  • 161. Data: 2013-07-09 15:10:59
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.07.2013 14:58, Liwiusz pisze:

    > Całkiem możliwe, że wyjdzie taniej, bo państwo ma przewagę
    > konkurencyjną. Może ustanawiać pod siebie przepisy, może nękać
    > kontrolami konkurencję itp. I właśnie z uwagi na tę nierówność w

    No proszę. A przypominam, że twój poprzedni argument brzmiał "bo to nie
    zadziała - patrz PRL".

    Gubisz się w zeznaniach ;->

    > relacjach państwo-przedsiębiorca prywatny państwo nie może mieć
    > możliwości działania tam, gdzie problem można rozwiązać prywatnymi
    > inicjatywami.

    "Nie może" bo "nie da rady"? (ale wtedy patrz wyżej)
    Czy "nie może" bo "nie wolno mu, bo ja tak chcę"? (wtedy "spieprzaj dziadu)

    > Tu chodzi o zasadę, co ci będę tłumaczył, skoro i tak nie rozumiesz.

    Arbitralnie ustanawiane zasady to działka religii.

    Jeśli nie potrafisz uzasadnić swojego zdania inaczej jak "bo tak" - nie
    masz kompetencji do prowadzenia merytorycznej dyskusji.

    > Gdybyś się mnie spytał, dlaczego nie chciałbym, aby ktoś ryćkał moją
    > żonę,

    Możesz sobie nie chcieć, ale ostatecznie to nie twoja decyzja tylko jej.
    Możesz się najwyżej rozwieść, jeśli jej decyzje ci się nie podobają ;)

    > to też bym ci nie był w stanie podać "racjonalnych" argumentów,
    > poza tymi że tak po prostu nie powinno być.

    A ja byłbym, ale tylko będę odwalał za ciebie roboty ;->

  • 162. Data: 2013-07-09 15:41:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Jul 2013 13:56:29 +0000 osobnik zwany Grzegorz
    Staniak napisał:

    > Podaj sposób rozwiązania problemu przetwarzania odpadów prywatnymi
    > inicjatywami.

    no jak? przecież idealnie okrągły kapitalizm załatwiłby to w moment :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 163. Data: 2013-07-09 15:54:26
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    > Natomiast państwo siłą zabiera mi pieniądze i samo wybiera dostawcę
    > ziemniaków/odbiorcę śmieci. I na to zgody być nie może.

    Ależ oczywiście, że może być. I w ogromnej większości jest.
    Zawsze oczywiście będzie jakaś grupka malkontentów, ale samo
    bycie malkontentem to jeszcze nie jest automatycznie oznaka
    moralnej wyższości.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 164. Data: 2013-07-09 15:56:29
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

> [...]

    inicjatywami.

    > Tu chodzi o zasadę, co ci będę tłumaczył, skoro i tak nie rozumiesz.

    LOL ;) To wytłumacz tę zasadę i jej wyższość nad innymi zasadami.
    Potrafisz? Bo nadąć się "bo tak" potrafi byle idiota.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 165. Data: 2013-07-09 16:07:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 13:47, Liwiusz pisze:

    > No taniej.

    Niestety, pomijasz jeden fakt, który jest bardzo istotny. Przetargi
    organizują osoby nie znające się na materii - co widać w wielu miastach
    po błędach, które wychodzą właśnie po tym jak zaczęła działać ustawa.
    Dlatego może się okazać, ze obywatel dostanie rzeczywiście taniej te
    ziemniaki, ale będą one zgniłe, bo w parametrach przetargu pominięta
    przez urzednika zostanie jakość...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 166. Data: 2013-07-09 16:11:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 15:10, Andrzej Lawa pisze:

    > No proszę. A przypominam, że twój poprzedni argument brzmiał "bo to nie
    > zadziała - patrz PRL".

    No bo nie zadziała. Niestety dochodzi kwestia skali. To, co działa w
    mniejszej skali nie zawsze zadziała w większej i odwrotnie. W przypadku
    państwa dochodzi kwestia jakości urzędników. W części miejsc sobie
    poradzili, ale w wielu nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 167. Data: 2013-07-09 17:03:52
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 13:06, Maruda wrote:

    > Jeśli ktokolwiek sądził, że będzie inaczej, to jest albo dzieckiem, albo
    > durniem nienauczalnym.

    Niektorzy mysleli, ze smieci to prosty temat. PRzeciez wszystko dzialalo
    do tej pory. Nie bylo Neapolu. Nie bylo syfu, balaganu.

    Jak tak im poszlo ze smieciami, to ja sie nie dziwie, ze autostrad dalej
    nie ma...

    zen.aspx

  • 168. Data: 2013-07-09 17:04:48
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 13:35, Andrzej Lawa wrote:
    .
    > Fakt, splajtowałyby te dyskonty, bo zostałyby wyeliminowane jako
    > pośrednik. Ale czy to źle?

    Tak.

    zen.aspx

  • 169. Data: 2013-07-09 17:07:20
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 13:57, Andrzej Lawa wrote:

    > Tylko to jest argument ideologiczny, a nie merytoryczny.

    > OK, jaką widzisz różnicę pomiędzy prywatną firmą kupującą hurtowo,
    > doliczającą koszta i narzucającą swoją marżę od gminą kupująca hurtowo,
    > doliczającą koszta i tylko nie narzucającą swojej marży?

    Taka, ze w pierwszej wersji nei ma monopolu i jest konkurencja rynkowa,
    w drugiej tworzy sie monopol.

    A gmina bedzie kupowac od tych, co dadza grubsza koperte.

    > Proszę bez ideologii - tylko teoretyzujemy.
    >
    > Będzie gorzej dla dostawców? Lepiej? Dlaczego?

    Bo ograniczy im sie zamawiajacych. Bedzie jeden. I on bedzie dyktowal
    ceny skupu.

    > Będzie gorzej dla klientów, mimo że towar będą mieli tańszy o marżę?

    Albo nie bedzie, gdy monopol zgniecie juz konkurencje ceny moga
    poszybowac i to niekoniecznie w zwizku z rynkiem, ale z "zapisem na
    papierze". Bo urzednicy tak lubią.

    > I tylko proszę nie płacz mi nad dużymi prywatnymi sklepami - jak oni nie
    > płakali nad małymi prywatnymi sklepami, których sporą liczbę wykończyli.
    >
    > W końcu mamy eliminować koszta pośrednie dla konsumenta jak się tylko
    > da, czyż nie? ;)

    zen.aspx

  • 170. Data: 2013-07-09 18:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > OK, jaką widzisz różnicę pomiędzy prywatną firmą kupującą hurtowo,
    > doliczającą koszta i narzucającą swoją marżę od gminą kupująca hurtowo,
    > doliczającą koszta i tylko nie narzucającą swojej marży?

    Jakośc nadzoru właścicielskiego.

    --
    Pozdrawia... Budzik