  • 1. Data: 2008-07-04 20:36:16
    Temat: Rozwiązanie umowy o prace na czas okreslony
    Od: "interkas" <i...@o...pl>

    Witam

    chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob pracodawca moze rozwiązac umowę
    podpisaną na czas określony
    czy jest jakis okres wypowiedzenia? czy pracownikowi przysluguje jakies
    odszkodowanie?
    czas obowiązywania uomwy to dwa miesiące od 01.07 do 31.08

    w umowie mam okreslone ze pracuje 30godzin tygodniowo
    czy pracodawca pomimo braku zleceń ma obowiązek zapłacic mi za pełne 30
    godzin tygodniowo?

    byłbym wdzieczny za wszelką pomoc,
    pozdrawiam Piotr K.

  • 2. Data: 2008-07-04 21:42:04
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prace na czas okreslony
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4m1jn$bdh$1@news.lublin.pl interkas <i...@o...pl>
    pisze:

    > chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob pracodawca moze rozwiązac umowę
    > podpisaną na czas określony
    Jaką umowę?
    Piszesz pracodawca, więc pewnie chodzi o umowę o pracę, wówczas KP od art.
    30.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-07-05 09:29:06
    Od: "interkas" <i...@o...pl>

    >W wiadomości news:g4m1jn$bdh$1@news.lublin.pl interkas <i...@o...pl>

    > Jaką umowę?
    > Piszesz pracodawca, więc pewnie chodzi o umowę o pracę, wówczas KP od art.
    > 30.

    tak, jest to umowa o prace,
    w jednym z tych artukułów napisane było ze przy podpisaniu umowy na czas
    okreslony >6miesięcy
    strony MOGĄ zawrzec w umowie zapis o dwutygodniowym wypowiedzeniu,
    czy to słowo MOGĄ oraz >6miesięcy oznacza ze w przypadku umowy zawartej na 2
    miesiące strony NIE MOGĄ zawrzec takiego zapisu
    i umowa moze rozwiązac sie tylko i wyłącznie po okresie na jaki była
    zawarta??

    pozdr. Piotrek

  • 4. Data: 2008-07-05 12:39:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4nesp$6vh$1@news.lublin.pl interkas <i...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > czy to słowo MOGĄ oraz >6miesięcy oznacza ze w przypadku umowy zawartej
    > na 2 miesiące strony NIE MOGĄ zawrzec takiego zapisu
    Tak - w takim przypadku (umowa <= 6 mies.) nie mogą.

    > i umowa moze rozwiązac sie tylko i wyłącznie po okresie na jaki była
    > zawarta??
    Nie. Takiej umowy nie można _wypowiedzieć_ .
    Natomiast można rozwiązać za porozumieniem stron, a także bez wypowiedzenia
    (art. 52 i 55 KP).

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-07-05 19:18:09
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "interkas" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odszkodowanie?
    > czas obowiązywania uomwy to dwa miesiące od 01.07 do 31.08

    Teoretycznie nie moze. Praktycznie: jestes pewien, ze umowa _nie_jest_ umowa
    na okres probny (ktory mimo, ze okreslony, jest regulowany w inny sposob)?

    sz.

  • 6. Data: 2008-07-05 20:05:43
    Od: "interkas" <i...@o...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:g4ohr3$orb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Teoretycznie nie moze. Praktycznie: jestes pewien, ze umowa _nie_jest_
    > umowa na okres probny (ktory mimo, ze okreslony, jest regulowany w inny

    hm... no wlasnie tak sie tez zaczałem zastanawiac,
    jednak w zadnym miejscu nie ma słowa o okresie probnym.

  • 7. Data: 2008-07-05 20:07:28
    Od: "interkas" <i...@o...pl>

> [...]
    > Nie. Takiej umowy nie można _wypowiedzieć_ .
    > Natomiast można rozwiązać za porozumieniem stron, a także bez

    no tak, ale cale szczescie te dwa art. nie mają w moim przypadku
    zastosowania,

    pozdr. Piotrek
    i bardzo dziekuje za pomoc,

  • 8. Data: 2008-07-05 21:19:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g4ok6d$q6g$1@news.lublin.pl interkas <i...@o...pl>
    pisze:

    > hm... no wlasnie tak sie tez zaczałem zastanawiac,
    > jednak w zadnym miejscu nie ma słowa o okresie probnym.
    Więc nie jest to umowa na okres próbny.
    To musiałoby być wyraźnie zaznaczone.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-07-05 22:35:15
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "interkas" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > hm... no wlasnie tak sie tez zaczałem zastanawiac,
    > jednak w zadnym miejscu nie ma słowa o okresie probnym.

    Jezeli w naglowku/tytule rowniez nie ma (wiem glupie, ale to co malymi na
    koncu bywa rownie nieczytelne, jak to co duzymi na poczatku) - spij
    spokojnie.

    A wrecz daj sie zwolnic. Po to zeby sie moc odwolac do sadu;)

    sz.