  • 1. Data: 2005-11-25 09:45:13
    Temat: Re: USA, a Kanada
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> naskrobał/a w
    news:7c436$4386dd62$540a23ed$9709@news.chello.pl:

    > Czy ktoś z grupowiczów orientuje się dlaczego są przypadki, że
    > ludzie emigrują z USA do Kanady, aby nie być zaciągniętym do wojska,
    > skoro w USA armia jest zawodowa?

    Sprawdzałeś, czy ci emigranci nie są przypadkiem dezerterami?

  • 2. Data: 2005-11-25 09:46:07
    Temat: USA, a Kanada
    Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl>

  • 3. Data: 2005-11-25 10:50:40
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:7c436$4386dd62$540a23ed$9709@news.chello.pl...
    > Czy ktoś z grupowiczów orientuje się dlaczego są przypadki, że ludzie
    > emigrują z USA do Kanady, aby nie być zaciągniętym do wojska, skoro w USA
    > armia jest zawodowa?

    Moze to rezerwa - czyli np. ktos komu US Army sfinansowala studia i
    za to zobowiazal sie byc w gotowosci.

    Krzysiek Rudnik

  • 4. Data: 2005-11-25 18:09:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl>
    napisał
    w wiadomości news:7c436$4386dd62$540a23ed$9709@news.chello.pl...

    Zapytaj na pl.misc.militaria, ale coś mi się na tamtym forum rzuciło w
    oczy, ze w związku z wojną w Iraku rozpoczęli zaciąg. Jeśli się nie
    mylę, to w USA jest tak, że zasadniczo mają armię zawodową, ale w
    wypadku wojny mogą wcielać na jakiś tam zasadach niejako "siłą".
    Napewno tak było w okresie wojny w Wietnamie, bo przypominam sobie
    migawki z protestów pokazywanych przez telewizję.