  • 1. Data: 2005-11-25 07:55:36
    Temat: pomoc dla chorego maluszka-brak umowy najmu lokalu mieszkalnego
    Od: "Damian Jarosch" <n...@p...pl>

    witam!
    mam pytanie,chcę pomóc biednej rodzinie w zmianie miejsca
    zamieszkania,sprawa jest dość pilna,gdyż jest w niej 15-stomiesięczny
    chłopczyk chory na nowotwór,a obecne mieszkanie jest w stanie
    tragicznym(grzyb,wilgoć,nieszczelne okna!!!)
    od kilku miesięcy walczymy o zamianę mieszkania,które od dawna obiecuje
    gmina.na chwilę obecną mamy propozycję tymczasowego miejsca zamieszkania-do
    póki nie znajdzie się dla nich nowe stałe lokum-za które opłaty czynszowe
    będzie ponosiła gmina.
    ale problemy są dwa:
    1. czy dodanie par. do umowy najmu lokalu mówiącego o tym,że koszty czynszu
    przez cały okres wynajęcia ponosić będzie gmina,będzie wystarczającym na
    wypadek,gdyby gmina nagle"zapomniała"co obiecała,no a my chielibyśmy od nich
    wyegzekwować należne opłaty?
    2.jest jeszcze inny problem,otóż mieszkanie które obecnie zamieszkuje
    rodzina znajduje się w byłych budynkach PGR,które gmina przekazała spółce
    komercyjnej i okazuje się,że jej właściciele nie spisywali żadnych umów
    najmu lokali mieszkalnych w których mieszka między innymi "nasza
    znajoma"rodzina.
    czy znaczy to,że sa oni DZIKIMI lokatorami i jak tylko wyprowadzą się na
    jakiś czas ze swojego obecnego "mieszkania" możliwe ,że już ich tam nie
    wpuszczą ponownie?no i czy faktycznie spółka ma do tego prawo?uważam jest tu
    jakiś mały przekręt i chyba nie tak powinno wyglądać przekazywanie do
    zamieszkania lokalu?sprawa wygląda tak jak wcześniej wspomniałam,że de facto
    oni nie mają żadnych dokumentów uprawniających ich do przebywania w tymże
    lokum...
    reasumując:
    -czy dodanie paragrafu będzie wystarczającym dowodem w ewentualnym sporze?
    -czy spółka będzie miała prawo nie wpuścić ich ponownie do zajmowanego
    lokalu?

    przepraszam za zawiłość mojego zapytania,ale chciałam wymienić jak najwięcej
    szczegółów dotyczących sprawy:)

    z góry dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi i rady

    pzdr
    asia