  • 1. Data: 2005-11-25 03:49:16
    Temat: Przestepstwo skarbowe.
    Od: "roman25" <r...@o...pl>

    Witam!
    Co moga zrobic koledze?
    Podczas kontroli przez Urzedników Skarbowych w nocy,jezdzil taxowka bez
    licencji,jednak miał dzialalnosc zarejestrowana w Urzedzie Skarbowym i płacił
    podatki.

    Pozdrawiam

    Roman

  • 2. Data: 2005-11-25 21:07:03
    Temat: Re: Przestepstwo skarbowe.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "roman25" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Niefortunny taksówkarz odpowie z dwóch przepisów. Po pierwsze od
    strony podatkowej za nieposiadanie kasy fiskalnej. Różnie z tymi
    karami za to bywa, ale pewnie bedzie to jakaś tam grzywna rzędu do
    około 2.000 zł. Z drugiej strony za brak licencji nałożona zostanie na
    niego kara administracyjna. Nie mam pod ręką ustawy o transporcie
    drogowym, ale coś mi się tłucze po głowie, że to rząd wielkości coś
    koło 6.000 zł.

    PS: Nie wysyłaj na news-y postów w html-u

  • 3. Data: 2005-11-25 22:26:39
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > niego kara administracyjna. Nie mam pod ręką ustawy o transporcie
    > drogowym, ale coś mi się tłucze po głowie, że to rząd wielkości coś

    Hint: okazjonalny przewoz osób.

    MZ

  • 4. Data: 2005-11-27 21:12:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > Hint: okazjonalny przewoz osób.

    to taksówka czy okazjonalny przewóz?

    KG

  • 5. Data: 2005-11-28 14:43:18
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    kam wrote:

    > to taksówka czy okazjonalny przewóz?

    Jeżeli udowodni, ze był to okazjonalny oprzewóz osób, a kogut b edzie
    TAKI nie TAXI, to wygra.

    To jest droga nie rozwiązanie.

    MZ

  • 6. Data: 2005-11-28 23:21:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > Jeżeli udowodni, ze był to okazjonalny oprzewóz osób, a kogut b edzie
    > TAKI nie TAXI, to wygra.

    po ostatniej zmianie przepisów też?

    KG

  • 7. Data: 2005-11-29 09:13:21
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    kam wrote:

    > po ostatniej zmianie przepisów też?

    Przynajmniej czesc zarzutów odpadnie. Jak dobrze pokombinuje - wszystkie.
    MZ

  • 8. Data: 2005-11-30 09:55:59
    Od: "roman25" <r...@o...pl>

    Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - organem
    uprawnionym do kontroli Pana licencji jest Inspekcja Transportu Drogowego.

    Jednakże został Pan skontrolowany przez Kontrolerów Skarbowych, którzy na celu
    mieli sprawdzenie czy rozlicza się Pan z wszystkich należnych podatków oraz
    posiada kasę fiskalną.
    Odpowiedzialności karnej za przestępstwo skarbowe lub odpowiedzialności za
    wykroczenie skarbowe podlega tylko, kto popełnia czyn społecznie szkodliwy,
    zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego popełnienia.
    Mając na uwadze powyższe oraz fakt, iż płaci Pan podatki z tytułu wykonywanej
    działalności oraz posiada kasę fiskalną, opisane zdarzenie nie powinno wiązać
    się z żadnymi większymi konsekwencjami.

    Dla czego inspektor skarbowy nałożył na mnie mandat w wysokości 1000zł.?