  • 1. Data: 2005-11-25 11:21:00
    Temat: Współwłasność małżeńska a rejestracja wozu
    Od: "tomekok " <t...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Po raz pierwszy piszę na tą grupę, ale mam pytanie na które nie mogę znaleźć
    nigdzie konkretnej odpowiedzi:

    Chciałbym przerejestrować samochód os. na żonę. Mamy współwłasność majątkową,
    samochód kupiony po ślubie, zarejestrowany zaś tylko na mnie (ja widnieję w
    DR).
    Chcielibyśmy wspólnie aby to żona tylko i wyłącznie widniała w dowodzie
    rejestracyjnym (np. z powodu ryzyka utraty przeze mnie zniżek w
    ubezpieczeniu) gdyż to ona tak naprawde prowadzi ten samochód i niech go ma i
    o niego "sama" dba ;)
    Jak to zrobić?
    Wydz. Komunikacji Urz.M. nie wie - oni chcą dowodu wyłącznej własności przez
    żonę tego samochodu żeby zarejestrować na jej imię i nazwisko.
    Radzą żeby zrobić umowę darowizny lub sprzedaży żonie samochodu! Przecież to
    bez sensu - majątek wspólny jest i ma być dalej, jak mogę jej darować czy
    sprzedać (tak jak samemu sobie bym to robił) coś co i tak do niej też należy?
    I jeszcze podatek od tego w US płacić...
    Wg. mnie wystarczyłoby zgodne oświadczenie obu stron na zmianę osoby
    figurujacej w dowodzie rejetracyjnym auta jako "właściciel". Wydz. Kom. UM
    zaś nie dopuszcza innej możliwości niż wspomniane powyżej.
    Jeśli ktoś pomógłby wiedzą jak tego dokonać, będę bardzo wdzięczny.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Tomek.