  • 261. Data: 2023-05-24 01:42:57
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No tak to nie działa. To jest generalnie rozkład prawdopodobieństwa.
    > Powiedzmy 10% ludzi wkurzonych pisze na FaceBook. Więc statystycznie to
    > kwestia, kto pierwszy napisze. Potem już nie ma znaczenia.

    Nie wystarczy napisać. Potencjalni poszkodowani muszą to przeczytac, a
    większość nie czyta.

    > Wiesz, taka osoba, co to oszuka jedną osobę, to nie jest problemem
    > taktycznym.

    Jak masz przy seryjnym mordercy 2 trupy, a jak masz 10 to robi różnicę,
    ot choć w ilości potecjalnych śladów, a w naszym przypadku, równiez dla
    uprawdopodobnienia intencji.

    > Może to kwestia zboczenia zawodowego, ale jak mam zapłacić więcej, niż
    > kilkadziesiąt złotych, to już nie problem zapytanie do Google "złożyć".

    Sam tak mam, o ile sa jakieś inne czerwone flagi. To kwestia osobistej
    paranoi.

    > Nie, tak, to żaden, albo prawie żaden. Ale operator platformy zacznie
    > dostawać wnioski o zwrot z ubezpieczenia, albo zapytania z Policji. W
    > odpowiedzi podają, kto się jeszcze pytał i to daje się dość szybko
    > połączyć, nawet jak ludzie biegną do wielu jednostek.

    Pewnie nie zawsze dostaje wnioski o zwrot ubezpieczenia. Wszystkie
    platformy ubezpieczają każdą jedną tranzakcję?

    --
    Marcin

  • 262. Data: 2023-05-24 01:48:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie operacyjny, a tym bardziej nie strategiczny.

    Operacyjny, czyli związany z zadaniami. Taktyczny, związany z pewnym
    planem działania. Moze dowodowy byłoby lepszym okresleniem, ale jak
    macie gościa, który oszukał dwie osoby po czym przestał oszukiwać to nie
    złapiecie go przy kolejnej próbie, obserwując np. paczkomat, co zdaje
    sie jest działaniem operacyjnym.

    --
    Marcin

  • 263. Data: 2023-05-24 06:18:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A dobrze by było, żeby działało.

    Przecież nie działa, bo nie ma żadnej bazy (a jakby była to byłaby
    pusta, bo spławiają ludzi, więc nie ma wpisów). Kwiatek go ładnie
    spunktował - koleś na bieżąco zmyśla i nie zajmuje się kompatybilnością
    wsteczną z poprzednimi postami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 264. Data: 2023-05-24 10:09:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 May 2023 16:49:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co to jest "problem taktyczny"?
    >>
    > Nie operacyjny, a tym bardziej nie strategiczny.

    Trochę mi ulżyło, że nie ma problemu dedykowanego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 265. Data: 2023-05-24 16:34:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie wystarczy napisać. Potencjalni poszkodowani muszą to przeczytac, a
    > większość nie czyta.

    Wydaje mi się, że czytają. Tylko wówczas ne zostają pokrzywdzonym.
    CZasem jest tak, że przychodzi pokrzywdzony i mówi wprost, ze znalazł
    takie niepoko0jące sygnały, ale myślał, że "jakoś to będzie".

    > Jak masz przy seryjnym mordercy 2 trupy, a jak masz 10 to robi różnicę,
    > ot choć w ilości potecjalnych śladów, a w naszym przypadku, równiez dla
    > uprawdopodobnienia intencji.

    Oczywiście. I dlatego nie da się tu określić, że przypadkowo od trzech
    pokrzywdzonych ...

> [...]
    > Pewnie nie zawsze dostaje wnioski o zwrot ubezpieczenia. Wszystkie
    > platformy ubezpieczają każdą jedną tranzakcję?

    No właśnie nie wszystkie i tu jest czarna dziura. Z tego powodu jest tak
    dużo fraudów na jednych, a mało na innych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2023-05-24 16:37:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > macie gościa, który oszukał dwie osoby po czym przestał oszukiwać to nie
    > złapiecie go przy kolejnej próbie, obserwując np. paczkomat, co zdaje
    Nie, ja się posługuję terminologią wojskową w tym miejscu. Strategiczne
    działanie, to takie, gdzie przykładowo dogadujemy się z platformą ro
    całościowe rozwiązanie problemu. Operacyjny zakres, to przypinamy się do
    określonej grupy, czy osoby. Taktyczny rozmiar, to jak złapać
    Kowalskiego. To generalnie miało to być żartobliwe.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 267. Data: 2023-05-24 16:38:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Że nie weryfikują towarów to jasne, ale kiedyś było duzo lepiej
    > przynajmniej w kwestii reklamacji. W tej chwili wystarczy, że
    > nierzetelny sprzedawca wypełni jakies minimum i nie ma się praktycznie
    > jak odwołac bo jedynie co to bot.

    Ja kupując tam zakładam, że biorę w ciemno i nie będę reklamował. Nie
    kupuję nic drogiego. Tylko coś, co najwyżej wywalę i tyle.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 268. Data: 2023-05-24 17:56:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > określonej grupy, czy osoby. Taktyczny rozmiar, to jak złapać
    > Kowalskiego. To generalnie miało to być żartobliwe.

    To ci się operacyjny z taktycznym pomylił. Kowalski to operacyjny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 269. Data: 2023-05-25 02:06:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że czytają. Tylko wówczas ne zostają pokrzywdzonym.
    > CZasem jest tak, że przychodzi pokrzywdzony i mówi wprost, ze znalazł
    > takie niepoko0jące sygnały, ale myślał, że "jakoś to będzie".

    Jakby czytali to nie mielibyście tylu klientów. Odnoszę wrażenie, że
    baaaardzo duża grupa osób kieruje się wyłącznie ceną a całe
    "profilowanie" sprowadza sie w ich przypadku do "miejmy nadzieje, ze
    sprzedawca jest uczciwy". I twierdze tak na swoim pzykładzie, gdzie przy
    tych ca 2000 tranzakcjach na róznych portalach typu ebaj, allegro czy u
    innych myfriendsów, miałem sumarycznie dwie wtopy i to nie takie, że
    straciłem pieniądze, a że ktoś próbował i mu nie wyszło.

    Niezapominajmy, ze wiekszość Polaków nie rozumie tak prostych rzeczy jak
    inflacja, a Ty się spodziewasz, że będą sprawdzac po nr konta bankowego.
    Już sam fakt, że ktoś się decyduje (przykładowo) na czterocyfrową
    tranzakcje z przelewem na jakieś konto bez jakiejkolwiek gwarancji
    otrzymania towaru niezbyt dobrze MZ świadczy o kupujacym. A dalej masz
    kupę sytuacji, gdy ktoś ma np. towar po 2000 i 250 pozytywnych opinii, a
    inny po 1900 i 2 pozytywne opinie 30 kupi u tego pierwszego, pewnie 50
    tam gdzie taniej. 5x im się uda, bo większośc jest jednak uczciwa, raz
    wtopią i poniosą straty duzo większe niż te 100 zł.

    --
    Marcin

  • 270. Data: 2023-05-28 01:50:10
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Nikt A się nie boi. [...] był
    > czas, ze uznawano, że sprzedawca musi dysponować towarem w chwili
    > zawierania transakcji i jeśli go ne miał, to było to oszustwo -
    > przykładowo. Nie pamiętam z czego to wynikało, ale chyba z regulaminu
    > ALLEGRO.

    Aha, uznawano. A Stachowiaka paralizatorem rażono, a Julki z pod
    Pruszkowa wieziono. Też nie pamiętam z czego to wynikało, ale chyba z
    regulaminu allegro.

    PD