  • 221. Data: 2023-10-18 18:05:14
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 11:02, J.F pisze:

    > Umiejetnosci i brak pecha.
    > Silnik zawsze może stanąc.

    Zwłaszcza jak się lata bez odladzania;) Ta autorotacja to też jakaś do
    pokazywania jako wzór nie była, więc z tymi umiejetnościami bym nie
    przesadzał. Oczywiście miał większe niż ty czy ja;)

    > Ale rzadko, a w normalnych też się zdarza.

    Ale na tyle rzadko, że prezydencji na ogół w takich wypadkach nie giną.
    Ile znasz krajów gdzie w ciągu kilku lat premier i prezydent
    uczetniczyli w katastrofie lotniczej w tym jeden skutecznie (o
    mirosławcu na chwilę zapomnijmy, bo chyba kacapy miały podobne epizody)?
    Latali kusili i wylatali...

    > Próba lądowania, gdy ogolnie nie ma warunków.
    > A może akurat się pojawią ..

    Ale jak się nie pojawią to się schodzi do minumum i nie dalej.

    > Polskie przepisy cywilne zabraniają wylotu jak na docelowym lotnisku
    > warunków brak,

    Nie sądzę... Swego czasu pracę zaczynałem od włączania flightradaru i
    sprawdzania czy poranny samolot do wiednia wyląduje czy będzie wracał do
    warszawy - czasami się dziwiłem po co tam lecią skoro widać że nic z
    tego nie będzie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 222. Data: 2023-10-18 18:15:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 10:58, J.F pisze:

    > Prezydenci, premierzy, Naczelnicy, generałowie ...

    Znajdzie się - najwyżej się zrobi panteon i będzie układać piętrowo. Na
    pewno więcej miejsca niż na wawelu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 223. Data: 2023-10-18 23:17:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to teraz będziesz miał niezły zgryz jak posprzątać po pisach nie
    > stosując ich metod:( Pisałem dawno temu że będzie brudno i...
    > kontrowersyjnie).

    Owszem. Pewnie nie wszędzie się da, jak np. z tvp. Ale powinień to być
    wyjątek, a nie reguła.

    --
    Marcin

  • 224. Data: 2023-10-18 23:24:12
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 12.10.2023 o 15:18, Olin pisze:

    > Nie nadążam, kto był hitlerowcem w XVII w., ale na pewno masz racje.

    W Zachęcie potrzaskał:
    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,34862,191984
    31,zacheta-olbrychski-z-szabla-obieranie-kartofli-i-
    inne-skandale.html

    --

    P.

  • 225. Data: 2023-10-19 06:19:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Owszem. Pewnie nie wszędzie się da, jak np. z tvp. Ale powinień to być
    > wyjątek, a nie reguła.

    Problem w tym, że TVP stała się regułą...

    Co myślisz o odebraniu willi plus? O sędzich dublerach, o nawackim co
    darł kartki na posiedzeniach sądu, o kulsonach co tylko wykonywali
    bezprawne rozkazy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 226. Data: 2023-10-19 09:02:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 18.10.2023 o 16:12, A. Filip pisze:

    > L. Kaczyński miał wstać z grobu i ich ukarać (wymuszoną) rezygnacją?

    Od kiedy standardy dobrych obyczajów wymagają interwencji świata
    pozagrobowego?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 227. Data: 2023-10-19 14:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 18:05:14 +0200, Shrek wrote:

    > Zwłaszcza jak się lata bez odladzania;)

    Cos tam powoduje, ze normalnie się lata bez odladzania.

    > Ta autorotacja to też jakaś do
    > pokazywania jako wzór nie była, więc z tymi umiejetnościami bym nie
    > przesadzał. Oczywiście miał większe niż ty czy ja;)

    Wieksze niz w Smolensku w każdym bądz razie.

    > Ale na tyle rzadko, że prezydencji na ogół w takich wypadkach nie giną.

    Bo latają swoimi ?

> [...]
    > uczetniczyli w katastrofie lotniczej w tym jeden skutecznie (o
    > mirosławcu na chwilę zapomnijmy, bo chyba kacapy miały podobne epizody)?

    Nie znam ... co nie znaczy, ze nie było.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state
    _and_government_who_died_in_aviation_accidents_and_i
    ncidents

    A mniejsze wypadki?

    Gogle przypomina awaryjne/przymusowe lądowanie samolotu Dudy w marcu
    2022, awarie w grudniu 2016, w maju 2018 .. w innych krajach sie nie
    zdarza?

    O, w Niemczech sie zdarza - ale to był próbnu lot.

    https://www.dw.com/en/german-government-jet-suffers-
    serious-damage-in-crash-landing/a-48403681

    Angela tez nie doleciała
    https://www.dw.com/en/german-military-under-fire-ove
    r-angela-merkels-plane-problems/a-46527901

    https://www.dw.com/en/german-government-buys-three-n
    ew-aircraft-after-fiascos/a-48294178

    > Ale jak się nie pojawią to się schodzi do minumum i nie dalej.

    Dokladnie tak.
    Tylko nie bardzo wiadomo co w Smolensku zawiodło, ze jednak zeszli.

    Na pewno pilot miał przestawione cisnienie, i jeden z jego
    wysokosciomierzy pokazywał 200+ m, nawigator odczytywał radiowy,
    gdzie ciągle było bezpieczne 100m, drugi pilot ... ciekawe -
    wypatrywał swiateł za oknem, czy widział, ze pilot schodzi za nisko,
    ale wolał sie nie odzywać,
    Błasik ... wczesniej podawał wysokośc, nie wiadomo jaką i skąd,
    potem zamilkl ... ruski kontroler meldowal "w glisadzie".

    Gdzies tam komus sie ponoć wyrwało "narwańcy" ... wiele wskazuje na
    to, ze pilot miał ok 7m/s opadania przy wysokosci ok 100m ...
    to faktycznie "narwańcy" pasuje. Ponoc gdzies tam sie zachowało
    "dochodz wolniej" ...

    > Nie sądzę...

    Kiedys cytowałem przepis.

> [...]
    > sprawdzania czy poranny samolot do wiednia wyląduje czy będzie wracał do
    > warszawy - czasami się dziwiłem po co tam lecią skoro widać że nic z

    Ten lot ponad godzinę, chyba moze mgła sie rozwiać.

    J.

  • 228. Data: 2023-10-19 14:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 16:17:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czyli sądzisz, że na skutek braku szkoleń na symulatorze załoga nie
    > wiedziała, że wlatywanie dużym samolotem pasażerskim do lasu jest złym
    > pomysłem?

    Zakładam, ze nie wiedziała, ze wlatuje do lasu.
    Ale moze by ją nauczyli prawidłowej procedury i obsługi samolotu,
    moze by sie dowiedzieli, ze bez ILS przycisk Uchod nie działa ...

    J.

  • 229. Data: 2023-10-19 14:16:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 13:26:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jest jednak kolosalna różnica i myślę, że nawet przy swoim
    > zacietrzewieniu ją widzisz. Spróbuj chociażby znaleźć jakiegokolwiek
    > pisowca co się podał do dymisji przy kalibrze winy zegarka Nowaka.

    Akurat żadnego z "zegarkiem" nie przyłapali, więc trudno porównac.

    I nie bardzo wiadomo, jako to z tym zegarkiem było, i czy tak chętnie
    sie podał do dymisji, czy go zmusili.

    Potem zarzucono mu znacznie więcej, ale to z Ukrainy, wiec nie wiem
    czy się liczy. i za wiki
    "Postanowieniem Sądu Rejonowego dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie z 22
    lipca 2020 został tymczasowo aresztowany na trzy miesiące[24].
    Następnie tymczasowe aresztowanie dwukrotnie było przedłużane na trzy
    miesiące[25][26].

    W kwietniu 2021 Sławomir Nowak został zwolniony. Sąd Okręgowy w
    Warszawie nie uwzględnił wniosku prokuratora o dalsze przedłużenie
    tymczasowego aresztowania. Zostało natomiast ustanowione poręczenie
    majątkowe w wysokości 1 miliona złotych, dozór policji oraz zakaz
    opuszczania kraju"

    No i co - prawdziwe te zarzuty, dęte - bo to juz 2.5 roku mija, był
    czas na zrobienie aktu oskarzenia ... tylko nie ma dowodów, bo nigdy
    nie było?

    No cóż, mamy Dobrą Zmianę 2.0 - może czas na oskarżenie oskarżycieli
    i/lu uzyskanie odszkodowania ...

    > Ostatnie 8 lat to nieprzerwany ciąg potężnych afer, na ogół bez żadnych

    8 lat czy raczej 4 ?

    > konsekwencji, o dymisjach nie wspominają. Oczywiście to nie daje

    A co oni winni, ze kontrahent nie dostarczył respiratorów ? :-)

    J.

  • 230. Data: 2023-10-19 14:19:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Oct 2023 14:42:25 +0200, Kviat wrote:

    > Przypomnij kto z ówczesnej kancelarii prezydenta poniósł
    > odpowiedzialność zgodnie z powyższymi standardami.

    A kto miałby ponieść?

    O ile pamietam, to próbowali jednego oskarżyc, chyba nawet oskarżyli,
    no ale on był z rządu, czyli z PO.
    Za jakies zaniedbania przy organizacji wizyty ...

    J.