  • 11. Data: 2008-07-06 09:41:58
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:g4of7k$fqe$1@inews.gazeta.pl...

    > podejrzany może odmówić zarówno składania wyjaśnień, jak i odpowiedzi na
    > każde pytanie bez podawania przyczyn

    Moze takze - bez zadnych konsekwencji - udzielac najrozniejszych odpowiedzi
    majacych bardzo niewiele (badz nic) wspolnego z prawda.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2008-07-06 12:36:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik <h...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Zapomniałem dodać - przeszukanie odbyło się w związku z podejrzeniem
    popełnienia przestępstwa z art. 278 par. 2 kk oraz art. 116 par. 1
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Czyli standard w
    przypadku P2P.

    Piszę to wszystko po to, żeby osoby, które zostaną zatrzymane w
    podobnych okolicznościach wiedziały, co może się wydarzyć, jakie mogą
    być postawione zarzuty i jak się bronić już na etapie postępowania
    przygotowawczego.

    A po odczytaniu zawartości dysku przez finalnie opłaconych przez ciebie
    fachowców (koszta sądowe ty poniesiesz) dupa z wersji:"proszę wysokiego
    sądu, ja nienaumyślnie" ;))))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2008-07-06 13:21:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 6 Jul 2008 14:36:18 +0200, Nostradamus napisał(a):

    > A po odczytaniu zawartości dysku przez finalnie opłaconych przez ciebie
    > fachowców (koszta sądowe ty poniesiesz) dupa z wersji:"proszę wysokiego
    > sądu, ja nienaumyślnie" ;))))

    To jest raczej niemozliwy scenariusz, o ile gosc ustawil madre haslo albo
    szyfrowal wiecej niz jedna metoda jednoczesnie. Nawet najlepszemu
    superkomputerowi na swiecie zlamanie hasla zajeloby kilkaset lat.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2008-07-06 13:30:06
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 5 Jul 2008 19:21:14 +0000 (UTC), Amator napisał(a):

    > A jesli przy tym nie jest open source (ze mozna sobie sprawdzic jak dokladnie
    > jest napisany) to moze wlasnie producent dostaje kase od tych co nas chca
    > sledzic?

    Ale bzdury piszesz czlowieku. Wlasnie to, ze kod Truecrypta jest ogolnie
    dostepny sprawia ze ten program jest tak bezpieczny. Dziesiatki tysiecy
    programistow z calego swiata przeglada ten kod i gdyby byl jakis backdoor
    to juz dawno bysmy o nim wiedzieli. Szyfrowanie np. AES + Twofish albo
    podobne gdzie masz dwa 256-bitowe klucze, pod warunkiem ze nie wybierzesz
    sobie hasla typu "dupa", jest NIEMOZLIWE do zlamania przy obecnych
    mozliwosciach superkomputerów. Zasady bezpieczenstwa przy uzywaniu
    TrueCrypta sa proste i zastosowane gwarantuja 100% skutecznosci:
    - haslo im dluzsze tym lepsze
    - haslo zawiera inne znaki procz liter
    - ustawienie hidden volume
    - szyfrowanie wiecej niz jedna metoda (AES - Twofish, AES - Twofish -
    Serpent, Twofish - Serpent, Serpent - AES, Serpent - Twofish - AES).
    Jezeli ustawisz sobie haslo np. "sieR_otkaMARy51a#^&!!*^& ,->dupa94" to
    badz pewien, ze zlamanie go potrwa kilkaset lat przy uzyciu najlepszych
    komputerow swiata, tym bardziej zaden biegly sadowy tego hasla nie zlamie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2008-07-06 13:36:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :

    > To jest raczej niemozliwy scenariusz, o ile gosc ustawil madre haslo albo
    > szyfrowal wiecej niz jedna metoda jednoczesnie. Nawet najlepszemu
    > superkomputerowi na swiecie zlamanie hasla zajeloby kilkaset lat.

    Bzdury. Nie kilkaset, a tak dużo lat, że nie starczy cyfr na
    Twoim kalkulatorze :-P Ba! Nawet takie liczby nie mają nazw,
    tylko wykładnik.
    Raz na jakiś czas podobne wyliczenia się tu przewijają. Więc je
    sobie daruję.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 16. Data: 2008-07-06 13:49:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :
    > TrueCrypta sa proste i zastosowane gwarantuja 100% skutecznosci:
    > - haslo im dluzsze tym lepsze

    Racja

    > - haslo zawiera inne znaki procz liter

    _Także_ zawiera, dla jasności uściślę.

    > - ustawienie hidden volume

    Coś Ci się pomieszało. To nie ma nic wspólnego ze zwiększeniem
    bezpieczeństwa jako takiego. To tylko kaskadowo stosowanie
    woluminu w woluminie woluminu dla zapewnienia większego
    bezpieczeństwa. Nie tędy droga, choć pewną _złudną_ skuteczność
    daje. Przy dostępie do najniższego poziomu będziesz już tak
    znużony, że sobie odpuścisz silne hasła, a wtedy d...

    > - szyfrowanie wiecej niz jedna metoda (AES - Twofish, AES - Twofish -
    > Serpent, Twofish - Serpent, Serpent - AES, Serpent - Twofish - AES).

    Kaskady, kaskady...

    > Jezeli ustawisz sobie haslo np. "sieR_otkaMARy51a#^&!!*^& ,->dupa94" to
    > badz pewien, ze zlamanie go potrwa kilkaset lat przy uzyciu najlepszych
    > komputerow swiata,

    A takiego! Pierwszych haseł jakich maszyna będzie szukać są
    słownikowe, także ze zmodyfikowanymi znakami.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 17. Data: 2008-07-06 15:04:37
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Coś Ci się pomieszało. To nie ma nic wspólnego ze zwiększeniem
    > bezpieczeństwa jako takiego. To tylko kaskadowo stosowanie woluminu w

    ale pozwala podac haslo :)

    haslo dzialjace i otwierajace zaszyfrowany obszar :)

    i jestes swietszy od samego papieza ;)

  • 18. Data: 2008-07-06 15:16:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > programistow z calego swiata przeglada ten kod i gdyby byl jakis backdoor
    > to juz dawno bysmy o nim wiedzieli. Szyfrowanie np. AES + Twofish albo

    Tak, dziesiątki tysięcy...

    W praktyce 99% ludzi zakłada, że tzw. "inni" przeglądają ten kod i
    dbają, aby wszystko z nim było ok.

    A tu przykład:

    http://ipsec.pl/kryptografia/2008/dziurawy-openssl-w
    -debianie.html

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 19. Data: 2008-07-06 15:37:08
    Od: Amator <a...@a...pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in

    > Bzdury. Nie kilkaset, a tak duzo lat, ze nie starczy cyfr na
    > Twoim kalkulatorze :-P Ba! Nawet takie liczby nie maja nazw,
    > tylko wykladnik.

    Chyba, ze systemowy keylogger w MS Windows Wista ujawni co klepal gosciu na
    klawiaturze ;)

    --
    amator

  • 20. Data: 2008-07-06 15:41:38
    Od: Amator <a...@a...pl>

    > A takiego! Pierwszych hasel jakich maszyna będzie szukać sa
    > slownikowe, takze ze zmodyfikowanymi znakami.

    Czyli tylko wygenerowane 100% random dadza pewnosc???

    --
    amator