    From: "GrzegorzP" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja a TrueCrypt
    Date: Sun, 6 Jul 2008 20:57:47 +0200

    >świadka, policja wielokrotnie podstępem oraz przy użyciu prostych
    >technik psychologicznych (dobry i zły policjant) starała się uzyskać
    >hasło do TC. Oczywiście przypominali o odpowiedzialności karnej za
    >[...]
    >Całe przesłuchanie trwało 6 godzin. Nikomu nie postawiono zarzutów.
    >Czekam, co nastąpi dalej.

    Z ciekawości, co to były za podstępy?
    Całe 6 godzin cię męczyli? Co można tak długo robić?

    Przy okazji dopowiem coś wątpiącym ;-)
    Dwa dni temu wyszła nowa wersja TC. Teraz możesz mieć zainstalowane dwa
    systemy operacyjne (pomijając kwestię zaszyfrowanych woluminów).
    Jeden czysty, do którego z głębokim westchnieniem możesz podać hasło, oraz
    drugi, którego istnienie jest nie do zweryfikowania. Tak więc możesz się
    przyznać, że masz zaszyfrowany dysk.

    Inna sprawa, to hasło. Zamiast hasła, albo lepiej, łącznie z hasłem, używasz
    tzw. keyfiles.
    Są to zwykłe, dowolne pliki, których używasz jako hasło. Bez tych plików nie
    zamontujesz woluminu.
    Brak jednego pliku, albo zmiana jednego bajtu w jednym z plików powoduje to
    samo.
    Resztę można sobie przemyśleć.

    Sam zostałem skazany za posiadanie kilku płytek w domu w całości ze starymi
    programami, w ogóle nie zainstalowanymi i nie używanymi. Trzymałem je z
    sentymentu od lat (winda 3,11, 95, stare delphi, itp).
    Zapłaciłem już kilka tysięcy grzywny i za adwokata, a wisi nade mną jeszcze
    więcej.
    Żałuję, że nie znałem wcześniej TC, bo kara, która mnie spotkała jest
    nieadekwatna moim zdaniem do winy.
    Miałem czysty komputer, programów za które zostałem skazany nie instalowałem
    i nie używałem, nie handlowałem.
    A wszystko przez to, że chcąc mieć legalny system kupiłem kiedyś na
    alledrogo winde oem, (na fakturę), od gościa, który był zamieszany w jakieś
    oszustwa. Przez niego przeszukiwali moje mieszkanie w poszukiwaniu jakichś
    dowodów.
    Ogólnie - paranoja, by skazywać tak losowo wziętego człowieka na takie kary.