  • 1. Data: 2008-07-05 07:19:58
    Temat: Policja a TrueCrypt
    Od: h...@g...com

    Dotychczas na grupie pojawiło się kilka wątków na temat możliwych
    konsekwencji zajęcia przez policję zaszyfrowanych dysków twardych.
    Ponieważ chyba jeszcze nikomu z grupowiczów się to nie przytrafiło,
    opowiem swoją historię.

    Komputery zostały zatrzymane pewnego dnia wcześnie rano. Wszystkie
    dyski twarde były w całości zaszyfrowane TC. Policja miała
    przygotowany nakaz prokuratorski i sama poprosiła o wyłączenie jednego
    z komputerów (!!), pomimo obecności biegłego. Sprzęt został
    zaplombowany i zabrany na komendę. Podczas przesłuchania w charakterze
    świadka, policja wielokrotnie podstępem oraz przy użyciu prostych
    technik psychologicznych (dobry i zły policjant) starała się uzyskać
    hasło do TC. Oczywiście przypominali o odpowiedzialności karnej za
    składanie fałszywych zeznań i utrudnianie śledztwa. Spotkali się z
    odmową na podstawie art. 183 par. 1 kpk, aczkolwiek podejrzewam, że
    osoba o słabszym charakterze mogłaby udzielić informacji na temat
    hasła.

    Całe przesłuchanie trwało 6 godzin. Nikomu nie postawiono zarzutów.
    Czekam, co nastąpi dalej.

  • 2. Data: 2008-07-05 07:42:23
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: h...@g...com

    Zapomniałem dodać - przeszukanie odbyło się w związku z podejrzeniem
    popełnienia przestępstwa z art. 278 par. 2 kk oraz art. 116 par. 1
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Czyli standard w
    przypadku P2P.

    Piszę to wszystko po to, żeby osoby, które zostaną zatrzymane w
    podobnych okolicznościach wiedziały, co może się wydarzyć, jakie mogą
    być postawione zarzuty i jak się bronić już na etapie postępowania
    przygotowawczego.

  • 3. Data: 2008-07-05 08:58:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    h...@g...com napisał(a) :
> [...]
    > przygotowany nakaz prokuratorski i sama poprosiła o wyłączenie jednego
    > z komputerów (!!), pomimo obecności biegłego.

    Bo to taki biegły z nominacji. Czyli p.o. biegłego (pełniący
    obowiązki)

    > Podczas przesłuchania w charakterze
    > świadka, policja wielokrotnie podstępem oraz przy użyciu prostych
    > technik psychologicznych (dobry i zły policjant) starała się uzyskać
    > hasło do TC.

    Jak to wyglądało dokładniej? Jakich argumentów używali?

    > Całe przesłuchanie trwało 6 godzin. Nikomu nie postawiono zarzutów.
    > Czekam, co nastąpi dalej.

    My też. Jak wyjdziesz na przepustkę, za dobre sprawowanie, to
    napisz kiedyś z jakiejś kafejki, jak było dalej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 4. Data: 2008-07-05 09:25:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik <h...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > przygotowany nakaz prokuratorski i sama poprosiła o wyłączenie jednego
    > z komputerów (!!), pomimo obecności biegłego. Sprzęt został

    Jakoś szczególnie pakowali, czy pod pachę i na dół?

    Podczas przesłuchania w charakterze
    > świadka, policja wielokrotnie podstępem oraz przy użyciu prostych
    > technik psychologicznych (dobry i zły policjant) starała się uzyskać
    > hasło do TC.

    Standardowe zagrywki.

    > Całe przesłuchanie trwało 6 godzin.

    Dawali w tym czasie jedzenie?

    Nikomu nie postawiono zarzutów.
    > Czekam, co nastąpi dalej.

    Jak nie uzyskają hasła to umorzą sprawę.

  • 5. Data: 2008-07-05 18:31:45
    Od: Amator <a...@a...pl>

    h...@g...com wrote in news:5ab1677c-c402-46cb-aa45-
    9...@3...googlegroups.com:

    > Spotkali się z
    > odmową na podstawie art. 183 par. 1 kpk

    "Art. 183. § 1. Swiadek moze uchylic sie od odpowiedzi na pytanie, jezeli
    udzielenie odpowiedzi mogloby narazic jego lub osobe dla niego najblizsza na
    odpowiedzialnosc za przestepstwo lub przestepstwo skarbowe."

    A wiec jest tu mowa o SWIADKU - a co z PODEJRZANYM ?? Czy tez moze odmowic?

    --
    amator

  • 6. Data: 2008-07-05 18:39:21
    Od: kam <...@...pl>

    Amator pisze:
    > A wiec jest tu mowa o SWIADKU - a co z PODEJRZANYM ?? Czy tez moze odmowic?

    podejrzany może odmówić zarówno składania wyjaśnień, jak i odpowiedzi na
    każde pytanie bez podawania przyczyn

    KG

  • 7. Data: 2008-07-05 18:49:14
    Od: Amator <a...@a...pl>

    h...@g...com wrote in news:5ab1677c-c402-46cb-aa45-
    9...@3...googlegroups.com:

    > Oczywiscie przypominali o odpowiedzialnosci karnej za
    > skladanie falszywych zeznań i utrudnianie sledztwa. Spotkali się z
    > odmowa na podstawie art. 183 par. 1 kpk, aczkolwiek podejrzewam, ze
    > osoba o slabszym charakterze moglaby udzielic informacji na temat
    > hasla.
    >
    > Cale przesluchanie trwalo 6 godzin. Nikomu nie postawiono zarzutów.
    > Czekam, co nastapi dalej.

    Dobra reklama dla tego programu.
    Ale czy on jest open source?
    Bo podejrzewam, ze pewne szczegolne produkcje tego typu beda mialy back-doors
    udostepniane przez autorow/producentow organom scigania na uzasadniona prosbe

    --
    amator

  • 8. Data: 2008-07-05 19:00:16
    Od: Matt Z <m...@o...pl.usun.to.a.najlepiej.napisz.na.grupe>

    Amator pisze:
    > Dobra reklama dla tego programu.
    > Ale czy on jest open source?

    wystarczy rzut oka na:
    http://www.truecrypt.org/

    T r u e C r y p t
    Free open-source disk encryption software for Windows Vista/XP, Mac OS
    X, and Linux

    --
    pozdrawiam
    Mateusz

  • 9. Data: 2008-07-05 19:13:42
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Amator" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > back-doors
    > udostepniane przez autorow/producentow organom scigania na uzasadniona

    Jassne. Zostawia furtki po to zeby pojsc z torbami po tym jak wyjdzie (a
    bardzo szybko wyjdzie), ze sprzedawali cos innego niz oferowali.

    Jezeli lubisz spiskowe teorie dziejow, to poddaje pod uwage nastepujace
    teorie:

    I. Kto by sie tam bawil w wykorzystywanie backdorow potentata w detalu. One
    sa czescia Planu Ogolnoswiatowej Wladzy i Kontroli.
    II. Wszystko ch..j. Jezeli jakikolwiek system zabezpieczen trafia do
    powszechnego uzycia, znaczy to dokladnie tyle, ze CIA pokonuje go w czasie
    rzeczywistym.
    III. Pershinga zabili (w Zakopanem) w dniu otwarcia jego tloczni kompaktow
    (w Gdyni).

    sz.

  • 10. Data: 2008-07-05 19:21:14
    Od: Amator <a...@a...pl>

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote in

    > Jassne. Zostawia furtki po to zeby pojsc z torbami po tym jak wyjdzie (a
    > bardzo szybko wyjdzie), ze sprzedawali cos innego niz oferowali.

    Z jakimi torbmi skoro program jest za friko?
    A jesli przy tym nie jest open source (ze mozna sobie sprawdzic jak dokladnie
    jest napisany) to moze wlasnie producent dostaje kase od tych co nas chca
    sledzic?

    --
    amator