  • 1. Data: 2005-11-25 11:00:36
    Temat: Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja?
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    Dzis otrzymalem kolejny regulamin, ktory Plus zmienia od nowego roku
    wraz z adnotacja, iz przysluguje mi "prawo do wypowiedzenia umowy, a
    Polkomtel SA nie przysluguje roszczenie odszkodowawcze".
    Jak nalezy rozumiec ten zapis ? Czy po skorzystaniu z tego prawa Plus
    nie obciazy mnie kara umowna za wczesniejsze (przed uplywem 24 m-cy)
    rozwiazanie umowy ?

    KaMil

  • 2. Data: 2005-11-25 11:18:02
    Od: ps <p...@g...pl>

    KaMil wrote:

> [...]
    > Jak nalezy rozumiec ten zapis ? Czy po skorzystaniu z tego prawa Plus
    > nie obciazy mnie kara umowna za wczesniejsze (przed uplywem 24 m-cy)

    imho tak. Możesz jeszcze zadzwonić do nich i dopytać dokładnie, notując dane
    osoby z którą rozmawiałeś (by nie było niedomówień :D)

  • 3. Data: 2005-11-25 11:26:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik KaMil napisał:

    > Dzis otrzymalem kolejny regulamin, ktory Plus zmienia od nowego roku
    > wraz z adnotacja, iz przysluguje mi "prawo do wypowiedzenia umowy, a
    > Polkomtel SA nie przysluguje roszczenie odszkodowawcze".

    regulamin czy cennik?

    M.

  • 4. Data: 2005-11-25 11:29:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    ps <p...@g...pl> napisał:

    > zadzwonić do nich i dopytać dokładnie, notując dane
    >osoby z którą rozmawiałeś (by nie było niedomówień :D)
    Tak, a przed sądem jak udowodni, jaką informację mu przekazano ?
    Dalej czy może opierać się na wypowiedzi/opinii pracownika czy raczej
    na istniejącym prawie (i znać je powinien).
    Na pewno zapłaci za rozmowę, to fakt !!

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-11-25 13:55:29
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-25 12:29, Artur Golanski wrote:

    > Tak, a przed sądem jak udowodni, jaką informację mu przekazano ?
    > Dalej czy może opierać się na wypowiedzi/opinii pracownika czy raczej
    > na istniejącym prawie (i znać je powinien).
    > Na pewno zapłaci za rozmowę, to fakt !!

    Jeśli konsultant potwierdzi to dowodem będzie załączony dokument do
    rachunku, o którym mowa w pierwszym poście - proste.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 6. Data: 2005-11-25 14:25:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik ps napisał:

    > imho tak. Możesz jeszcze zadzwonić do nich i dopytać dokładnie, notując dane
    > osoby z którą rozmawiałeś (by nie było niedomówień :D)

    Nigdzie nie dzwonić. Zgodnie z tym, oc napisał operator, przysługuje
    prawo do rozwiązania umowy. Podobnie, jak to było rok temu
    http://www.uokik.gov.pl/pl/informacja_i_edukacja/inf
    ormacja/komunikaty_prasowe/art61.html

    A wątki z p.s.p. na ten temat można znaleźć w archiwum

    M.

  • 7. Data: 2005-11-25 16:48:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał:

    >Jeśli konsultant potwierdzi to dowodem będzie załączony dokument do
    >rachunku, o którym mowa w pierwszym poście - proste.
    A jeśli NIE potwierdzi to co ?
    Chyba jednak nie do końca doczytałeś :-)
    Kamil ma nowy regulamin i suche sformuowanie, że może... Wszystko
    byłoby proste, gdyby nie zawarta umowa, iż wcześniejsze rozwiązanie
    skutkuje karą umowną. Co mu daje rozmowa z konsultantem ? Może
    powiedzieć, iż "tak" lub, co jest bardziej prawdopodobne, że "nie", ma
    podstaw w jego sytuacji (bo skorzystał z promocji). A jesli pomimo
    wszystko wypowie, a operator obciąży go karą, to jak udowodni przed
    sądem, że pracownik potwierdził i czy w ogóle takie potwierdzenie ma
    jakąś prawną wartość w tym sporze ? "Proste" to rzecz względna !

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-11-25 18:06:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KaMil" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    W takim wypadku nigdy operator nie ma prawa do odszkodowania, bo to
    przecież on wypowiada treść umowy, a nie abonent. Inna sprawa, że w
    przeszłości trafiały się różne przypadki wypaczania tej skądinąd
    oczywistej prawdy poprzez kłamliwe i mylące komunikaty. Punkt dla
    Polkomtelu za rzetelność, która charakteryzuje firmy z klasą. Bo
    przecież muszą się liczyć z tym, że część klientów skorzysta i
    odejdzie.

  • 9. Data: 2005-11-25 19:53:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > on wypowiada treść umowy,
    Raczej wypowiada się umowę, a nie treść. Postanowienia umowy można
    zmienić aneksem za obopólną zgodą lub wypowiedzieć w całości.
    Tu, operator zmienia jednostronnie regulamin, który jest częścią
    umowy. Na zmianę abonent ma prawo się na nią niezgodzić właśnie
    poprzez wypowiedzenie. Trochę 'pokracznie', ze zmienia jeden, a
    wypowiada drugi, ale takie jest prawo.

    > poprzez kłamliwe i mylące komunikaty.
    Nie tylko poprzez komunikaty, ale żądanie zapłaty kary umownej.

    >Punkt dla Polkomtelu za rzetelność, która charakteryzuje firmy z klasą.
    Osobiście mam odmienne zdanie. Swego czasu też kupiłem telefon w
    promocji. Rok temu wycofali się z wyraźnego zapisu w regulaminie
    promocji, iż mam bezpłatny dostęp do BOK i obciążyli mnie opłatą za
    rozmowę z konsultantem (85 gr). Mojej reklamacji nie uznali wykręcając
    się zmianą ogólnego regulaminu... i wydali 3,50 na list polecony.
    Jakoś nie widzę tej "klasy" w ich postępowaniu.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-11-25 20:56:10
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się zmianą ogólnego regulaminu... i wydali 3,50 na list polecony.
    > Jakoś nie widzę tej "klasy" w ich postępowaniu.

    Czyli wg Ciebie operator powinien z automatu uwzględniać każdą
    reklamację na kwotę niższą niż 3,50 zł? Wtedy wszyscy abonenci
    co miesiąc by takie reklamacje składali i suma sumarum
    operator by stracił o wiele więcej.

    Piotr