  • 21. Data: 2008-07-06 15:42:26
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Amator napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in

    > Chyba, ze systemowy keylogger w MS Windows Wista ujawni co klepal gosciu na
    > klawiaturze ;)

    Pobożne życzenie :-P
    Jeśli masz cały dysk zaszyfrowany, hasło wpisujesz _zanim_
    zacznie ładować się system.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 22. Data: 2008-07-06 15:43:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Amator napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in

    > Czyli tylko wygenerowane 100% random dadza pewnosc???

    Tak. Statystyczną :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 23. Data: 2008-07-06 15:49:47
    Od: Amator <a...@a...pl>

    scream <n...@p...pl> wrote in

    > Ale bzdury piszesz czlowieku. Wlasnie to, ze kod Truecrypta jest ogolnie
    > dostepny sprawia ze ten program jest tak bezpieczny. Dziesiatki tysiecy
    > programistow z calego swiata przeglada ten kod

    No wlasnie nie zrozumiales mnie. Przeciez napisalem, ze JESLI program za
    friko NIE jest open source - to wtedy wlasnie mozna miec podejrzenia, ze ktos
    placi jego autorom...

    W open source kod jest jasny wiec widac co program wlasciwie robi.
    Chyba, ze kod wykonywalny dostepny do sciagniecia na portalu autorow programu
    open source jest wynikiem skompilowania czegos INNEGO niz kod zrodlowy podany
    tam rowniez.

    Praktycznie malo kto bedzie kompilowal sobie samemu, znakomitej wiekszosci
    wystarczy sama uspokajajca wiadomosc, ze jest "open source"
    a dla lenistwa, braku czasu, niewiedzy - zadowola sie gotowa binarka ;>

    --
    amator

  • 24. Data: 2008-07-06 15:55:06
    Od: Amator <a...@a...pl>

    > Pobożne życzenie :-P
    > Jesli masz caly dysk zaszyfrowany, haslo wpisujesz _zanim_
    > zacznie ladować się system.

    Znaczy TC ma w sobie cos, jakis modul, a la bootloader puszczany z sektora
    rozruchowego?
    A co jesli Wista wepnie tam swoje ogniwo posrednie przy kolejnej aktualizacji
    WindowsUpdate? Czy codziennie bedziesz badal jakie bity siedza w boot
    sektorze?

    --
    amator

  • 25. Data: 2008-07-06 15:55:46
    Od: Amator <a...@a...pl>

    > Tak. Statystyczna :-P

    ale ja pytam czy TYLKO?

    --
    amator

  • 26. Data: 2008-07-06 16:07:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 6 Jul 2008 15:55:06 +0000 (UTC), Amator napisał(a):

    > Znaczy TC ma w sobie cos, jakis modul, a la bootloader puszczany z sektora
    > rozruchowego?

    Tak.

    > A co jesli Wista wepnie tam swoje ogniwo posrednie przy kolejnej aktualizacji
    > WindowsUpdate? Czy codziennie bedziesz badal jakie bity siedza w boot
    > sektorze?

    Wtedy truecrypt zaalarmuje ze cos oprocz niego jest w mbr :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2008-07-06 17:29:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Amator napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in

    > ale ja pytam czy TYLKO?

    Tak.
    To "statystycznie" dotyczyło sytuacji, że uważa się, że kod
    zostanie złamany w połowie czasu potrzebnego na sprawdzenie
    wszystkich kombinacji. Równie dobrze może to być strzał w 10 i
    trafienie za 1-wszym razem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 28. Data: 2008-07-06 18:18:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Amator" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba, ze systemowy keylogger w MS Windows Wista ujawni co klepal gosciu na
    > klawiaturze ;)

    Vista nie ma żadnego keyloggera.

  • 29. Data: 2008-07-06 18:25:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > połowie czasu potrzebnego na sprawdzenie wszystkich kombinacji. Równie dobrze
    > może to być strzał w 10 i trafienie za 1-wszym razem.

    Tak, tylko jeżeli ustawimy długie hasło małe są szanse, że akurat trafi.
    Osobiście u mnie hasło do TC zawiera 23 znaki (litery małe i duże, cyfry i
    znaki - szkoda, że nie przyjmuje EUR). Większe szanse biegły ma trafić 6 w lotto,
    niż takie hasło.

  • 30. Data: 2008-07-06 18:57:47
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    >świadka, policja wielokrotnie podstępem oraz przy użyciu prostych
    >technik psychologicznych (dobry i zły policjant) starała się uzyskać
    >hasło do TC. Oczywiście przypominali o odpowiedzialności karnej za
    >[...]
    >Całe przesłuchanie trwało 6 godzin. Nikomu nie postawiono zarzutów.
    >Czekam, co nastąpi dalej.

    Z ciekawości, co to były za podstępy?
    Całe 6 godzin cię męczyli? Co można tak długo robić?

    Przy okazji dopowiem coś wątpiącym ;-)
    Dwa dni temu wyszła nowa wersja TC. Teraz możesz mieć zainstalowane dwa
    systemy operacyjne (pomijając kwestię zaszyfrowanych woluminów).
    Jeden czysty, do którego z głębokim westchnieniem możesz podać hasło, oraz
    drugi, którego istnienie jest nie do zweryfikowania. Tak więc możesz się
    przyznać, że masz zaszyfrowany dysk.

    Inna sprawa, to hasło. Zamiast hasła, albo lepiej, łącznie z hasłem, używasz
    tzw. keyfiles.
    Są to zwykłe, dowolne pliki, których używasz jako hasło. Bez tych plików nie
    zamontujesz woluminu.
    Brak jednego pliku, albo zmiana jednego bajtu w jednym z plików powoduje to
    samo.
    Resztę można sobie przemyśleć.

    Sam zostałem skazany za posiadanie kilku płytek w domu w całości ze starymi
    programami, w ogóle nie zainstalowanymi i nie używanymi. Trzymałem je z
    sentymentu od lat (winda 3,11, 95, stare delphi, itp).
    Zapłaciłem już kilka tysięcy grzywny i za adwokata, a wisi nade mną jeszcze
    więcej.
    Żałuję, że nie znałem wcześniej TC, bo kara, która mnie spotkała jest
    nieadekwatna moim zdaniem do winy.
    Miałem czysty komputer, programów za które zostałem skazany nie instalowałem
    i nie używałem, nie handlowałem.
    A wszystko przez to, że chcąc mieć legalny system kupiłem kiedyś na
    alledrogo winde oem, (na fakturę), od gościa, który był zamieszany w jakieś
    oszustwa. Przez niego przeszukiwali moje mieszkanie w poszukiwaniu jakichś
    dowodów.
    Ogólnie - paranoja, by skazywać tak losowo wziętego człowieka na takie kary.