    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polkomtel znow zmienia regulamin-co z rezygnacja?
    Date: Sat, 26 Nov 2005 14:34:03 +0100

    Artur Golanski napisał(a):
    > Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:
    >

    >> Połączenie z numerem jest bezpłatne.
    >
    > Dziwne jest twoje rozumowanie :-(
    > Jest bezpłatne, ale czasami nie jest.

    To nie jest moje rozumowanie. Jest to sposób rozumowania Polkomtela.
    Ja wtedy umowę rozwiązałem, ale we wszelkich późniejszych reklamacjach
    nie powoływałem się na tę zmianę, bo rzeczywiście jest to śliski grunt.
    O wiele łatwiej było mi dyskutować na podstawie wprowadzenia opłat za
    usługi blokowania połączeń.

    > IMHO albo coś jest, albo jest pod warunkiem (z zastrzeżeniem) lub nie
    > ma w ogóle. Ze mną umówiono się, że JEST i nie podano zastrzeżeń.
    >
    > Po wybraniu tego nr, czyli połącznia (i to po pewnym czasie) nie są
    > całkowicie bezpłatne, jak stanowi regulamin !

    Co już miałem, to napisałem. W tej kwestii eot ;)

    > Tyle, ze tam nie ma takiej usługi.

    I co z tego? Nie mogło by być? Dawno z tego nie korzystałem, ale
    przypuszczam, że można np. zamówić duplikat faktury. I co, ma być za darmo?

    > Czyli tylko sądzisz, ale nie wiesz na pewno.

    Nic mi nie wiadomo na temat, aby Polkomtel stosował różne regulaminy
    w tym samym czasie. Zadałeś błędne pytanie (czy wiem, jaki miałeś
    regulamin), tak jakbyś miał go indywidualnie negocjowanego.

    > Co to za bezpłatność, skoro za to połączenie naliczono mi opłatę ?
    > Wrachunku mam za połączenie z nr 2601 kwota...

    To jest raczej problem techniczny. Opłata może się nie należeć (Ty
    tak sądzisz), lub należeć (Polkomtel tak sądzi), ale jej opis na
    rachunku to sprawa drugorzędna.

    > I teraz zapewne mieć będzie (wracając do pytania Kamila)

    Nie można porównywać tych dwóch spraw. Przy wprowadzaniu opłaty za
    2601 (niech będzie ;) regulamin nie zmieniał się. Teraz, podobnie jak w
    styczniu 2005r. regulamin się zmienia. Sprawy związane ze zmianą cennika
    oraz ze zmianą regulaminu są regulowane przez odrębne artykuły prawa
    telekomunikacyjnego, dlatego nie można ich tak dowolnie ze sobą zestawiać.

    W tym przypadku trzeba sobie przypomnieć: jak Polkomtel postępował
    przy rozwiązywaniu umów w styczniu br. po zmianie regulaminu? Bo co do
    tego, że umowy rozwiązać można było, to chyba cały wolny świat
    internetowy, łącznie z art. 59 prawa telekomunikacyjnego, wątpliwości
    chyba nie ma? ;) (to jest odpowiedź dla Kamila).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz