  • 171. Data: 2013-07-09 18:53:02
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    On 09.07.2013, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > Jakośc nadzoru właścicielskiego.

    Zawsze mnie zastanawiało, szczególnie w kontekście tysiąca afer
    z myciem spleśniałych wędlin, antybiotykami w pieczonych kurczakach
    itd. itp, skąd się bierze to niewzruszone przekonanie o tym, że
    "prywatne zawsze lepsze".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 172. Data: 2013-07-09 19:26:10
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-09 18:53, Grzegorz Staniak pisze:

> [...]
    > z myciem spleśniałych wędlin, antybiotykami w pieczonych kurczakach
    > itd. itp, skąd się bierze to niewzruszone przekonanie o tym, że

    Nieznaszsię. To wszystko przez skorumpowany państwowy sanepid. Chłopaki
    zlikwidują sanepid, natychmiast pojawią się (ach, ta magia rynku)
    prywatne laboratoria wystawiające certyfikaty. Znikną afery, a także
    bezrobocie (pojawią się firmy wystawiające certyfikaty laboratoriom,
    itd.).

  • 173. Data: 2013-07-09 19:40:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > z myciem spleśniałych wędlin, antybiotykami w pieczonych kurczakach
    > itd. itp, skąd się bierze to niewzruszone przekonanie o tym, że

    I nie zastanowiło cię to, że takie afery się zdarzają pomimo kontroli
    państwa?

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2013-07-09 19:44:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Taniej dla obywatela? Bo o tym pisałem ;)

    Odnotowujemy.

    > A czemu nie?

    Bo taniej NIE ZAWSZE znaczy lepiej.
    Pierwsze co tracisz, to brak wyboru.
    Dostaniesz "przydział" wersji pastewnej, bo taką akurat ma producent
    który wygrał wybor... wróć, przetarg w Twojej gminie, to takie będziesz
    jadł cały rok.
    I nie ma możliwości że będziesz wybrzydzał.

    > Gmina kupuje hurtowo ziemniaki i sprzedaje po możliwie niskiej cenie
    > mieszkańcom.

    Tak właśnie.

    > System przecież działa - w formie dyskontów i innym "wielkich sklepów"
    > spożywczych, które jednak muszą jeszcze zarobić.

    Oczywiście.
    Tylko Biedronki nie stać na wrzucenie ziemniaków o całkiem
    dobrej konsystencji mechanicznej, acz lekko podgniłym zapachu.
    Czekałoby Cię 16 lat dopisywania listy parametrów które musi
    spełniać ziemniak aby mógł być dostarczany "gminnie" :>
    a do oceny zapachu trzeba by mieć certyfikat ministerialny.

    > Fakt, splajtowałyby te dyskonty, bo zostałyby wyeliminowane jako pośrednik.
    > Ale czy to źle?

    Ile razy zdarzyło Ci się widzieć, że monopol jest dobry?
    (z interpretacją rozszerzającą: monopol==brak wyboru)

    pzdr, Gotfryd

  • 175. Data: 2013-07-09 20:06:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jul 2013, hiki o! wrote:

    > Niektorzy mysleli, ze smieci to prosty temat.
    > PRzeciez wszystko dzialalo do tej pory.
    > Nie bylo Neapolu.
    > Nie bylo syfu, balaganu.

    W kwestii formalnej - ostatnie zdanie jest nieścisłe.
    Był, w lasach i na nieużytkach.
    (to że "dalej będzie" jest wysoce prawdopodobne, ale może
    rzeczywiście w mniejszej skali - POD WARUNKIEM, że mechanizm
    "gmina ma odbierać wszystkie śmieci" zadziała, na razie nic
    na to nie wskazuje, bo kubłów nie przybyło :>)
    Prawdą jest, że "trzeba coś z tym zrobić" było uzasadnione, ale
    WYDAWAŁO BY SIĘ, że po reformach Buzka (i kilkukrotnych ruchach
    z pomysłami emerytalnymi wte i wewte) wszyscy (a co najmniej
    większość zamieszanych w zarządzanie) powinna mieć świadomość,
    że nagłe, duże zmiany, to nie jest coś co w .pl ma prawo
    dobrze zadziałać.
    Z empiriów tak wychodzi, nie z pesymistycznej postawy.

    IMVHO, należało odpowiedzieć na pytanie jak STOPNIOWO doprowadzić
    do stanu, że wszyscy będą płacić za swoje śmieci, ewentualnie
    zupełnie zmienić cel i zacząć od rozszerzenia bezpłatnego odbioru
    odpadów sortowanych (a to można NAPRAWDĘ robić stopniowo, bez
    zbędnych ruchów, kryteriów czasowych "żyletka jeden dzień
    100% zmiany").
    Być może z podatkiem "z tej okazji", ale tylko wtedy, kiedy
    darmowy odbiór JEST dostępny i to "wygodnie".
    W tę stronę, nie na odwrót.

    > Jak tak im poszlo ze smieciami, to ja sie nie dziwie,
    > ze autostrad dalej nie ma...

    Z tym "im" jest kłopot - bo niedostrzeganą korelacją jest
    "tacy urzędnicy jakie społeczeństwo" :D
    Prawodawca nie ma wyboru, musi dostosować "drogę prawną"
    do społeczeństwa, bo inaczej nie zadziała.
    Robienie gwałtownych zmian POLEGAJĄCYCH NA URZĘDOWEJ
    REGULACJI zostało już tyle razy przetestowane, że
    świadomośc wyniku powinna być.

    > UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci! Gdy ty ciężko pracując
    > dostajesz na rękę 2150zł, fiskus i ZUS kasują 1450zł.

    Chcesz żeby związkowcy potracili "nienaruszalne" posady?
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 176. Data: 2013-07-09 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > "prywatne zawsze lepsze".

    Zdefiniujmy: lepsze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 177. Data: 2013-07-09 21:48:55
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 18:53, Grzegorz Staniak wrote:

> [...]
    > z myciem spleśniałych wędlin, antybiotykami w pieczonych kurczakach
    > itd. itp, skąd się bierze to niewzruszone przekonanie o tym, że

    Nie chodzi o prywatne, chodzi o brak monopolu.

    Jak sie dowiesz, ze zielone wedliny pochodza z sieci Carrefour to
    zaczniesz chodzic do Biedronki, albo gdzies indziej. Jak sie dowiesz, ze
    wędliny z formy XXX sązdrowe i smaczne to bedziesz u nich kupował. I jak
    zachcesz kupić u chłopa nienormalizowane brudne ziemniaki zamiast
    normalizowanych mytych marketowych to idziesz i kupujesz.

    Mały warzywniak za rogiem ma 5 rodzajow ziemniakow. Kazde inne, inaczej
    sie gotuja inaczej smakuja.

    Gmina kupi ziemniaki pod marka "ziemniaki" i nie masz wyboru co ci sie
    trafi.

    zen.aspx

  • 178. Data: 2013-07-09 21:53:22
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Odnotowujemy.

    > Bo taniej NIE ZAWSZE znaczy lepiej.

    Do tego na 100% nie bedzie taniej. Do zakupu i obrotu urzedowymi
    ziemniakami bedzie potrzebny nowy aparat urzedniczy, nowi urzednicy,
    nowe wydzialy i departamenty, nowe apartamenty i budynki, nowe samochody
    i nowe delegacje, inspekcje, prace terenowe, ekspertyzy.

    To nie ma tak, ze masz 100 urzednikow robiacych XX spraw i dokladasz im
    jeszcze jedną. Oni konczą o 15-tej. Nie da rady, potrzebni nowi
    referenci do ziemniakow, kierownik, dyrektor.

> [...]
    > spełniać ziemniak aby mógł być dostarczany "gminnie" :>
    > a do oceny zapachu trzeba by mieć certyfikat ministerialny.

    I stado nowych urzednikow-inspektorow. Ale najpierw trzeba ich
    przeszkolic, zorganizowac ziemniaczane-konferencje, to nie tak, ze jaki
    jest ziemniak kazdy widzi.

    > Ile razy zdarzyło Ci się widzieć, że monopol jest dobry?
    > (z interpretacją rozszerzającą: monopol==brak wyboru)

    amen.

    zen.aspx

  • 179. Data: 2013-07-09 21:53:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Jul 2013 21:57:45 +0200 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Afera niewykryta nie jest aferą :)

    ona by się sama wykryła prze falę zatruć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 180. Data: 2013-07-09 21:54:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > I nie zastanowiło cię to, że takie afery się zdarzają pomimo kontroli
    > państwa?

    A nie zastanawiało by cię, ile więcej by takich afer było, tylko nie
    wykrytych, gdyby nie te kontrole?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!