  • 1. Data: 2013-07-05 15:14:47
    Temat: link4: zawyżona składka, jakie mam opcje?
    Od: m <m...@g...com>

    Witam,

    Kupiłem samochód który był niestety ubezpieczony w Link4. Wypowiedziałem
    ubezpieczenie w ciągu 27 dni, wtedy Link4 kazało mi dopłacić do tego
    prawie 147 zł.

    Kwota bardzo wysoka jak na niecały miesiąc za ten samochód, zwłaszcza że
    poprzedni właściciel płacił ratę (na początku myślałem że całość) w
    wysokości 360zł. Złożyłem reklamację - odpowiedzieli że te 360 zł to nie
    całość tylko pierwsza rata, że przeliczyli jeszcze raz i że 147 zł to
    jest poprawna kwota.

    Ich kalkulator na WWW, bez uwzględniania zniżek za bezszkodową jazdę,
    wylicza mi 1100zł, zaś z uwzględnieniem - 817. Czyli ich "propozycja"
    jest zawyżona w stosunku do ich oferty handlowej niemalże trzykrotnie.
    Załączyłem te ich kalkulacje i złożyłem reklamację ponownie. Tylko że
    prawie na pewno mi odpowiedzą "kwota jest wyliczona poprawnie, proszę
    zapłacić".

    No i teraz - jakie mam opcje? Co mi grozi jak powiedzmy zapłacę
    bezsporną część (w mojej ocenie około 60zł) i będę czekał na ruch z ich
    strony?

    W najbliższe przyszłości będę brał kredyt hipoteczny i nie chciałbym
    mieć problemów z nim przez spór o 100zł :). Czy "zapaskudzenie" historii
    kredytowej/możliwości wzięcia kredytu przez jakieś wpisy w rejestry
    długów są realne?

    Zastanawiam się czy im odpuścić (w końcu to tylko 100zł) czy trochę
    powalczyć (w końcu to aż 100zł i bezczelna próba naciągnięcia
    niedoszłego klienta).

    p. m.

  • 2. Data: 2013-07-05 17:50:14
    Temat: Re: link4: zawyżona składka, jakie mam opcje?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-05 15:14, m pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy im odpuścić (w końcu to tylko 100zł) czy trochę
    > powalczyć (w końcu to aż 100zł i bezczelna próba naciągnięcia

    Rekalkulacja składki nie może się odbyć, jeśli wypowiedziałeś umowę w
    ciągu 30 dni od kupna.

    "2.
    W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład
    ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu
    udzielanej ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu,
    z uwzględnieni em zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go
    obciążających, w ramach obowiązującej taryfy składek. W przypadku gdy
    nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej kalkulacji
    należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej dokonania."

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-06 01:22:08
    Od: m <m...@g...com>

    On 05.07.2013 17:50, Liwiusz wrote:

> [...]
    > nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej kalkulacji
    > należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej dokonania.

    Aha, czyli pozamiatane, muszę płacić :( W sumie możliwe że poprzedni
    właściciel miał szereg zwyżek.

    p. m.

  • 4. Data: 2013-07-06 19:50:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-06 01:22, m pisze:

    > Aha, czyli pozamiatane, muszę płacić :( W sumie możliwe że poprzedni
    > właściciel miał szereg zwyżek.

    Przepraszam, ale chyba nie umiesz czytać :) Właśnie nie musisz płacić,
    bo wypowiedziałeś umowę w ciągu 30 dni. A "zakład może dokonać
    rekalkulacji" tylko "w razie niewypowiedzenia".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-07-08 14:34:45
    Od: m <m...@g...com>

    On 06.07.2013 19:50, Liwiusz wrote:

    > Przepraszam, ale chyba nie umiesz czytać :) Właśnie nie musisz płacić,
    > bo wypowiedziałeś umowę w ciągu 30 dni. A "zakład może dokonać
    > rekalkulacji" tylko "w razie niewypowiedzenia".

    No zaraz, a czy ostatnie zmiany przepisów dot. ubezpieczenia nie
    wprowadziły zasady że kupujący płaci za okres posiadania polisy? Ja tak
    rozumiem Art31ust1:

    "W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
    mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych, na posiadacza pojazdu, na którego
    przeszło lub zostało przeniesione prawo własności, przechodzą prawa i
    obowiązki poprzedniego posiadacza wynikające z tej umowy."

    Więc jeżeli dobrze rozumiem i muszę zapłacić za ten niecały miesiąc, a
    jednocześnie nie przysługuje mi rekalkulacja składki - to wtedy wychodzi
    mi że muszę płacić.

    Ale jeżeli źle rozumiem, to fajnie. Tylko wtedy wracamy do punktu
    wyjścia - co oni mi mogą a co ja mogę im? I skórka warta wyprawki.

    p. m.

  • 6. Data: 2013-07-08 14:52:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-08 14:34, m pisze:

> [...]
    >
    > Ale jeżeli źle rozumiem, to fajnie. Tylko wtedy wracamy do punktu
    > wyjścia - co oni mi mogą a co ja mogę im? I skórka warta wyprawki.

    Jeśli kupiłeś samochód z polisą zawartą, ale nieopłaconą (od którejś
    raty), to za te 30 dni plus wcześniejsze dni nieopłacone musisz zapłacić
    (taką składkę, jaką miał wyliczoną sprzedawca).

    Natomiast nie należy tego wiązać z "reklalkulacją składki", bo ta nie
    powinna mieć miejsca.

    Musisz zatem zobaczyć do kiedy polisa była opłacona (ile i jakich było
    rat, które raty zostały opłacone itd.), i będzie wiadomo ile trzeba
    dopłacić.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-07-18 10:57:22
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 5 lipca 2013 15:14:47 UTC+2 użytkownik m napisał:
> [...]
    >

    > Zastanawiam się czy im odpuścić (w końcu to tylko 100zł) czy trochę
    >
    > powalczyć (w końcu to aż 100zł i bezczelna próba naciągnięcia

    Prosimy o kontakt przez Blog LINK4 ( http://www.link4.pl/blog/kontakt ) i podanie
    szczegółów sprawy (m.in. numeru polisy) wraz z kontaktem do Pana. Dokładnie zbadamy
    tę sprawę i wrócimy do Pana z wyjaśnieniami.
    Ekspert LINK4

  • 8. Data: 2013-07-18 11:06:52
    Od: Ekspert LINK4 <e...@g...com>