  • 1. Data: 2023-05-13 01:26:06
    Temat: aktualizacje "Sokratesa" i "dziecka w samochodzie"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,187572,297
    46363,smiertelnie-potracil-mezczyzne-na-przejsciu-dl
    a-pieszych-w-warszawie.html
    "Zgodnie z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Warszawie, sprawca wypadku z
    udziałem pieszych na ulicy Sokratesa otrzyma łagodniejszą karę. Sąd
    uznał, że mężczyzna, który zginął, mógł zauważyć i usłyszeć zbliżający
    się samochód, a tym samym zrezygnować z przejścia przez jezdnię."

    https://www.rp.pl/prawo-karne/art38452461-wypadek-na
    -sokratesa-sad-samochod-sprawcy-byl-jaskrawy-i-rycza

    Wygląda, że ta wątpliwa MZ wina ojca ujmuje z wyroku głownemu,
    bezspornemu sprawcy. Coś jakby tamten zabił mniej bo ten widział, że
    ma nóż. Chyba nie ogarniam na jakimś bardziej podstawowym poziomie
    abstrakcji.

    --------------------------
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art38466301-smierc-dzi
    ecka-w-rozgrzanym-samochodzie-sad-zdecydowal-ws-matk
    "Sąd Okręgowy w Szczecinie umorzył warunkowo postępowanie wobec matki
    półtorarocznego chłopca, który zmarł pozostawiony sam w rozgrzanym
    aucie. Kobieta będzie przez dwa lata próby pod nadzorem kuratora -
    informuje Polska Agencja Prasowa"

    Tu bez kontrowersji.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2023-05-13 09:42:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > bezspornemu sprawcy. Coś jakby tamten zabił mniej bo ten widział, że
    > ma nóż. Chyba nie ogarniam na jakimś bardziej podstawowym poziomie

    Ja też. Teraz zaczynam rozumieć motocyklistów z pustymi tłumikami.
    Myślałem że to po prostu wieś z człowieka nie wyszła i stare
    przyzwyczajenia spod remizy a ty się okazuje że im głośniej ryczysz tym
    mniejsza twoja wina. Samochód mam niestety czarny wiec w razie draki
    wina domyślnie moja:(

    Mam nadzieję, że tym razem robert miał rację i pismaki coś pokręciły:(
    Zna ktoś sygnaturę, żeby sprawdzić uzasadnienie jak się pojawi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-05-13 14:45:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > półtorarocznego chłopca, który zmarł pozostawiony sam w rozgrzanym
    > aucie. Kobieta będzie przez dwa lata próby pod nadzorem kuratora -

    Ale jednak została uznana winną, a tu była gównoburza, kto jej postawił
    zarzut.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-05-13 17:20:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 maja 2023 o 14:47:55 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    ecka-w-rozgrzanym-samochodzie-sad-zdecydowal-ws-matk

    > Ale jednak została uznana winną, a tu była gównoburza, kto jej postawił
    > zarzut.

    Sam jesteś "uznany za winną".

  • 5. Data: 2023-05-13 17:35:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    >>> https://www.rp.pl/prawo-karne/art38466301-smierc-dzi
    ecka-w-rozgrzanym-samochodzie-sad-zdecydowal-ws-matk
    > Sam jesteś "uznany za winną".
    Warunkowe umorzenie, to uznanie za winną. To nie to samo, co umorzenie z
    powodu braku cech przestępstwa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-05-13 19:16:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jednak została uznana winną, a tu była gównoburza, kto jej postawił
    > zarzut.

    Żadnej gównoburzy tu nie było związanej z tym tematem. Chyba ci się
    popieprzyło z innym przypadkiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-05-13 19:35:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 13 maja 2023 o 17:35:30 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    ecka-w-rozgrzanym-samochodzie-sad-zdecydowal-ws-matk
    > Warunkowe umorzenie, to uznanie za winną. To nie to samo, co umorzenie z
    > powodu braku cech przestępstwa.

    Niech będzie, ale w takim razie czego winną została uznana (zagrożonego karą max 3
    lat)?

  • 8. Data: 2023-05-13 19:39:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niech będzie, ale w takim razie czego winną została uznana (zagrożonego karą max 3
    lat)?
    Nie wiem, ale skoro warunkowo umorzono, to coś musieli "wymyślić".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-05-13 23:40:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    ecka-w-rozgrzanym-samochodzie-sad-zdecydowal-ws-matk

    > Ale jednak została uznana winną, a tu była gównoburza, kto jej postawił
    > zarzut.

    Nie było żadnej gównoburzy tylko ja się głośno zastanawiałem czy możliwe
    było uniewinnienie, przy tak oczywistym i kosmicznym zakręceniu babki.
    Zresztą finalnie sam doszedłem do wniosku, że nie.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-05-13 23:44:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    lat)?

    5.

    > Nie wiem, ale skoro warunkowo umorzono, to coś musieli "wymyślić".

    Art. 155kk. Nieumyślne spowodowanie śmierci.

    --
    Marcin