  • 31. Data: 2008-07-06 19:28:46
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 06.07.2008 MarekN <m...@p...usun.to.onet> napisał/a:
    > A możesz przybliżyć jakiego przestępstwa wg sądu się dopuściłeś?

    Zapewne tego samego, o ktore jest podejrzewany autor watku, czyli 278 par 1.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 32. Data: 2008-07-06 20:15:43
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

  • 33. Data: 2008-07-06 20:36:12
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Vista nie ma żadnego keyloggera.

    Żyj dalej w nieświadomości.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 34. Data: 2008-07-06 20:49:24
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > A możesz przybliżyć jakiego przestępstwa wg sądu się dopuściłeś?

    Paragraf 278 $ 2 czyli uzyskanie programów bez zgody uprawnionej osoby w
    celu uzyskania korzyści majątkowej.
    Kara 6 mies. na 2 lata w zawieszeniu, grzywna i obowiązek naprawienia
    szkody.
    Kary niewymierne: stres całej rodziny, załamka, niepewna przyszłość, itp...
    Najśmieszniejsze jest to, że kiedyś miałem stronę antypiracką, i przestałem
    używać piratów dość długi czas temu. Zostałem ukarany za niekonsekwencję, bo
    nie wywaliłem starych płyt ;-((

    Dla ciekawostki dodam, że w opinii biegłego windows 3,11 jest wart ponad 600
    zł, a stare delphi4, którego już dawno nie ma w sprzedaży - 11 tys. złotych.

  • 35. Data: 2008-07-06 21:27:26
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 06.07.2008 gargamel <s...@d...lina> napisał/a:
    > a zwroty typu: "mądre hasło" są śmieszne, bo hasło to najczęściej nie klucz
    > szyfrujący dane, ale klucz szyfrujący właściwy klucz szyfrujący, więc
    > łamanie go nie zajmuje tych setek lat a znacznie mniej:O)

    Uzasadnij :)

    Wczesniej warto przeczytac ze zrozumieniem:
    http://www.truecrypt.org/docs/?s=header-key-derivati
    on

    I miec swiadomosc, ze zgadywanie hasla jest jeszcze bardziej kosztowna
    metoda niz zgadywanie bezposrednio klucza szyfrujacego. A to dlatego,
    ze takie haslo jest przepuszczane przez funkcje kryptograficznego
    skrotu (np. RIPEMD-160), a ta jest duzo bardziej kosztowna niz
    szyfrowanie symetryczne.

  • 36. Data: 2008-07-06 21:49:57
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Użytkownik "scream"
    > To jest raczej niemozliwy scenariusz, o ile gosc ustawil madre haslo albo
    > szyfrowal wiecej niz jedna metoda jednoczesnie. Nawet najlepszemu
    > superkomputerowi na swiecie zlamanie hasla zajeloby kilkaset lat.

    cała zabawa z szyfrowaniem polega na tym że mało kto (praktycznie nikt)
    używa programów szyfrujących własnego autorstwa (a tylko taki daje ową
    gwarancję setek lat łamania, pod warunkiem że policja nie znajdzie w
    szufladzie klucza na dyskietce:)

    większoc dostępnych programów szyfrujących (podejrzewam że wszystkie, bo
    czemu nie?) ma tak zwane "furtki", czyli takie tylne drzwi do odszyfrowania
    wiadomości znane twórcy oprogramowania (za pobraniem pewnego haraczu może
    być udostępnione policji:O)

  • 37. Data: 2008-07-06 21:53:13
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Użytkownik "scream"
    > Wtedy truecrypt zaalarmuje ze cos oprocz niego jest w mbr :)

    a powiedz mi gdzie przechowujesz klucze do tego TrueCrypt'a ?

  • 38. Data: 2008-07-06 21:54:12
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    > Paragraf 278 $ 2 czyli uzyskanie programów bez zgody uprawnionej osoby w
    > celu uzyskania korzyści majątkowej.

    Hmm, ciekaw jestem dowodów na to, że miałeś zamiar uzyskać korzyści
    majątkowe. Choć w tym kraju pewnie i bez dowodów się obywa.

    > Dla ciekawostki dodam, że w opinii biegłego windows 3,11 jest wart ponad
    > 600 zł, a stare delphi4, którego już dawno nie ma w sprzedaży - 11 tys.
    > złotych.

    To już wogóle jakaś paranoja. Jeżeli Delphi4 nie jest sprzedawany, bo
    zastąpił go inny program w innej wersji, to jakim cudem stara wersja jest
    cokolwiek warta? Logicznym się wydaje, że jeżeli coś nie jest już
    sprzedawane, to znaczy, że wartość tego jest znikoma. Mam wrażenie, że
    biegły podał ceny programów z chwili, gdy były w sprzedaży. A jeśli tak, to
    analogicznie, jeśli ktoś ukradnie 20 letniego fiata 126p, to powinien
    odpowiedzieć, za kradzież przedmiotu wartości z chwili zakupu.

    --
    marekN

  • 39. Data: 2008-07-06 22:09:56
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote in

> [...]
    > celu uzyskania korzysci majatkowej.
    > Kara 6 mies. na 2 lata w zawieszeniu, grzywna i obowiazek naprawienia
    > szkody.
    > Kary niewymierne: stres calej rodziny, zalamka, niepewna przyszlosc,
    > itp... Najsmieszniejsze jest to, ze kiedys mialem stronę antypiracks, i
    > przestalem uzywać piratów dosc dlugi czas temu. Zostalem ukarany za
    > niekonsekwencję, bo nie wywalilem starych plyt ;-((
    >
    > Dla ciekawostki dodam, ze w opinii bieglego windows 3,11 jest wart ponad
    > 600 zl, a stare delphi4, którego juz dawno nie ma w sprzedazy - 11 tys.

    to moze wobec tej oczywistej i skrajnej niesprawiedliwosci skieruj sprawe do
    Rzecznika Praw Obywatelskich?

    a moze powinnismy wszyscy my obywatele powolac jakies stowarzyszenie, partie
    polityczna itp. broniaca ludzi, zapewniajaca infrastrukture
    prawna poszkodowanym itd, kiedy egzekwowanie prawa zaczyna wygladac w ten
    wlasnie sposob, ze wszelkie PRIORYTETY i proporcje postawione sa dokladnie NA
    GLOWIE!

    powinien w demokracji byc jakis mechanizm broniacy obywateli przed tym, ze
    funkcjonariusze policji w pogoni za EFEKTAMI ida NA LATWiZNE

    CZYLI PRZEDE WSZYSTKIM oddaja sie sciganiu TYCH grup przestepczych ktore
    stanowia NAJWIEKSZE zagrozenie dla spoleczenstwa i bezpieczenstwa
    publicznego, a wiec np.:
    => 16-letnich PIRATOW uzywajacych nielegalnych windowsow,
    => 14-letnich BANDZIOROW co jezdzac pociagami zapomniaja podbic legitymacji
    szkolnej czy wreszcie,
    => MALWERSANTOW GOSPODARCZYCH tj. kobieciny handlujace kwiatami w
    niedozwolonych miejscach!

    --
    Y?

  • 40. Data: 2008-07-06 22:28:35
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > szkolnej czy wreszcie,
    > => MALWERSANTOW GOSPODARCZYCH tj. kobieciny handlujace kwiatami w

    Widzisz, natura ludzka jest taka, że większość ludzi chce zarobić jak
    najłatwiej i najbezpieczniej dla siebie. To normalne.

    Kapitalizm od socjalizmu różni się m.in. na tej płaszczyźnie, że
    socjalizm próbował w założeniach "prostować" naturę ludzką, co już w
    samych tych założeniach powodowało, że "wyprostowani" ludzie będą mniej
    wydajni. Mniej wydajni, ale "wyprostowani" i "porządni".

    Kapitalizm natomiast w założeniach nie próbuje niczego prostować, bo po
    prostu nie ma to sensu. I nawet jeśli w pewnych zawodach i płaszczyznach
    życiowych powoduje to dość negatywne konsekwencje, to próba zmiany
    powodów tych konsekwencji mogłaby doprowadzić do konsekwencji jeszcze
    gorszych, znacznie gorszych.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com