  • 11. Data: 2005-11-26 00:13:00
    Temat: Re: Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:jlpeo1h82plc04mrbdhpa6kq7ean4ghemq@4ax.com...

    > Jakoś nie widzę tej "klasy" w ich postępowaniu.

    Moja opinia tyczyła się głownie omawianej w wątku sytuacji, choć skoro
    już o tym, to ja mam dość dobre doświadczenia z tą firmą, a telefon
    mam u nich już chyba 6-ty rok. Jedyna wpadka w tym okresie, to skopana
    umowa przez agenta (w sumie nie ich wina) i konieczność prostowania
    jego sprostowania, ale skończyło się na jednym piśmie. Jak czytam, co
    ludzie przechodzą z operatorami to uważam, że w stosunku do mnie byli
    zawsze w porządku. Podejrzewam, ze to kwestia statystyki. Raz na czas
    komuś się noga podwinie, a na grupy piszą niezadowoleni.

  • 12. Data: 2005-11-26 10:12:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał:

    >Czyli wg Ciebie operator powinien z automatu uwzględniać każdą
    A kto tak napisał ? W moim przypadku uznanie reklamacji byłoby 3 razy
    tańsze (z punktu widzenia ekonomii).
    Zrezygnowałem z kilkunastu groszy, bo nie są one warte, aby trudzić
    sie na pisaniem pism, odwołań itd (ekonomia). Sprawę i tak bym wygrał,
    ponieważ mam na piśmie (w regulaminie promocji), ze udostępnia się
    bezpłatnie połączenie z nr alarmowymi i m.in z nr Działu Obsługi
    Klienta. Od 15.10.ubr jednostronnie wycofali się z tego zapewnienia.
    I to jest niepoważne zachowanie ze strony operatora.

    > Wtedy wszyscy abonenci
    Teoretyzujesz.

    >operator by stracił o wiele więcej.
    Przede wszystkim operator powiniec dotrzymywać umowy.
    A zanim ją zawrze wcześniej przeanalizować czy stać go na składane
    obietnice. Jesli nie wiesz, to podpowiem, że w Simplus niedawno
    umożliwiono przez godzinę (między 19 a 20-tą) w każdy piątek i sobotę
    bezpłatne rozmowy w sieci. Efekt (każdy przedszkolak mógł przewidzieć)
    totalny paraliż sieci - nawet z numerem alarmowym czy poza sieć nie
    można było się dodzwonić, a po tygodniu wycofali się z usługi.
    W ciągu ostatniego roku słyszę, ze zmieniają drugi raz regulamin.
    Kto tam pracuje, kto podejmuje tak nieprzemyślane decyzje ?

    Artur Golański

  • 13. Data: 2005-11-26 11:48:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > bezpłatnie połączenie z nr alarmowymi i m.in z nr Działu Obsługi
    > Klienta. Od 15.10.ubr jednostronnie wycofali się z tego zapewnienia.

    Nie jest to takie oczywiste. Połączenie z biurem obsługi nadal jest
    darmowe. Płatne jest natomiast skorzystanie z usługi polegającej na
    rozmowie z konsultantem. Z kolei wiele spraw (zmiany na koncie,
    informacje o ostatniej fakturze, płatności itp.) można załatwić bez
    konieczności łączenia się z żywą osobą.

    Regulamin nigdy nie gwarantował bezpłatnej rozmowy z konsultantem.

    > I to jest niepoważne zachowanie ze strony operatora.

    A tu się zgadzam.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2005-11-26 11:56:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    >Połączenie z biurem obsługi nadal jest darmowe.
    >Płatne jest natomiast skorzystanie z usługi polegającej na
    >rozmowie z konsultantem.
    Nie napisałeś, że jest to jeden i ten sam nr 2601, a więc połącznie z
    TYM nr jest w pewnej sytuacji płatne. W regulaminie który ja
    zawierałem nie ma zastrzeżenia czy podziału na konsultant lub nie. To
    połącznie zagwarantowano mi bezpłatne bezwarunkowo. Zresztą wcześniej
    tak było, bo rozmawiałem z konsultantem bezpłatnie, ale do czasu
    zmiany.

    > Regulamin nigdy nie gwarantował bezpłatnej rozmowy z konsultantem.
    A skąd wiesz ? Czytałes mój ? Rozmawa z konsultantem była i jest
    poprzez połączenie z BOK. Ja takową miałem (bezpłatną) przez oczątkową
    część umowy. Tak byłą w chwili zawierania umowy. Jeśli to im się nie
    podobało należało konsultanta podpiąć pod inny płątny nr telefonu i
    uniemożliwość poprzez połączenie z Działem Obsługi Klienta lub
    wytrzymać ten umówiony okres.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2005-11-26 12:14:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    No to wychodzi na to, że dla klarowności sytuacji Polkomtel powinien:

    1) Na numerze 2601 pozostawić automatyczne BOK i zablokować tam
    możliwość rozmowy z konsultantem (bo nie było w umowach, że ma tam
    siedzieć żywy człowiek);

    2) Na innym numerze wprowadzić Biuro Konsultacji.

    Technicznie pewnie do zrobienia bez większego zamieszania. Klient
    musiał by pamiętać dwa numery. Reszta była by bez zmian
    funkcjonalnych.

  • 16. Data: 2005-11-26 12:19:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > połącznie zagwarantowano mi bezpłatne bezwarunkowo. Zresztą wcześniej
    > tak było, bo rozmawiałem z konsultantem bezpłatnie, ale do czasu

    Połączenie z numerem jest bezpłatne. Płatne jest skorzystanie z
    usługi - rozmowy z konsultantem. Tak samo jak płatne byłoby zamówienie
    pakietów itp.

    > A skąd wiesz ? Czytałes mój ? Rozmawa z konsultantem była i jest

    Czytałem swój, a nie sądzę, abyś miał inny.

> [...]
    > podobało należało konsultanta podpiąć pod inny płątny nr telefonu i
    > uniemożliwość poprzez połączenie z Działem Obsługi Klienta lub

    A widzisz, bezpłatna rozmowa z konsultantem wcale nie była
    gwarantowana przez ten numer, skoro mówisz, że mogłaby wcale nie być tam
    realizowana.

    Natomiast w tej sprawie bezprzecznie zmieniono warunki (cennik),
    dodając opłaty za usługi, które wcześniej były realizowane bezpłatnie (i
    były wyszczególnione jako bezpłatne w cenniku) - blokada połączeń
    przychodzących i wychodzących - przy przekroczeniu terminu płatności. Na
    tej podstawie można było (IMHO) rozwiązać umowę bez ponoszenia kary
    umownej (Polkomtel ma na ten temat odmienne zdanie).

    W przypadku rozmowy z konsultantem sprawa nie jest oczywista,
    ponieważ wcześniej nigdzie - zarówno w cenniku, jak i w regulaminie, nie
    była gwarantowana bezpłatnie. Tak jak wspomniałem, bezpłatne było
    połączenie z numerem 2601. Zatem sprawa jest przynajmniej niejednoznaczna.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-11-26 13:03:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    > Połączenie z numerem jest bezpłatne.
    Dziwne jest twoje rozumowanie :-(
    Jest bezpłatne, ale czasami nie jest.
    IMHO albo coś jest, albo jest pod warunkiem (z zastrzeżeniem) lub nie
    ma w ogóle. Ze mną umówiono się, że JEST i nie podano zastrzeżeń.

    >Płatne jest skorzystanie z usługi - rozmowy z konsultantem.
    Po wybraniu tego nr, czyli połącznia (i to po pewnym czasie) nie są
    całkowicie bezpłatne, jak stanowi regulamin !

    >Tak samo jak płatne byłoby zamówienie pakietów itp.
    Tyle, ze tam nie ma takiej usługi.

    > Czytałem swój, a nie sądzę, abyś miał inny.
    Czyli tylko sądzisz, ale nie wiesz na pewno.

    > A widzisz, bezpłatna rozmowa z konsultantem wcale nie była
    >gwarantowana przez ten numer, skoro mówisz, że mogłaby wcale nie być tam
    >realizowana.
    "Mogłaby" być to moja opinia, moja podpowiedź, moje rozwiązanie ich
    problemu. Fakty sa takie, że była realizowana, że była bezpłatna i że
    zmieniono w trakcie trwania umowy na płatną.

    >umownej (Polkomtel ma na ten temat odmienne zdanie).
    I teraz zapewne mieć będzie (wracając do pytania Kamila)

    >Tak jak wspomniałem, bezpłatne było połączenie z numerem 2601.
    Co to za bezpłatność, skoro za to połączenie naliczono mi opłatę ?
    Wrachunku mam za połączenie z nr 2601 kwota...

    >Zatem sprawa jest przynajmniej niejednoznaczna.
    Ręce opadają ;-(

    Artur Golański

  • 18. Data: 2005-11-26 13:34:03
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Dziwne jest twoje rozumowanie :-(
    > Jest bezpłatne, ale czasami nie jest.

    To nie jest moje rozumowanie. Jest to sposób rozumowania Polkomtela.
    Ja wtedy umowę rozwiązałem, ale we wszelkich późniejszych reklamacjach
    nie powoływałem się na tę zmianę, bo rzeczywiście jest to śliski grunt.
    O wiele łatwiej było mi dyskutować na podstawie wprowadzenia opłat za
    usługi blokowania połączeń.

> [...]
    >
    > Po wybraniu tego nr, czyli połącznia (i to po pewnym czasie) nie są
    > całkowicie bezpłatne, jak stanowi regulamin !

    Co już miałem, to napisałem. W tej kwestii eot ;)

    > Tyle, ze tam nie ma takiej usługi.

    I co z tego? Nie mogło by być? Dawno z tego nie korzystałem, ale
    przypuszczam, że można np. zamówić duplikat faktury. I co, ma być za darmo?

    > Czyli tylko sądzisz, ale nie wiesz na pewno.

    Nic mi nie wiadomo na temat, aby Polkomtel stosował różne regulaminy
    w tym samym czasie. Zadałeś błędne pytanie (czy wiem, jaki miałeś
    regulamin), tak jakbyś miał go indywidualnie negocjowanego.

    > Co to za bezpłatność, skoro za to połączenie naliczono mi opłatę ?
    > Wrachunku mam za połączenie z nr 2601 kwota...

    To jest raczej problem techniczny. Opłata może się nie należeć (Ty
    tak sądzisz), lub należeć (Polkomtel tak sądzi), ale jej opis na
    rachunku to sprawa drugorzędna.

    > I teraz zapewne mieć będzie (wracając do pytania Kamila)

    Nie można porównywać tych dwóch spraw. Przy wprowadzaniu opłaty za
    2601 (niech będzie ;) regulamin nie zmieniał się. Teraz, podobnie jak w
    styczniu 2005r. regulamin się zmienia. Sprawy związane ze zmianą cennika
    oraz ze zmianą regulaminu są regulowane przez odrębne artykuły prawa
    telekomunikacyjnego, dlatego nie można ich tak dowolnie ze sobą zestawiać.

    W tym przypadku trzeba sobie przypomnieć: jak Polkomtel postępował
    przy rozwiązywaniu umów w styczniu br. po zmianie regulaminu? Bo co do
    tego, że umowy rozwiązać można było, to chyba cały wolny świat
    internetowy, łącznie z art. 59 prawa telekomunikacyjnego, wątpliwości
    chyba nie ma? ;) (to jest odpowiedź dla Kamila).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2005-11-26 13:54:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Połączenie z numerem jest bezpłatne. Płatne jest skorzystanie z usługi
    > - rozmowy z konsultantem. Tak samo jak płatne byłoby zamówienie pakietów
    > itp.

    Ja bym raczej nie szedł dalej tym śladem. Zaraz się okaże, że połączenie
    z numerem 0 700 888999 jest bezpłatne, a płatne jest tylko wysłuchanie
    rozmowy z różową landrynką.

    A co do usług Polkomtel - jak sam zapewne wiesz i trenowałeś z tego
    zakresu parę urzędów - świadczy usługi telekomunikacyjne. Rozmowa z
    konsultaniem taką usługą nie jest. Dalej sam sobie dopowiedz.

    M.

  • 20. Data: 2005-11-26 17:14:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > W takim wypadku nigdy operator nie ma prawa do odszkodowania, bo to
    > przecież on wypowiada treść umowy, a nie abonent. Inna sprawa, że w
    > przeszłości trafiały się różne przypadki wypaczania tej skądinąd
    > oczywistej prawdy poprzez kłamliwe i mylące komunikaty.

    akurat umowę wypowiada zawsze abonent

    KG