  • 1. Data: 2008-07-04 19:40:12
    Temat: sprzedaż samochodu otrzymanego w spadku
    Od: <z...@N...gazeta.pl>

    Dzień dobry
    Byłem współwłaścicielem samochodu z tatą przy czym pierwszy w dowodzie
    rejestracyjnym wpisany był Tata a ja jako współwłaściciel.
    Tata zmarł a połowe samochodu odziedziczyłismy ja moja mamma i siostra przy
    czym w dodowodzie rejestracyjn cały czas figuruje Tata i ja.
    Chce teraz sprzedac ten samochod
    i teraz po długim wywodzie pytania
    czy podział dziedziczonego samochodu jest taki ja jesztem właścicielem 4/6
    samochodu mama 1/6 i siostra 1/6 czy dobzre rozumuke?
    2 czy wystarczy ze umowe sprzedazy samochodu podpisze ja mama i siostra (red
    czy ma jakies znaczenie ze w dowodzie figuruje ciagla zmarły Tata i ja) a jak
    nie to co musimy zrobic? Nadmieniam ze podatek od spadku w US jest dawno
    zapłacony
    Dziękuje za konkretne odpowiedzi
    i Pozdrawiam ciepło

  • 2. Data: 2008-07-04 21:39:44
    Temat: Re: sprzedaż samochodu otrzymanego w spadku
    Od: Jan Nepomucen <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 4 Jul 2008 19:40:12 +0000 (UTC), z...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

> [...]
    > nie to co musimy zrobic? Nadmieniam ze podatek od spadku w US jest dawno

    Masz w ręku postanowienie sądowe o nabyciu spadku? Jeśli tak to spisujesz
    umowę k-s i jako sprzedających umieszczasz osoby znajdujące się na
    postanowieniu. Następnie kupującemu wręczas jeden egzemplarz postanowienia
    i z umową nie powinien mieć problemu z zarejestrowaniem auta w WK. Ważne by
    był to orginał, bo żadnych kopii WK nie honoruje.
    Sprzedałem w ostatnim czasie w ten sposób dwa auta i nie miałem żadnych
    sygnałów od kupujących, że coś jest nie tak. Przy zgłaszaniu sprzedaży w WK
    i ubezpieczalni także nie było problemów.

    BTW. Podatku od spadku w pierwszej linii pod warunkiem złożenia formularza
    SD-Z1 w ciągu 30 dni od wydania postanowienia o nabyciu spadku nie
    powinienes płacić.

    Jeżeli auto zostało sprzedane przed upływem 6 miesięcy liczonych od 1 dnia
    kolejnego miesiąca, w którym zmarł tata to jest to twój dochód, który
    powinieneś wykazać w zeznaniu podatkowym składanym za rok, w którym auto
    sprzedałeś. Takie informacje uzyskałem w KIPie kiedy przerabiałem temat
    jakiś miesiąc temu.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2008-07-05 08:14:41
    Od: <z...@g...pl>

    Jan Nepomucen <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > powinieneś wykazać w zeznaniu podatkowym składanym za rok, w którym auto
    > sprzedałeś. Takie informacje uzyskałem w KIPie kiedy przerabiałem temat

    Wielkie dzięki za odpowiedź ale mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy to postanowienie sądowe o spadku oryginał w WK sobie kseruja i zwracają
    czy oryginał zostaje w WK ?

  • 4. Data: 2008-07-05 08:47:38
    Od: Jan Nepomucen <b...@m...pl>

    Dnia Sat, 5 Jul 2008 08:14:41 +0000 (UTC), z...@g...pl
    napisał(a):

    > Wielkie dzięki za odpowiedź ale mam jeszcze jedno pytanie.
    > Czy to postanowienie sądowe o spadku oryginał w WK sobie kseruja i zwracają
    > czy oryginał zostaje w WK ?

    W WK orygianły są tylko do wglądu, robią sobie kopie i oddają spowrotem.

    Problem jest w sytuacji kiedy kupujący jest z innego miasta. Wtedy musisz
    dać mu oryginał, bo inaczej nie zarejestruje auta lub jechac z nim
    przerejestrować auto. Ja nie miałem ani czasu ani chęci dlatego kupujący
    dostał oryginał tak aby mógł wszystko sam załatwić. Zwłaszcza, że wydanie
    postanowienia kosztuje 6zł (koszt znaczków) i można zamówić dowolną ilość.

    --
    pozdr