  • 181. Data: 2013-07-09 21:56:24
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Jul 2013 21:59:53 +0200 osobnik zwany hiki o!
    napisał:

    > Dalej będzie.
    >
    > Za wywozke gruzu i smieci niestandardowych dalej trzeba placic ekstra.
    >
    > Zniknie moze worek z butelkami PET i skórkami od bananów, ale nie znikną
    > stare telewizory, opony, gruz, smieci typu pralka, lodowka.

    z tego co powyżej osobno płatny jest tylko gruz. Jak zwykle piszesz nie
    wiedząc o czym

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 182. Data: 2013-07-09 21:56:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.07.2013 18:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Jakośc nadzoru właścicielskiego.

    Hehehehe.

    Może w przypadku małego sklepiku prowadzonego osobiście przez
    właściciela i sprzedającego dość ekskluzywny towar.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 183. Data: 2013-07-09 21:57:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-09 21:54, Andrzej Lawa pisze:

    > A nie zastanawiało by cię, ile więcej by takich afer było, tylko nie
    > wykrytych, gdyby nie te kontrole?

    Afera niewykryta nie jest aferą :)

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2013-07-09 21:59:40
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 09.07.2013, o godzinie 21.00.43, na pl.soc.prawo,pl.pregierz, Budzik
    napisał(a):

    > Zdefiniujmy: lepsze.

    Lepiej zdefiniować "zawsze".

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 185. Data: 2013-07-09 21:59:53
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

> [...]

    > "gmina ma odbierać wszystkie śmieci" zadziała, na razie nic
    > na to nie wskazuje, bo kubłów nie przybyło :>)

    j.w "wszystkie" nie znaczy wszystkie w aktualnej cenie :)

    > Prawdą jest, że "trzeba coś z tym zrobić" było uzasadnione, ale
    > WYDAWAŁO BY SIĘ, że po reformach Buzka (i kilkukrotnych ruchach
    > z pomysłami emerytalnymi wte i wewte) wszyscy (a co najmniej
    > większość zamieszanych w zarządzanie) powinna mieć świadomość,
    > że nagłe, duże zmiany, to nie jest coś co w .pl ma prawo
    > dobrze zadziałać.

    :D

    > Z empiriów tak wychodzi, nie z pesymistycznej postawy.

    Mysle, ze przyczyną jest brak odpowiedniej ilości urzedników.

    > IMVHO, należało odpowiedzieć na pytanie jak STOPNIOWO doprowadzić
    > do stanu, że wszyscy będą płacić za swoje śmieci, ewentualnie
    > zupełnie zmienić cel i zacząć od rozszerzenia bezpłatnego odbioru
    > odpadów sortowanych (a to można NAPRAWDĘ robić stopniowo, bez
    > zbędnych ruchów, kryteriów czasowych "żyletka jeden dzień
    > 100% zmiany").

    Tak się robi w firmach, nie w urzędach :)

    > Z tym "im" jest kłopot - bo niedostrzeganą korelacją jest
    > "tacy urzędnicy jakie społeczeństwo" :D

    Nie nie nie. Na urzednika lapie sie ten, kogo nigdzie indziej nie chca,
    lub ten (ta), co chce wkrotce zaciążyć i mieć z czapy 9 miesiecy
    zwolnienia i roczek platnego wychowawczego/rodzicielskiego.

    > Prawodawca nie ma wyboru, musi dostosować "drogę prawną"
    > do społeczeństwa, bo inaczej nie zadziała.
    > Robienie gwałtownych zmian POLEGAJĄCYCH NA URZĘDOWEJ
    > REGULACJI zostało już tyle razy przetestowane, że
    > świadomośc wyniku powinna być.

    Swiadomi maja swiadomosc. Urzednicy dalej nie.

    > Chcesz żeby związkowcy potracili "nienaruszalne" posady?
    > :D

    Zwiazkowcy mi są do szczescia niepotrzebni :)

    zen.aspx

  • 186. Data: 2013-07-09 22:00:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.07.2013 17:07, hiki o! pisze:

    > Taka, ze w pierwszej wersji nei ma monopolu i jest konkurencja rynkowa,

    Och? Pogooglaj sobie o aferze zmowy cenowej Tikkurili, Praktikera,
    Castoramy i czegoś jeszcze.

    > w drugiej tworzy sie monopol.

    Producentów? Nie. Pośredników? Nie ma znaczenia, bo jak będą źle
    pośredniczyć to wylecą na pysk.

    > A gmina bedzie kupowac od tych, co dadza grubsza koperte.

    A niby jak to wygląda w prywatnych marketach, hmm? ;)

    > Bo ograniczy im sie zamawiajacych. Bedzie jeden. I on bedzie dyktowal
    > ceny skupu.

    Teraz jest kilku i też dyktują.

    > Albo nie bedzie, gdy monopol zgniecie juz konkurencje ceny moga
    > poszybowac

    A po co?

    > i to niekoniecznie w zwizku z rynkiem, ale z "zapisem na
    > papierze". Bo urzednicy tak lubią.

    LOL
    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 187. Data: 2013-07-09 22:01:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.07.2013 16:11, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > No bo nie zadziała. Niestety dochodzi kwestia skali. To, co działa w
    > mniejszej skali nie zawsze zadziała w większej i odwrotnie. W przypadku
    > państwa dochodzi kwestia jakości urzędników. W części miejsc sobie
    > poradzili, ale w wielu nie.

    I dokładnie to samo masz w korporacyjnym kapitalizmie.

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 188. Data: 2013-07-09 22:03:12
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 22:00, Andrzej Lawa wrote:

    > Och? Pogooglaj sobie o aferze zmowy cenowej Tikkurili, Praktikera,
    > Castoramy i czegoś jeszcze.

    Ale to jest karalne, jak sie udowdni.

    Jak masz oficjalny, legalny monopol panstwowy to mozesz naskoczyc.

    > Producentów? Nie. Pośredników? Nie ma znaczenia, bo jak będą źle
    > pośredniczyć to wylecą na pysk.

    > A niby jak to wygląda w prywatnych marketach, hmm? ;)

    Dalej nie jest to monopol.

    > Teraz jest kilku i też dyktują.

    Ale jest kilku.

    A nie jeden, ktory rzadzi wszystkim.

    > A po co?

    Po to, zeby wiecej trafiło do budżetu.

    > LOL

    srol (twoj poziom dyskusji, znizam sie)

    zen.aspx

  • 189. Data: 2013-07-09 22:03:33
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 09.07.2013 21:57, Liwiusz wrote:

    > Afera niewykryta nie jest aferą :)

    A czarne jest białe ;)

    zen.aspx

  • 190. Data: 2013-07-09 22:04:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 09.07.2013 21:53, masti pisze:

    > ona by się sama wykryła prze falę zatruć

    Taak?

    Primo: opisane problemy jakościowe nie powodują wyraźnych i
    natychmiastowych zatruć tylko raczej skutki długofalowe.

    Secundo: nie mając przymusowej państwowej kontroli - jak zweryfikujesz
    źródło zatrucia?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!