  • 291. Data: 2013-07-11 10:41:27
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 10:13:45 +0200 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Tanio to pojęcie względne. Wiadomo, że jak ktoś ma hektary lasów, to
    > jakieś koszty dbania musi ponosić.
    >
    > Sposobów jest multum - leśniczy, monitoring, sprawdzanie rachunków w
    > śmiechach, w ostateczności wywóz na swój koszt jako normalny koszt
    > związany z posiadaniem i niedozorowaniem danej nieruchomości.
    >
    > Ale jak ktoś głupi, to oczywiście lasu nie powinien mieć, bo zaniedba.

    a jak ktoś głupi to rzuci, że trzeba i że ma być tanio kompletnie nie
    mając pojęcia o jakich nakładach ludzkich, materiałowych i innych mówi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 292. Data: 2013-07-11 10:53:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 10:41, masti pisze:

    > a jak ktoś głupi to rzuci, że trzeba i że ma być tanio kompletnie nie
    > mając pojęcia o jakich nakładach ludzkich, materiałowych i innych mówi

    Własność na tym właśnie polega, że można ją zaniedbywać. W przypadku
    zaniedbywania lasu taki właściciel szybko by został zlicytowany za
    odszkodowania przez sąsiadów za różnorakie immisje. Na szczęście świat
    tak już jest ułożony, że jak kto głupi, to ma mniej od tego, kto mądry.

    --
    Liwiusz

  • 293. Data: 2013-07-11 10:54:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 10:53, Liwiusz pisze:
    > że jak kto głupi, to ma mniej od tego, kto mądry.

    Dodam tylko, że różnorakiej maści socjaliści i Lawowcy próbują trendu
    odwrotnego, ale jak każdy trend wbrew naturze, jego utrzymanie wymaga
    dużego nakładu energii, aż w końcu się zapada.

    --
    Liwiusz

  • 294. Data: 2013-07-11 10:55:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 10:53, Liwiusz pisze:

    > Własność na tym właśnie polega, że można ją zaniedbywać. W przypadku
    > zaniedbywania lasu taki właściciel szybko by został zlicytowany za
    > odszkodowania przez sąsiadów za różnorakie immisje. Na szczęście świat

    W ten sposób nikt nie chciałby mieć lasów, więc lasów by nie było. Ot
    taki liwiuszowy kapitalizm...

    > tak już jest ułożony, że jak kto głupi, to ma mniej od tego, kto mądry.

    To ty musisz być żebrakiem ;)

  • 295. Data: 2013-07-11 10:57:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 10:55, Andrzej Lawa pisze:

    > W ten sposób nikt nie chciałby mieć lasów, więc lasów by nie było. Ot
    > taki liwiuszowy kapitalizm...

    Trochę podstaw ekonomii proszę zapoznać przed wypowiedzeniem się. Jeśli
    "lasów by nikt nie chciał" , to chętnie kupię za złotówkę. Ale
    oczywiście do takiej ceny (nawet za hektar) nigdy nie dojdzie, i to
    najlepszy dowód na bzdurność twoich popierdzeń.

    > To ty musisz być żebrakiem ;)

    Jest spora szansa, że dobry żebrak zarobi więcej od nas dwóch.

    --
    Liwiusz

  • 296. Data: 2013-07-11 10:57:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 10:54, Liwiusz pisze:

    > Dodam tylko, że różnorakiej maści socjaliści i Lawowcy próbują trendu
    > odwrotnego, ale jak każdy trend wbrew naturze, jego utrzymanie wymaga
    > dużego nakładu energii, aż w końcu się zapada.

    Wiesz, jeśli chciałbyś mieć "czystą" naturę, to za sprzeciwianie się mi
    powinienem rozwalić ci naturalnie łeb i w ten sposób naturalnie uzyskać
    bezwzględną rację ;->

  • 297. Data: 2013-07-11 11:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Wybierz sobie dowolną definicję "dobrego" mającą sens w ekonomii.
    > Może być np. "optymalna alokacja zasobów".

    Z tego punktu widzenia zapewne to jest prawda.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 298. Data: 2013-07-11 11:02:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 10:57, Liwiusz pisze:

    > Trochę podstaw ekonomii proszę zapoznać przed wypowiedzeniem się. Jeśli
    > "lasów by nikt nie chciał" , to chętnie kupię za złotówkę. Ale

    Jeśli ty byś miał las, to specjalnie namawiałbym do wyrzucania ci do
    tego lasu śmieci i potem pozywania za immisje ;->

    > oczywiście do takiej ceny (nawet za hektar) nigdy nie dojdzie, i to
    > najlepszy dowód na bzdurność twoich popierdzeń.

    Bo nikt nie jest takim pojebem, żeby pozywać właściciela lasu za to, że
    jakiś skurwysyn śmieci mu podrzuca, jak ty to proponujesz.

    Dodatkowo lasy w większości są państwowe (czyli z twojego
    korwinistyczno-oszołomskiego punktu widzenia - nie istnieją ;) )

    > Jest spora szansa, że dobry żebrak zarobi więcej od nas dwóch.

    I do tego nie musi być inteligentny. I tak oto twoja durna wizja świata
    się sypie...

  • 299. Data: 2013-07-11 11:06:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 11:02, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli ty byś miał las, to specjalnie namawiałbym do wyrzucania ci do
    > tego lasu śmieci i potem pozywania za immisje ;->

    Czy do tego potrzebny las? Namawiaj do wyrzucania śmieci na mojej
    działce, dzielny keyboardzisto.

    > Bo nikt nie jest takim pojebem, żeby pozywać właściciela lasu za to, że
    > jakiś skurwysyn śmieci mu podrzuca, jak ty to proponujesz.

    Nie za śmieci. Za immisje (zapachy), być może też za inne
    zanieczyszczania sąsiednich terenów.

    A jeśli immisji i zanieczyszczeń sąsiadów nie ma, to jego cyrk, jego małpy.

    Pamiętaj, że las ma się dlatego, aby:
    - na nim zarabiać (ścinka drzew, może płatne wejścia etc.)
    - zostawić rodzinie

    a nie po to, by mieć na papierze i olewać.

    Nikt nie kupuje nowego samochodu, aby stał na parkingu.

    > Dodatkowo lasy w większości są państwowe (czyli z twojego
    > korwinistyczno-oszołomskiego punktu widzenia - nie istnieją ;) )

    Istnieją, ale mają jak widać takiego właściciela, który nie potrafi zadbać.

    Choć wróć - właśnie potrafi, ale robi to nieuczciwie, bo może pisać pod
    siebie ustawy.

    > I do tego nie musi być inteligentny. I tak oto twoja durna wizja świata
    > się sypie...

    Nie o inteligencji pisałem, tylko o umiejętności podejmowania
    racjonalnych decyzji.

    --
    Liwiusz

  • 300. Data: 2013-07-11 11:06:33
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Grzegorz Staniak <w...@g...com> pisze:

    > Zawsze mnie zastanawiało, szczególnie w kontekście tysiąca afer
    > z myciem spleśniałych wędlin, antybiotykami w pieczonych kurczakach
    > itd. itp, skąd się bierze to niewzruszone przekonanie o tym, że
    > "prywatne zawsze lepsze".
    >
    > GS

    A nie jest lepsze *dla właścicieli* firm myjących spleśniałe wędliny
    którzy skwapliwie biorą zyski a od osobistych "kosztów" (przyłapania)
    bronią się prawie zawsze skutecznie po linii "ja nie wiedziałem"?

    --
    A. Filip
    Po trzech czarkach można pojąć ład rządzący światem, a upicie się