  • 191. Data: 2023-05-21 14:55:15
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po tym, że można stwierdzić, że działa ze z góry powziętym zamiarem
    > niewywiązania się z umowy. Przykładowo:
    >
    > 1) Sfałszował swoje dane kontaktowe, by się go pozwać nie dało.

    I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    > 2) Oferuje rzeczy, które nie istnieją.

    A niby po co?

    > 3) Oferuje rzeczy po cenie jednoznacznie sugerującej, że tego nie wyśle.

    Bo ja wiem...

    > 4) Podmienia treść ofert - przykładowo zdalnie treść.

    I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    > 5) Wysyła fałszywe potwierdzenie nadania.

    I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    > 6) Wysyła fałszywe potwierdzenie zapłaty.

    I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    > 7) Przejmuje cudze konto.

    I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    > To przykładowo. Samo wysłanie, lub nie przesyłki tu nie ma nic do rzeczy.

    Ma sporo - jeśli przesyłka została wysłana i doszła to wyklucza to
    oszustwo polegające na niewysłaniu przesyłki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 192. Data: 2023-05-21 14:56:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 14:43, Shrek pisze:

    > A skąd mają wiedzieć czy to oszustwo czy nie, skoro nikt nie sprawdził?

    Do pracy w policji selekcjonowane są jednostki wybitne
    (vide Robert) i one po pobieżnym rzuceniu okiem na
    dokumenty wiedzą co z tym zrobić.

  • 193. Data: 2023-05-21 15:15:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 14:56, cef pisze:

    > Do pracy w policji selekcjonowane są jednostki wybitne

    Nie wątpie. A nawet jeśli nie uda się wybrać wybitnych na starcie, to
    się je uwybitnia w szkółce a potem w czasie służby. Efekty widać choćby
    w postaci tego że dowcipy o policjantach okazują się... zaskakująco
    prawdziwe.

    IMHO służba (i to nie tylko w policji ale praktycznie każda hierarhiczna
    w mundurze) powoduje na dłuższą metę uszkodzenia psychiki. Chyba że
    tylko uszkodzonych przyjmują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 194. Data: 2023-05-21 22:20:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 14:42, Shrek pisze:

    > To dlaczego jak zgłasza allegro to nie jęczysz że to nie przestępstwo,
    > bo powiedzie że mu się wysyłać nie chce?

    Bo ALLEGRO widzi szersze spektrum. Widzą, czy sprzedawca sprzedał 10 i 9
    nie doszło, czy sprzedał 10000 i jedna paczka nie doszła - przykładowo.
    Albo nawet 10 na 10000, ale bezpośrednio przed tym na koncie zmieniono
    hasło, telefon i email - czyli przejęli komuś konto.

    ALLEGRO nigdy nie składa zawiadomienia na tej podstawie, że ktoś paczki
    nie dostał, albo jest nie ten kolor. Bo wiedzą, ze to nie jest oszustwo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 195. Data: 2023-05-21 22:35:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 14:43, Shrek pisze:

    > A skąd mają wiedzieć czy to oszustwo czy nie, skoro nikt nie sprawdził?

    Przychodzi facet, że nie dostał paczki. Sprawdzam, czy dane
    sprzedającego zgadzają się z CEiDG oraz PESEL. Sprawdzam, czy jakaś
    jednostka nie zarejestrowała sprzedającego w postępowaniu. Jak płatność
    poszła na rachunek, to sprawdzam, czy rachunku nikt nie zarejestrował.
    Przeklepuję przez wyszukiwarki telefon, email, nazwę sprzedającego.
    Sprawdzam jak wyglądała jego strona tydzień, miesiąc wcześniej
    (archive). Sprawdzę, co mamy w ogóle na temat sprzedającego. Jest
    jeszcze kilka rzeczy, ale to nie o to chodzi, by tu pisać. I jak nic nie
    znajdę (a to jest do zrobienia w kilkanaście minut na poziomie tzw.
    "interwencji") to pytam zawiadamiającego, na jakiej podstawie twierdzi,
    ze sprzedający nie miał zamiaru mu wysłać tego towaru.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 196. Data: 2023-05-21 22:38:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 14:55, Shrek pisze:

    > I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    Ale do tego nie jest potrzebne zawiadomienie i postępowanie.

    > A niby po co?

    Żeby wziąć pieniądze.

    > Bo ja wiem...

    > I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    Z Internetu.

    > I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    Po numerze nadania,

    > I skąd o tym wiesz albo nie przed sprawdzeniem?

    Ze szklanej kuli, a kumpel obok z fusów od kawy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 197. Data: 2023-05-21 22:39:45
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > "interwencji") to pytam zawiadamiającego, na jakiej podstawie twierdzi,
    > ze sprzedający nie miał zamiaru mu wysłać tego towaru.

    I jak nic nie powie, to nic nie robisz, więc następnemu też paczki nie wyśle,
    następny też odbije się od policji -- i biznes się kręci :)

  • 198. Data: 2023-05-21 22:44:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo ALLEGRO widzi szersze spektrum. Widzą, czy sprzedawca sprzedał 10 i 9
    > nie doszło, czy sprzedał 10000 i jedna paczka nie doszła - przykładowo.

    Ale przecież twierdzisz, że to absolutnie bez znaczenia czy wysłał czy nie.

    > ALLEGRO nigdy nie składa zawiadomienia na tej podstawie, że ktoś paczki
    > nie dostał, albo jest nie ten kolor. Bo wiedzą, ze to nie jest oszustwo.

    Chuj prawda. Sam byłem wzywany, bo gość po prostu masowo przestał
    wysyłać towar.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 199. Data: 2023-05-21 22:47:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale do tego nie jest potrzebne zawiadomienie i postępowanie.

    Jak nie jak tak? Że niby sprawdzcie bez zawiadomień i postępowań czy
    ktoś rejestruje konta na lewe dane?

    > Żeby wziąć pieniądze.

    A po co, skoro łatwiej wziać za istniejące?

    > Z Internetu.

    Sobie sprawdzasz w wolnym czasie czy się treści nie zmieniają?

    > Po numerze nadania,

    Ale skąd, skoro numeru nie znasz, bo masz to w dupie?

    > Ze szklanej kuli, a kumpel obok z fusów od kawy.

    No i się wyjaśniło...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 200. Data: 2023-05-21 22:47:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 22:39, n...@o...pl pisze:

    > I jak nic nie powie, to nic nie robisz, więc następnemu też paczki
    > nie wyśle, następny też odbije się od policji -- i biznes się kręci
    > :)

    No i dlatego zawiadomienie z ALLEGRO ma większy sens.
    --
    (~) Robert Tomasik