostu ostrzelał cel wybrany
    przez pierwszego.

    --
    Robert Tomasik

  • 500. Data: 2022-05-29 12:13:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale zobacz, że sam interpretujesz aby udowodnić konkretną tezę, bo w
    > końcu nie jest to niemożliwe, że zwłoki trafione z działka tak właśnie
    > by wyglądały, a i jest też całkiem możliwie, że strzelali z działka i
    > nie trafili, to zabili serią z karabinu. Te działka nb., nie ma (nie
    > może być) tam czegoś odłamkowego?

    Są pociski odłamkowe, ale one działają poprzez wybuch ładunku
    wybuchowego po trafieniu w przeszkodę. Pocisk mógł trafić albo w
    człowieka (to by go zmasakrowało) albo w przeszkodę obok (choćby tego
    słupa), ale wówczas pojedynczy odłamek raczej nie powoduje śmierci na
    miejscu). Śmierć na miejscu powoduje fala ciśnienia, a tu energia
    pojedynczego odłamka nie jest zbyt wysoka.

    > Co do racjonalizacji samego strzelania z działka to jakoś nie wydaje mi
    > się niemożliwe, że zesrywali się i walili gdzie popadnie (np. bez
    > rozpoznania celu), lub wręcz po pijaku dla zabawy.

    Mnie też nie. Tyle, że trochę inaczej wygląda ocena moralna strzału do
    nierozpoznanego celu w pustym mieście, gdzie spodziewamy się strzału w
    naszym kierunku w każdym momencie, a inaczej celowe zabójstwo kolarza -
    jak to próbują media przedstawić.

    --
    Robert Tomasik