  • 391. Data: 2013-07-11 16:50:19
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 15:58:26 +0200 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Poczytaj, to ciekawe.
    >
    > W dzień rośliny produkują tlen, a w nocy pobierają. Z tego wniosek, że
    > mieszkańcy Kabat powinni w nocy się udusić :)

    poczytaj może o cyklu i jego produktach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 392. Data: 2013-07-11 16:51:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Kris wrote:

    > Podasz przykład gminy gdzie jest drożej i nie znana jest częstotliwośc odbioru
    odpadów?
    > Jeśli tak jest to nie wina ustawy smieciowej a wina lokalnych urzedników
    > na jakośc pracy których masz mimo wszystko wpływ.

    Ale mniejszy niż owa ustawa, która dała im "moc" do ręki.

    > Bo ja np zauważyłem ze teraz w niektórych miejscach jest wersja"taniej płać,
    odbierzemy bez limitów"

    Niewykluczone, że spora część "systemu" będzie działać coraz lepiej.
    Ale wyrządzone przy okazji szkody, głównie dydaktyczne (np. z okazji
    wrzucania sortowanych śmieci do "wspólnej" śmieciarki) będzie bardzo,
    BARDZO trudno odrobić.

    pzdr, Gotfryd

  • 393. Data: 2013-07-11 17:07:08
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-11 16:49, masti pisze:

    > w idealnie okrągłym korwinistycznym świecie
    > Pokaż mi gdzie taki model gospodarczy działa w praktyce

    Coś Cię właśnie użarło w dupę.

  • 394. Data: 2013-07-11 17:55:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak zauważycie ze brakuje miejsca to wymuście

    Ha!
    Jak zdadzą raport, to się dowiemy jak było ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 395. Data: 2013-07-11 20:18:45
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    On 11.07.2013, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Chyba nie sądzisz, że jakiekolwiek drzewa w Warszawie produkują tlen w
    > jakiejkolwiek istotnej dla człowieka ilości?

    Łomatko.

    No jedzie na odległość chłopaczkiem-korwiniaczkiem w wieku licealnym.

    Tak, młody niedoinformowany kolego, drzewa produkują netto tlen
    w znaczących ilościach (~10% produkucji tlenu przez biomasę), wiążąc
    przy tym CO2, co ma również ogromne znaczenie dla składu atmosfery
    którą oddychamy -- wytnij drzewa, a zafundujesz ludziom spadek stężenia
    tlenu w atmosferze o naście procent. Powodzenia w oddychaniu.

    Poza tym stabilizują temperatury, wilgotność, filtrują powietrze,
    zapobiegają erozji i -- last but not least -- zapewniają ludziom
    poczucie kontaktu z naturą (co daje np. znaczący statystycznie
    spadek przestępstw z użyciem przemocy na obszarach z ładnie
    zadrzewionymi terenami zielonymi).

    Potrafisz to wycenić i sprzedawać na "wolnym rynku"?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 396. Data: 2013-07-11 20:21:46
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    On 11.07.2013, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > A dwutlenku węgla - wulkany, a nie elektrownie.

    Biber!

    http://doskonaleszare.blox.pl/2009/04/Wulkany-i-CO2.
    html
    http://doskonaleszare.blox.pl/2011/06/Wulkany-i-CO2-
    redux.html

    > Weź Ty poszukaj po wikipedii, czy gdzie indziej jakie masy powietrza są
    > przeganiane z jaką prędkością stąd-do-tamtąd (może natkniesz się na
    > słowa "passat" i "antypassat"), a potem pieprz głodne kawałki, że tlen
    > wyprodukowany przez drzewa w Lasach Kabackich trafia w znaczącym
    > procencie do płuc mieszkańców Gminy Centrum.

    Weź ty do ręki jakiś podstawowy podręcznik meteorologii/klimatologii
    i sprawdź sobie, co to są "gazy dobrze wymieszane w atmosferze".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

  • 397. Data: 2013-07-11 21:51:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 16:40:08 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Odbierajďż˝ 2x w tygodniu? :D
    Raz na dwa tygodnie.

  • 398. Data: 2013-07-11 22:26:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Grzegorz Staniak wrote:

    > http://doskonaleszare.blox.pl/2009/04/Wulkany-i-CO2.
    html

    Bardzo i ZUPEŁNIE offtopicznie, stosowanie się do zaleceń
    owego tworu dziwologów językowych stosowanych (znaczy
    przypisujących sobie "prawo i słuszność" w kwestii
    nomenklatury) który to zapodał za jedynie słuszne
    wymieszanie w nazwach rdzeni o skrajnie różnym
    pochodzeniu, działa na mnie pobudzająco (do szukania
    jakiejś złośliwości) :>
    Rzecz jasna mam na myśli "ditlenek".
    Ciekawe czy Śniadecki przewraca się w grobie :>

    Niniejszy post można twinkliknąć albo dwuclickować do kosza,
    jak tam kto woli ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 399. Data: 2013-07-11 23:45:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.07.2013 16:29, trolling tone pisze:

    > Nie musi. Jak oceany będą zatrute i zacznie brakować tlenu, w wolnej
    > gospodarce natychmiast powstaną firmy produkujące tlen.

    Było ;)

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&list=PL496E18E886ABE93C&v=EbZUiT7v0MI#t=50s

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 400. Data: 2013-07-12 01:25:09
    Od: Grzegorz Staniak <w...@g...com>

    > Ostatnie 5 słów to nieprawda.

    Bez żartów. Doczytaj sobie jak wyglądała bankowość w USA po Wielkim
    Kryzysie, kiedy ogólnie gospodarka USA była najbardziej regulowaną
    gospodarką tzw. Zachodu -- i rosła w tempie, o którym dzisiaj może
    tylko pomarzyć. Od czasów Raegana zniesione zostały praktycznie
    wszystkie ograniczenia dotyczące stóp procentowych, działalności
    międzystanowej, poziomów lewarowania, łączenia bankowości komercyjnej
    z inwestycyjną itd. itp. Poczytaj sobie choćby o tym co to była
    ustawa Glassa-Steagala i dlaczego jej zniesienie przyczyniło się
    do tzw. kryzysu finansowego. Poczytaj sobie też o tym jak ten model
    działania był naśladowany (np. londyńskie City) i eksportowany przez
    międzynarodowe instytucje (MFW, Bank Światowy). A następnie popatrz
    na serię kryzysów finansowych, od dalekowschodniego do bańki subprime,
    które ten tryb działania wyprodukował.

    Możesz sobie być fanatykiem Religii Niewidzialnej Ręki, ale zamykając
    oczy na rzeczywistość już się po prostu ośmieszasz.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>