eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Date: Sun, 29 May 2022 11:51:21 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62861af5$0$483$65785112@news.neostrada.pl> <t65bci$oj2$1@gioia.aioe.org>
    <62864c7d$0$496$65785112@news.neostrada.pl> <t65rrf$tpr$1@gioia.aioe.org>
    <6286ae74$0$484$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6govv$1uhn$1@gioia.aioe.org>
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <t6qnta$2si$1@gioia.aioe.org>
    <6290e8cc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qus1$1ffk$1@gioia.aioe.org>
    <62911a1d$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6sqdc$1qr1$1@gioia.aioe.org>
    <629207c5$0$489$65785112@news.neostrada.pl> <t6veat$q5r$1@gioia.aioe.org>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com

    W dniu 29.05.2022 o 11:27, Kviat pisze:
    > A mnie denerwują psychopaci, którzy zawsze znajdują dla siebie (albo dla
    > kogoś) usprawiedliwienie żeby sobie postrzelać.
    > Z tego co piszesz wynika, że w takiej sytuacji nawet by ci brewka nie
    > pykła przed zastrzeleniem rowerzysty, bo przecież masz poczucie, że
    > ratujesz życie kolegi, więc jesteś usprawiedliwiony.

    Gdybym wiedział, że to rowerzysta - ale podejrzewam, że strzelający nie
    wiedział.

    > Nie.
    > On tam nie walczy o swoje i swoich kolegów życie.
    > O swoje i swoich kolegów życie walczą Ukraińcy.
    > To on przyjechał bez powodu do nich na czołgu, a nie odwrotnie.

    A powinien pod czołgiem!? (odwrotnie). Spróbuj zrozumieć, że oni wszyscy
    są tam żołnierzami, a w politykę bawią się politycy.

> [...]
    > rekrutom o "braterstwie broni", "braciach z okopów" itp. dyrdymały.
    > Właśnie po to, żeby wyłączyli myślenie, gdy jakiś nowy hitlerek wyśle
    > ich na "misję". Więc oni nie są agresorami, oni są na "misji", są na
    > polu bitwy, na wojnie. I nie mordują cywili, ratują życie kolegi, bo
    > przecież każdy cywil może mieć granat w kieszeni. Przestają myśleć co
    > tam w ogóle robią, jaki zjeb ich tam wysłał i po co. Więc są
    > usprawiedliwieni. To nie oni są winni, tylko ten zły hitlerek.
    > Sprytne.
    > Tyle, że to oni tam pojechali z karabinem w rękach i oni strzelają, a

    Oooo! Już lepiej. zaczynasz to rozumieć.

    > To co piszesz, to absurd i objaw śmietnika w głowie.
    > Niemcy w 39-tym też do nas przyszli ratować życie swoich kolegów?
    > Też "starasz się zrozumieć" ówczesne mordowanie cywili przez niemieckich
    > żołnierzy, bo "ratowali życie swoich kolegów"?
    > Serio?

    Pytanie, czy piszesz o 'Niemcach", jako narodzie', czy kilku niemieckich
    żołnierzach na loklanym teatrze działań.

    > Normalnie aż zacząłem temu żołnierzowi na tej misji współczuć, że teraz
    > będzie żył ze świadomością zabicia rowerzysty, bo przecież ratował życie
    > kolegi i głupcy nie wiadomo o co się czepiają.

    i powinieneś właśnie.

    > Jak dla mnie, to świrów chcących postrzelać do siebie powinno się
    > zamknąć w rezerwacie, otoczyć wysokim murem bez bramy i przez ten mur
    > przerzucać im amunicję za darmo.

    Nie jesteś pierwszym, który to wymyślił. Ale nadal toczy się wojny w
    otwartym terenie i między domami, w których przecież żyją cywile. Nikt
    nie wymyślił niczego mądrzejszego. Na przełomie XIX / XX wieku
    dostrzezono problem, że jest coraz mniej wolnych przestrzeni, na których
    toczyć można wojny i próbowano to ogarnąć poprzez konwencje prawa wojny.
    aler średnio to się udaje. Nadal ludzie po prostu do siebie strzelają.

    > Nie jest tak, że na wojnie żołnierze po prostu strzelają do siebie.
    > Jedni na rozkaz hitlerka strzelają, a ci do których strzelają walczą o
    > życie.

    Ci, co dostali rozkaz od Hitlera, to niby o co walczą?

    > Po piąte, on nie strzelał do żołnierza, tylko do rowerzysty.

    O ile wiedział.

    > A po szóste, nawet jakby ten rowerzysta był żołnierzem, to nadal ten
    > strzelający jest zwykłym bandytą, bo to on przyjechał, z kolegami, na
    > czołgu na rozkaz hitlerka do tego żołnierza, a nie ten żołnierz do niego.

    A nie zastanowiłeś się kiedyś, skąd żołnierze mają wiedzieć, kogo
    dziennikarze i politycy uznają za zbrodniarza po wojnie?

    > Za to to, co ty napisałeś jest mądre.
    > Niesamowite bohaterstwo. Powinni medal mu dać, a tu w zamian głupi i źli
    > ludzie szkalują go w internetach za to, że uratował życie kolegi z
    > czołgu. Ci głupi ludzie w ogóle nic nie rozumieją, przecież jest wojna,
    > a "wojna ma to do siebie, że po prostu żołnierze strzelają do siebie".

    Bo dziennikarzom i politykom na tym zależy, by ludzie wierzyli, że świat
    jest "czarno-biały" i ludzie są albo dobrzy, albo źli. Większość jest
    'szarych'.

    > I jakie głębokie. Aż do samego dna.

    > To jest tak głupie, że mogłoby być śmieszne.
    >
    > Bo skoro nie można przewidzieć, to nie ma wyjścia, trzeba strzelać do
    > wszystkiego. Żeby uratować życie kolegi z czołgu. Bo przecież oni tam
    > pojechali ratować życie swoich kolegów w czołgach.
    > Nikt nie jest jasnowidzem, ale jakoś da się przewidzieć, że może mieć
    > granatnik, a nie rower z reklamówką z zakupami.

    Tym właśnie różni się szkolenie policjantów i żołnierzy. Żołnierz
    strzela po prostu w kierunku przeciwnika. Często przez przesłonę nie
    wnikając, co za nią jest. Za ten sam czyn policjant dostały wyrok.

    > "ogromna łatwość i umiejętność usprawiedliwiania własnych zachowań,
    > szczególnie tych moralnie podejrzanych; psychopata jest mistrzem
    > podawania racjonalnych wyjaśnień, dlaczego zachował się wyjątkowo
    > wrednie (oczywiście wrednie zdaniem innych, gdyż on nigdy tak nie
    > postrzega swojego zachowania)."

    Przeczytałeś jeden mądry artykuł i się za nim zafiksowałeś. Tyle, że
    nigdy nie wiadomo, co w życiu jest dobre, a co złe tak do końca. Ty
    proponujesz oceniać moralność czy zachowania innych ludzi w oparciu o
    własną wiedzę i zupełnie nie dopuszczasz do siebie myśli, że "oni" mogą
    mieć inną - być może nawet błędną - wiedzę, albo kierować się innymi nam
    nie znanymi przesłankami.

    > A co kretyńskiego jest w tym, że jakby się bandyta odpowiednio wcześnie
    > sam zastrzelił (zanim go złapią i powieszą, albo rozstrzelają), to
    > dzięki temu wielu innych ludzi by żyło, wiele kobiet nie zostałoby
    > zgwałconych i wielu ludzi nie zostałoby przez niego torturowanych?

    to, że to nie jedyny żołnierz. Nawet kilku samobójców nie zmieniłoby
    jakoś drastycznie okrucieństwa tej wojny.

    > Podobno jesteś policjantem i nie wiesz dlaczego ściga się bandytę i
    > wsadza do więzienia i im szybciej go złapią, tym lepiej?
    Wiem - tak mi się wydaje. Tylko mam poważne wątpliwości co do oceny tego
    czynu jako zbrodni.

    > Wcale mnie to nie dziwi.
    > I wcale bym się nie zdziwił, że z takim właśnie nieprzekonaniem
    > wykonujesz swoją pracę. Za którą ci płacę moimi podatkami.

    A cały szereg ludzi ceni sobie mój sceptymizm oraz dążenie do poznania
    prawdy obiektywnej.

    --
    Robert Tomasik