  • 61. Data: 2007-01-22 01:43:11
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > No niby tak, ale jeszcze wypadałoby udowodnić, że to zrobił. Fakt
    posiadania
    > zainstalowanego oprogramowania nie świadczy o tym, że się z niego korzysta
    > (można tego domniewywać) - połowa populacji ludzkiej posiada organy
    > niezbędne do gwałtu (a po wyroku skazującym za gwałt na pewnym szwedzie -
    > ile dobrze pamiętam) to niemal 100% (odliczam kastratów itp.) i jakoś nie
    > ściga się każdego za to przestępstwo...

    Nie chodzi o korzystanie z oprogramowania, bo takiego znamienia nie ma w
    przepisach, ale o to ze sie "uzyskuje", a jak dla mnie uzyskanie czegos to
    taka sytuacja, ze to cos znajdzie sie w takie relacji do danej osoby, ze tak
    osoba tym czyms dysponuje (włada).
    Mozna miec 1500 plyt z programamii nie miec czasu tego przegladac/uzywac,
    ale sie je uzyskalo, bo te 1500 plyt lezy pod stolem w kartonie i ktos ma
    nad tym wladztwo tj moze z tym zrobic co zechce - instalowac, wyrzucic,
    podarowac itp.

    Cezar

  • 62. Data: 2007-01-22 02:22:17
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Bujda na resorach. To nie ja mam udowadniać swoją niewinność. Jedyny
    > wyjątek to postępowanie karnoskarbowe gdzie to podatnik musi sie tłumaczyć
    > :)))

    Nie chodzi o bronienie w scislym tego slowa znaczeniu.
    Zostajesz wezwany jako swiadek i przesluchanie - co bardzo wazne - nastepuje
    ono z uprzedzeniem o tresci art. 183/1 kpk. Jako swiadek masz obowiazek
    zeznawac.
    Policja sie pyta wiec czy wie pan cos na temat legalnosci tego konkretnego
    programu - ty mozesz powiedziec co chcesz albo skorzystac z 183/1 kpk i
    milczec, ale jesli nic nie powiesz to policja nie ma dowodow na to, ze jest
    to legalne i przyjmuje ze jest nielegalne, bo tak wynika posrednio z opinii
    bieglego..
    I tak w odniesieniu do kazdego programu na liscie z opinii.

    Jesli zatem nie "wybronisz" poszczegolnych programow to policja nie majac
    juz innych dowodow - bo skad je ma miec ? - przyjmuje ze one sa nielegalne.

    Stawia zarzut.
    Znowu ciebie przesluchuje, ale juz jako podejrzanego.
    Teraz tez mozesz sie bronic oczywiscie i wykazywac legalnosc.
    Jesli nie chcesz sie bronic (a nie musisz przeciez) albo nie masz czym to
    juz prosta dorga do ao.

    Zdziwnienie twoje budzi pewnie fakt po co to przesluchanie jako swiadka ?
    Ano dlatego, ze jak przychodzi opinia bieglego to w niej nie pisze ze np
    "program Microsoft WindowsXP, ktory zapisany jest na plycie CD marki TDK
    koloru niebieskiego zabezpieczonej jako dowod rzeczowy nr 134 jest
    nielegalny". Nic takiego nie pisze w opinii. W niej pisze, ze jest to
    Windows XP o numerze klucza np 12133325252 i dopiero jesli osoba u ktorej
    znaleziono tego windowsa nie wykaze, ze ma taki klucz do niego to jest
    mozliwosc stawiania zarzutu, wiec po to jest to przesluchanie, zeby mogla
    wykazac. W przeciwynym razie stawianie zarzuty byloby przedwczesne i wbrew
    art. 313 kpk.

    A tak zyciowo to najczesciej osoby u ktorych nastapilo przeszukanie juz
    nastepnego dnia leca na policje i wykazuja sie kwitami na legalnosc swoich
    programow. Oczywsice opinia bedzie za 3 miesiace, a sprawa nawet nie zostala
    wpisana do RSD, ale one juz leca. Najczesciej jest tak, ze sa w stanie
    wykazac jeden, dwa legalne programy (np z obserwacji wlasnych wiem ze czesto
    przynosza darmowa i legalna plytke z NERO ktora dostali do nagrywarki), a
    poza tym maja na tony lewizny. Mysla zatem, ze jak wykaza jeden legalny
    program to policja im "wybaczy", ze dostana "tylko kare pieniezna" (w
    rozumieniu takiego jakiegos odszkodowania o nieznanej etiologii), albo "ze
    zabiora im komputer i tyle". No i wykazuja sie tym NERO ktory kosztuje
    jakies 100 zeta, a maja najnowszego windowsa, najnowszy Photoshop, mega
    turbo profesional Office, dziesiatki gier i setki
    tki mp3 o lacznej wartosc 150k albo lepiej.

    Potem dostaje wyrok karny - oczywsice w sumie symboliczny - roczek w
    zawiasach, kilkaset zlotych grzywny, jakies koszty i oplaty i sa karane.
    Niby nic, ale potem nastepuja dalsze konsekwencje.

    Oczywiscie szkola sie dowiaduje o fakcie (bo sledzi sprawe od momentu, gdy
    prok je zawiadamia na podst 21 kpk) - pol biedy jesli jest to jakas
    zawodowka - wtedy bez konsekwencji, ale jesli dobra uczelnia to potrafi
    wywalic studneta na zbity pysk (w ustawie o szkolnictwie wyzszym jest
    rozdzial o postepowaniu dyscyplinarnym - poczytalem sobie go jak
    dowiedzialem sie o tej sprawie, wczesniej nawet o nim nie wiedzialem).
    Widzialem to na przykladzie pewnego okularnika z polibudy - pasjonatem
    komputerow byl , juz mu chyba przeszlo.

    Tenze pasjonat myslal, ze to juz koniec nieszczesc, ale gdzie tam.
    Pokrzywdzeni (firma reprezentujaca)jego przestepstwem za ktore zostal juz
    prawomocnie skazany wystapili z pozem w sprawie cywilnej o odszkodowanie.
    Przypominam ze programy byly warte 150 k PLZ. Malo nie osiwial ze strachu,
    matka poleciala do sadu z pretensjami "przeciez sprawa juz sie skonczyla,
    czego wy chcecie od mojego syna; pojde z tym do prasy ! do TVN ! do
    Strasburga !". Kolega asesor sadowy tarzal sie ze smiechu jak o tym mowil.
    Rodzice wynajeli oczywiscie adwokata - mowiono ze wzial 3 k PLZ za sprawe,
    ktora w sumie byla przegrana bo przeciez sad cywilny jest zwiazny
    ustaleniamy prawomocnego wyroku karnego co do faktu czynu (art. kolo 10
    kpc - nie pamietam, na studiach nie bawilem sie w cywilistyke, potem nie
    bylo juz na to czasu). Na szczescie najmimorda sie troche postaral i zawarto
    ugode - 20k PLZ - student wiadomo bez kasy, ojciec i matka zarabiali raczej
    tak sobie i ta sprawa mogl aich zrujnowac. Okularnik dostal ostro po dupie
    od zycia, jego starzy przez jego debilizm tez.

    Oj napisalem sie duzo. Polecam to wszystkim pod rozwage.

    A ciebie kolego prosze, aby nie zarzucal od razu wszystkim ze bzdury
    wypisuja, bo byc moze czasami jest tak ze maja racje i cos widzieli "od
    podworka" a nie przez pryzmat podrecznika do kpk

    Cezar

  • 63. Data: 2007-01-22 03:29:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 03:22:17 +0100, Cezar napisał(a):

    > A ciebie kolego prosze, aby nie zarzucal od razu wszystkim ze bzdury
    > wypisuja, bo byc moze czasami jest tak ze maja racje i cos widzieli "od
    > podworka" a nie przez pryzmat podrecznika do kpk

    OK, dzięki za rzeczowe wyjaśnienie. Moje wątpliwości nadal budzi kilka
    kwestii i byłbym szczęśliwy gdybyś mógł na moje pytania odpowiedzieć.

    1) Piszesz:

    > W niej pisze, ze jest to
    > Windows XP o numerze klucza np 12133325252 i dopiero jesli osoba u ktorej
    > znaleziono tego windowsa nie wykaze, ze ma taki klucz do niego to jest
    > mozliwosc stawiania zarzutu

    Kupując legalny program:
    - mogę zrobić jego kopie zapasową
    - oryginalny nośnik mogę wyrzucić/zepsuć/zniszczyć/zapodziać
    - nie mam obowiązku posiadania paragonu/faktury

    Jak rozumiem, mimo że działałem zgodnie z prawem, zostaną mi w takiej
    sytuacji postawione zarzuty i zostanę osądzony, tak?

    2) Napisałeś:

    > W kazdym razie jesli znajdzie sie na dysku np mp3 z muzyka dajmy na to
    > zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    > prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony sie
    > zgodzil czy nie.

    Otóż nie jest to takie proste, bo mp3 mogłem kupić np. z itunes.com lub
    innego sklepu z muzyką. Nie musiałem do tego używać karty kredytowej,
    mogłem zadzwonić na 0700, zapłacić smsem, wykorzystać bon prezentowy, kartę
    prepaid prezentową itp itd. W conajmniej dwóch ostatnich nie zostanie żaden
    ślad po mojej transakcji - bony ani karty prezentowe nie są imienne
    (normalne wypukłe karty np. VISA do płacenia w sieci, doładowane określoną
    kwotą i całkowicie anonimowe, kupuje sie je w okienku bankowym i nikt o nic
    nie pyta, tak jakbyś kupował batona w sklepie). Jak rozumiem na słowo
    policja mi nie uwierzy, tak więc znowu zostałbym skazany za coś, czego nie
    zrobiłem? MP3 mogę sobie przekompresować na inny bitrate i wtedy nie ma
    żadnych śladów w postaci jakiś ukrytych informacji "ściągnięte z itune" itp
    itd.

    3) Co z filmami? Też mogłem je zgrać z legalnego DVD, wolno mi. A legalną
    płytę oddałem komuś w prezencie. Wszystko legal, a mimo to zostaną mi
    postawione zarzuty a ja nie będe miał możliwości aby się obronić?

    4) Opisywałem tu jakiś czas temu sytuacje jaka spotkała mnie osobiście.
    Kupiłem w sklepie komputer z preinstalowanym Windowsem. Wszystko odbyło się
    legalnie. Po czasie okazało się, że panowie ze sklepu chcieli zaoszczędzić
    i Windows okazał się nielegalny. Ja nie miałem pojęcia o tym, że płacę za
    coś czego w rzeczywistości nie dostaje. Co w takiej sytuacji? Czy dojdzie
    do postawienia zarzutów?

    5) Na jakiej podstawie biegły stwierdza który soft jest legalny a który
    nie? Po sieci krąży skan orzeczenia sądu gdzie biegły stwierdził że
    nielegalne są programy, które w rzeczywistości są darmowe. I nie był to
    jeden program, a conajmniej kilka różnych.

    6) Kim jest biegły? Czy jest pracownikiem firmy pośrednio zainteresowanej
    ukaraniem pirata? Czyli np. pracownikiem firmy blisko związanej z
    Microsoftem, ZAIKSem, ZPAVem itp itd? Z tego co wiem, ekspertyzy wykonuje
    właśnie taka firma, która nawet nie kryje swoich powiązań z producentami. W
    takim wypadku wiarygodność tego biegłego jest równa zeru - jest sędzią we
    własnej sprawie.

    7) Pisałeś o WinRarze i art. 278 kk. Jest tam mowa o uzyskiwaniu korzyści i
    Twoim zdaniem użytkując program po okresie testowym ja uzyskuję taką
    korzyść. Przyjmijmy, że w tym sie z Tobą zgodzę. Ale co w sytuacji, kiedy
    po prostu zapomnę odinstalować programu? Nie używam go, więc nie ma mowy o
    żadnej korzyści. On po prostu jest.

    8) W kontekście poprzedniego punktu. System Windows zapisuje każdorazowo
    datę ostatniego uruchomienia programu. Biegły wykonując ekspertyzę zapewne
    uruchomi program, system zapisze nową datę, a ja tym samym zostanę
    pozbawiony jedynej linii obrony.

    9) Czy przy przeszukaniu mieszkania, policjant/biegły/ktokolwiek z
    biorących udział w przesłuchaniu sporządza indeks i zapis (z kopią dla
    mnie) sum kontrolnych wszystkich plików na dysku? Jeśli nie, to wartość
    materiału dowodowego jest moim zdaniem żadna. Począwszy od zwykłego
    posterunkowego, przez biegłego a na osobie z depozytu kończąc - każdy ma
    możliwość włączenia mojego komputera i wgrania tam czegokolwiek, łącznie z
    pornografią dziecięcą i innym syfem, a ja nie będe miał żadnej możliwości
    obrony. Kto mi uwierzy jeśli powiem, że soft za 150000 zł w niewiadomy mi
    sposób znalazł się na dysku? A jest to więcej niż prawdopodobne, bo
    komputer przechodzi po drodze przez wiele rąk i ktoś może chcieć się
    zabawić.

    10) Co w przypadku kiedy nie kupiłem programu a mimo to używam go legalnie?
    Parokrotnie zdarzyło mi się, że po prostu autorzy pewnych (komercyjnych)
    programów to moi znajomi i po prostu dali mi program do zabawy, za darmo.
    Czasem są ogłaszane takie akcje za pomocą różnych mediów, for
    internetowych, itp. Nie ma wtedy dowodu zakupu ani niczego, co mogłoby
    stanowić wiarygodne podstawy do uznania tego programu za legalny. Moje
    słowo kontra wątpliwości biegłego. Co wtedy?

    Uff, to chyba tyle. Jak odpowiesz, to zadam następne pytania. Z góry
    dzięki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 64. Data: 2007-01-22 04:23:34
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > - mogę zrobić jego kopie zapasową
    > - oryginalny nośnik mogę wyrzucić/zepsuć/zniszczyć/zapodziać
    > - nie mam obowiązku posiadania paragonu/faktury

    kopie zapasowa mozna legalnie sporzadzic tylko, gdy ma to byc niezbedne do
    korzystania z programu - to dodatkowy warunek (art 75 PrAut)

    jesli zgubisz dowody legalnosci programu to niestety masz klopty - w
    praktyce wystarczy 1 dowod legalnosci np legalna plytka (nie trzeba innych
    np faktury), bo juz taki jeden dowod wprowadza watpliwosci co do twojej winy
    ktorych w sumie nie da sie usunac, wiec trzeba je na twoja korzysc
    rozstrzygnac

> [...]
    > zrobiłem? MP3 mogę sobie przekompresować na inny bitrate i wtedy nie ma
    > żadnych śladów w postaci jakiś ukrytych informacji "ściągnięte z itune"

    Wisz ja nei znam sie na takich szczegolach technicznych. Napisze tylko tyle,
    ze jesli podnisobys okolicznosci ktore wprowadzilyby watpliwosci co do
    twojej winy i po sprawdzeniu ich (mozna by bieglego powolac, nawet chyba
    trzeba by bylo) i wobec niemzliwosc ich usuniecia znowu watpliwosci trzeba
    by rozstrzygnac na twoja korzysc.

    > 3) Co z filmami? Też mogłem je zgrać z legalnego DVD, wolno mi. A legalną
    > płytę oddałem komuś w prezencie. Wszystko legal, a mimo to zostaną mi
    > postawione zarzuty a ja nie będe miał możliwości aby się obronić?

    Jesli oddajesz komus legalna plyte czyli w zasadzie przenosisz jej wlasnosc
    przez darowizne to nie masz prawa zatrzymac dla siebie jej kopii cyfowej -
    juz nie masz. Inaczej moznaby sobie wyobrazic taka "kaskade" kiedy 1 legalna
    plyta przeszla przez 1000 osob i kazda ma legalny film dvd.

    Trzeba by sprawdzic czy wogole warunki zakupu przec ciebie tej plyty od
    dystrybutora uprawnialy ciebie do dalszej odsprzedazy - tyle ze jesli nawet
    nie to najwyzej odp cywilnoprawna; a odp karna wg zdania powyzej

> [...]
    > coś czego w rzeczywistości nie dostaje. Co w takiej sytuacji? Czy dojdzie

    Mysle ze tak. Przestepstwo z art. 278/2 kk mozna popelnic takze w zamiarze
    ewentualnym tj nie chcesz popelnic, ale przewidujac taka mozliwosc na to sie
    godzisz - kazdy dorosly (czyli wg kk taki od 17 lat) czlowiek powinien znac
    chociazby podstawowe warunki legalnosci. Skoro ich nie sprawdziles to sie
    godziles, przynajmniej jest okolicznosc na to wskazujaca. Twoje podejrzenie
    powinien zbudzic fakt, ze sprzedawca nie dostarczyl orginalnej plyty,
    faktury itp - dziwne jest to ze kupiles zestaw komputerowy i wszystkie jego
    skaldniki byly ujete w fakturze (bo gwarancja), a akurat programy nie ? Ja
    bym ci nie uwierzyl i mysle ze to zdanie zostaloby podzielone przez sad.

> [...]
    > nielegalne są programy, które w rzeczywistości są darmowe. I nie był to
    > jeden program, a conajmniej kilka różnych.

    Po pierwsze biegly moze sie mylic - przeciez to tylko czlowiek.
    Po drugie biegly nigdy nie ma prawa mowic ze cos jest legalne lub nie - to
    jest kwestia oceny prawnej i ja moze zrobic tylko organ procesowy; biegly
    moze podawac tylko fakty np

    biegly moze stwierdzic, ze na danym dysku byl WinXP o numerze 12121212;
    teraz organ procesowy ma sprawdzic czy facet ma kwity ktorymi moze wykazac
    prawa do windowsa o tym numerze; organ ocenia fakt ze on to wykazal lub nie
    i dopiero teraz wyprowadza wnioski na ten temat; gdyby biegly wypowiedzial
    sie w tej kwestii to sprawa by poleciala, bo absolutnie nie ma prawa -
    obraza art. 7 kpk w pierwszej kolejnosci

> [...]
    > takim wypadku wiarygodność tego biegłego jest równa zeru - jest sędzią we

    Biegly jest zawsze zwiazny z jakimis podmiotami - on nie zyje w prozni. W
    kazdym razie nie moze byc zwiazany z pokrzywdzonym w sensie formlanym - bo
    to powod do wylaczenia bieglego od sprawy.
    Pamietaj ze np eksperci z laboratoriow kryminilistycznych policji tez wydaja
    opinie np daktyloskopia i chociaz pracuja w organach scigania to nikt nie
    podwaza ich opinii - choc w zasadzie zwiazani sa z jedna ze stron sprawy
    przed sadem.

> [...]
    > po prostu zapomnę odinstalować programu? Nie używam go, więc nie ma mowy o

    Trzeba ocenic zamiar. Jesli zapomniales odinstalowac to go nie masz (zamiaru
    uzyskania, bo fakt korzysci jest drugoplanowy), ale obawiam sie ze nie
    bedzie sie dalo tego wykazac przed sadem.

> [...]
    > datę ostatniego uruchomienia programu. Biegły wykonując ekspertyzę zapewne
    > uruchomi program, system zapisze nową datę, a ja tym samym zostanę

    Biegly zapewne sprawdza kiedy winrar zostal zainstalowany. Potem prokurator
    patrzy kiedy zatrzymano komputer (bo ekspertyza bieglego mogla byc kilka
    miesiecy pozniej). Jesli bylo wiecej jak te 40 dni to klops dla ciebie.

> [...]
    > sposób znalazł się na dysku? A jest to więcej niż prawdopodobne, bo
    > komputer przechodzi po drodze przez wiele rąk i ktoś może chcieć się

    No wiesz na tej zasadzie to kazdy moglby kazdemu zarzucic wszystko. Obawiam
    sie ze taka argumentacja niewiele moglaby zdzialac.
    To czysto akademicki przyklad.
    Na tej zasadzie zatrzymany przez policje na przejechaniu samochodem na
    czerwonym swietle moglbys w sadzie twierdzic, ze oni sie zmowili i
    specjalnie zeznaja, ze przejechales choc to nie mialo miejsca. Jedynym
    dowodem sa zeznania policjantow, bo zakladam nie bylo kamery. No i co ?
    Oczywiscie w teorii moze tak byc, ale jak myslisz komu sad da wiare?

> [...]
    > stanowić wiarygodne podstawy do uznania tego programu za legalny. Moje
    > słowo kontra wątpliwości biegłego. Co wtedy?

    Zawsze trzeba sprawdzic czy autor (wlasciciel praw autorskich) zezwolil na
    rozpowszechnianie (i na jakich wrunkach). Robi sie to przez zapytanie tego
    kto tymi prawami zarzadza. Jesli zas autor nie bylby zrzeszony w takim
    podmiocie (np jakis student co napisal program) to prokurator powinien go
    odnalezc - jesli mu sie to nie powiedzie to oczywiscie powstaja watpliwosci
    ktore trzeba na twoja korzysc rozstrzygnac, bo nie da sie ich usunac. A
    jesli odnajdzie tego goscia to on juz powie - jesli chcialby sklamac to
    bylbys utopiony skoro sprawa zalatwioan bylaby na gebe miedzy wami i nei
    bylo by innych dowodow.

    Cezar

  • 65. Data: 2007-01-22 07:49:26
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Tomy M. napisał(a):
    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > ... nie ma odważnego bo w Polsce (chyba nie tylko) można
    > używać bez łamania prawa,ba nawet komercyjnie, każde oprogramowanie
    > trialowe.Oczywiście firma będąca właścicielem tego oprogramowania
    > może wytoczyć nam proces cywilny o naruszenie umowy/regulaminu/licencji
    > ale Policja nie może zajmować się tym na podstawie KK.

    nie wszystkie triale, czasem trzeba czasem cracka a to juz jest
    przestepstwem. (o ile zabezpeiczenia sa skuteczne)

  • 66. Data: 2007-01-22 07:55:33
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Cezar napisał(a):

    > Skoro uwazasz ze sie blaznie to ok. Lewe mp3 i filmy sciga sie z PrAut, na
    > wniosek uprawnionego, czyli w praktyce organizacji zbiorowego zarzadzania
    > prawami autorskimi.
    > Onegdaj tj od 1994 do 1998 programy tez sie scigalo z tej ustawy, ale od
    > kiedy wszedl w zycie nowy kk to art. 278/2 kk stanowi lex spec do tej ustawy
    > i programy sciga sie z kk, a inne pliki cyforwe zawierajace tresc o cechach
    > utworu w rozumieniu tej ustawy podpadaja pod jej przepisy.
    >
    > Wierz lub nie - malo mnie to obchodzi.

    miales podac mi dokladny art

  • 67. Data: 2007-01-22 08:21:04
    Od: Rafał <z...@p...pl>

    Cezar wrote:

    > kopie zapasowa mozna legalnie sporzadzic tylko, gdy ma to byc niezbedne do
    > korzystania z programu - to dodatkowy warunek (art 75 PrAut)

    yyy... moment... Posiadam oryginalny nośnik - robię backup, z którego
    instaluję system (nie chcę korzystać z oryginalnego, by go nie uszkodzić).
    Zgodnie z tym co napisałeś już postąpiłem nielegalnie czy jeszcze nie? Czy
    mam czekać na to, aż nośnik oryginalny będzie nieczytelny i dopiero wtedy
    robić backup? To się trochę mija z logiką.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 68. Data: 2007-01-22 08:35:45
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Cezar napisał(a):

    > Skoro uwazasz ze sie blaznie to ok.

    tak uwazam ze sie blaznisz i nie tylko sie ale i organy scigania,
    pracujesz we wroclawskiej prokuraturze?

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3009215.html

    "Mec. Alina Dziekanowicz-Adamska, drugi z obrońców, podnosiła wczoraj
    kwestię językową: przestępstwem jest uzyskiwanie nielegalnego programu,
    a nie jego wykorzystywanie. Grażyna H. nie może podnosić
    odpowiedzialności także z tego powodu, że program został zainstalowany
    zanim została prezesem: - Prokurator dokonał własnej, błędnej wykładni
    pojęcia "uzyskiwanie".

    Sąd w pełni podzielił argumentację obrony. Wczorajszy wyrok jest prawomocny.

    Nie jest to jednak koniec sprawy. Błędna decyzja prokuratury
    doprowadziła amerykańską firmę do bankructwa i strat szacowanych na
    kilka milionów dolarów. Policja m.in. skonfiskowała komputery Aluconu z
    programami, które w niewyjaśnionych okolicznościach zniknęły z
    policyjnego depozytu."

    Pozdrawiam

    P.

  • 69. Data: 2007-01-22 09:05:03
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Cezar" <c...@i...pl> wrote in message

    > Pisze raczej o tych mp3 ktore sa sicgane przez p2p lub inne takie albo
    > wprost ripowane z orginalnych plyt cd.

    Na mp3 nie ma sygnatury jak zostal zdobyty.

> [...]
    > zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    > prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony
    > sie
    > zgodzil czy nie. A jesli nie to mozliwy jest wniosek o sciganie od
    > pokrzywdzonego.
    > W praktyce kieruje sie takie zapytanie (o to czy sklada wniosek o
    > sciganie)
    > do organizacji zbiorowego zarzadzania z wykazem utworow (wg listy w opinii
    > bieglego ktory zbadal dysk), a ona odpisuje czy kieruje wniosek o sciganie

    Boze i Ty pracujesz w wymiarze sprawiedliwosci ? A co sie stalo z dozwolonym
    uzytkiem osobistym ? Zniknal sie z ustawy czy jak ?

    Daniel

  • 70. Data: 2007-01-22 09:49:18
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 09:35:45 +0100, Sowiecki Agent napisał(a):

    > http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3009215.html

    Wnioski? Prokuratorzy koniecznie na szkolenie w zakresie interpretacji
    prawa autorskiego.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --