  • 1. Data: 2008-07-05 07:43:05
    Temat: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: "moki1" <m...@g...pl>

    Witam
    Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    rozstrzygnięte. Na płytach CD np jest explicite zastrzeżenie, że nie wolno
    ich wypożyczać. Jak jest z książkami?

  • 2. Data: 2008-07-05 08:21:02
    Temat: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "moki1" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    > rozstrzygnięte. Na płytach CD np jest explicite zastrzeżenie, że nie wolno
    > ich wypożyczać. Jak jest z książkami?

    tak jak z rowerem

  • 3. Data: 2008-07-05 10:17:03
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    moki1 wrote:
    > Witam
    > Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    > rozstrzygnięte. Na płytach CD np jest explicite zastrzeżenie, że nie
    > wolno ich wypożyczać. Jak jest z książkami?

    nie wolno, dobre sobie :)

    Moja rzecz i moge ja pozyczyc mamie, tacie, kobiecie. I nic im do tego, nie
    moge im zrobic kopii i dać.

  • 4. Data: 2008-07-05 11:01:21
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    To ja dodam się z pytaniem, czy jeśli pani w przedszkolu czyta dzieciom bajkę,
    to czy popełnia przestępstwo i czy może się do niej dowalić ZAIKS?

  • 5. Data: 2008-07-05 11:15:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    moki1 pisze:
    > Witam
    > Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    > rozstrzygnięte. Na płytach CD np jest explicite zastrzeżenie, że nie wolno
    > ich wypożyczać. Jak jest z książkami?

    Napisy na pudełkach prawa nie stanowią.

    Polskie przepisy wyraźnie dopuszczają użyczanie osobom w bliskim
    stosunku towarzyskim.

  • 6. Data: 2008-07-05 11:57:50
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

> [...]
    > Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    > rozstrzygnięte. Na płytach CD np jest explicite zastrzeżenie, że nie wolno

    Chcesz likwidować biblioteki?
    EWa

  • 7. Data: 2008-07-05 13:12:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Jul 2008 07:43:05 +0000, moki1 napisał(a):

    > Czy wypożyczanie książek jest legalne? Czy jest gdzieś to wprost
    > rozstrzygnięte.

    Jak zawsze -- proste pytanie, na które można udzielić prostej odpowiedzi,
    ale wątek obrósł pierdołami.

    Tak, biblioteki działają na podstawie upoważnienia -- art. 28 pr.aut.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 8. Data: 2008-07-05 13:15:54
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Papkin wrote:

    > nie wolno, dobre sobie :)
    >
    > Moja rzecz i moge ja pozyczyc mamie, tacie, kobiecie. I nic im do tego,
    > nie moge im zrobic kopii i dać.

    mysle, ze zonie, mamie, kobiecie mozesz zrobic kopie tez.

    inna sprawa\, ze w wypadku ksiazki to kopia jest przewaznie drozsza i
    mniej wygodna od oryginalu...

  • 9. Data: 2008-07-05 13:17:29
    Od: Marian <m...@a...pl>

    LukaszS wrote:
    > To ja dodam się z pytaniem, czy jeśli pani w przedszkolu czyta dzieciom
    > bajkę, to czy popełnia przestępstwo i czy może się do niej dowalić ZAIKS?

    Czytalm niedawno na stonie ZAIKSU, ze tak.

    JEsli chcesz publicznie prezentowac cos neiswojego, wiec czytac ksiazke,
    puszczac film z DVD, puszczac muzyke, nawet niezarobkowo, to musisz
    miesc zgode od ZAIKSu i wniesc bodajze stosowna oplate za kazde
    "wystapienie". Wiem, oni sa chorzy.

  • 10. Data: 2008-07-05 13:21:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > puszczac film z DVD, puszczac muzyke, nawet niezarobkowo, to musisz
    > miesc zgode od ZAIKSu i wniesc bodajze stosowna oplate za kazde

    Chorzy? No to wyobraź sobie, że napisałeś książkę. Wczuj się w rolę autora.

    I teraz wyobraź sobie, że ktoś sobie tą książkę wypożycza, publicznie
    czyta, czy robi cokolwiek innego, a Ty z tego gówno masz. Podoba Ci się
    taka perspektywa?

    A może wolałbyś z każdej osoby, która w dowolny sposób zapoznała
    się/została zapoznana z Twoją książką, mieć kapuchę? No pomyśl, to nie boli.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com