  • 1. Data: 2013-07-04 17:15:21
    Temat: uchwała wspólnoty bez powiadomienia lokatora
    Od: asia <n...@e...ojnie>

    Witam, czy wspólnota może przyjąć uchwałę bez powiadomienia o tym fakcie
    jednego z członków wspólnoty? Zbiera się kilku lokatorów i coś tam
    uchwala, reszta jest tylko poinformowana o tym fakcie. Jeśli nie to jak
    można ją "obalić", czy tylko sądownie?

  • 2. Data: 2013-07-04 20:30:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-04 17:15, asia pisze:
> [...]
    > jednego z członków wspólnoty? Zbiera się kilku lokatorów i coś tam
    > uchwala, reszta jest tylko poinformowana o tym fakcie. Jeśli nie to jak

    Ustawę o Własności Lokali - czytała?
    Jeśli uchwałę podjęto prawidłową większością udziałów, to można tylko
    sądownie w powództwie cywilnym próbować ją uchylić.
    Jeśli przegłosowano na zebraniu, to na upartego nie ma nawet obowiązku
    powiadamiania każdego na piśmie. Obowiązuje - i już.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-07-04 20:53:03
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Zależy o czym nie powiadomiono.
    Jeśli nie powiadomiono o fakcie zebrania, to jest jeszcze drugi niuans:
    jak nie powiadomiono. Pszyjmuje się, że ogłoszenie na klatce shodowej
    wystarcza, polecony do każdego nie jest wymagany.
    Jeśli nie było ogłoszenia, nie wisiało 21 dni pszed, zebranie jest nieważne,
    uhwały nie mają wartości prawnej.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 4. Data: 2013-07-04 21:01:23
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-04 20:53, Stokrotka pisze:

> [...]
    > Jeśli nie było ogłoszenia, nie wisiało 21 dni pszed, zebranie jest
    > nieważne, uhwały nie mają wartości prawnej.

    Ta...
    <
    Art. 32.
    1. O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością
    wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego
    właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem
    zebrania.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-07-04 21:12:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, sqlwiel wrote:

> [...]

    Lokatorzy w żadnym razie nie mogą wchodzić w skład wspólnoty.
    Lokatorzy mogą sobie zawiązać "związek lokatorów" i wspólnie
    dochodzić swoich praw, ale nic im do *własności*.
    Przecież lokator to osoba korzystająca z mieszkania na podstawie
    najmu, użyczenia lub dowolnego innego tytułu - z wyjątkiem własności
    lub współwłasności!

    > Ustawę o Własności Lokali - czytała?
    > Jeśli uchwałę podjęto prawidłową większością udziałów, to można tylko
    > sądownie w powództwie cywilnym próbować ją uchylić.

    Mi się wydaje, że może chodzić o odpowiedź na pytanie, czy
    zebranie (jednak) wspólnoty (czyli współwłaścicieli, a nie
    lokatorów) w ogóle ma "moc prawną" jeśli nie został dopełniony
    obowiązek powiadomienia z art.32 UoWL.

    > Jeśli przegłosowano na zebraniu, to na upartego nie ma nawet obowiązku
    > powiadamiania każdego na piśmie. Obowiązuje - i już.

    Ale zainteresowany mógł być niepowiadomiony o zebraniu.
    Jak nie przyszedł, bo <tu lista powodów>, to już jego sprawa,
    miał tydzień na przygotowanie się.
    Z przezorności procesowej :) zastrzegę, że nie ma "był chory"
    ani innego "zmiłuj się bo się nie dało", mógł sobie ustanowić
    pełnomocnika, i to jest jasne.
    Ale jak *chciał* przyjść lecz nie został powiadomiony, to
    jest zgryz. Z drugiej strony art.32 nie zawiera zapisu
    "pod rygorem nieważności".

    Może ktoś skomentować?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-07-04 21:18:30
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego
    > właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem

    Co to za ustawa, dopiero co czytałam ustawę o spułdzielczości mieszkaniowej,
    tam jest wyraźny termin 21 dni, zdaje się w 8 z indeksem ?.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 7. Data: 2013-07-04 23:14:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Stokrotka wrote:

    [...nie wiem komu...]

> [...]
    [...]
    > Co to za ustawa,

    O własności lokali.

    > dopiero co czytałam ustawę o spułdzielczości mieszkaniowej,

    Współwłaściciele nie muszą być spółdzielcami.
    Z opisu nijak nie wynikało, że w rachubę wchodzi spółdzielnia.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-07-05 18:47:24
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > O własności lokali.

    > Współwłaściciele nie muszą być spółdzielcami.
    > Z opisu nijak nie wynikało, że w rachubę wchodzi spółdzielnia.

    Prawda, tam może obowiązywać inne prawo, ale podobno jest analogiczne.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2013-07-05 21:40:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jul 2013, Stokrotka wrote:

    > Prawda, tam może obowiązywać inne prawo, ale podobno jest analogiczne.

    "Podobność" masz wyrażoną przepisem który podobno Cię zaskoczył
    (i tyle by było tej analogii :))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-07-06 21:07:19
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > "Podobność" masz wyrażoną przepisem który podobno Cię zaskoczył
    > (i tyle by było tej analogii :))

    Pisałam , że według prawa spułdzielczego, założyciel wątku sam rozsądzi czy
    podlega pod prawo społdzielcze czy inne.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)