  • 1. Data: 2007-01-21 12:22:54
    Temat: wiek a studia i lata pracy
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    czy jest jakas granica wieku, do ktorej studia licza sie jako lata pracy ( o
    ile tak jest, a podobno tak) , konkretnie czy np tak jak jakies znizki
    studeckie sa do 26 roku zycia, czy np studiowanie po 26 rokiem zycia, nie
    liczy sie jako lata pracy do emerytury?
    Jesli jest jak wyzej, jak jest liczone wynagrodzenie w czasie trwania
    studiow, czy moze zmniejsza to ilosc lat potrzebnych do przejscia na
    emeryture, ale nie liczy sie do sredniej zarobkow?
    Mam na mysli studia dzienne.

    Pozdrawiam,
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-01-21 12:54:44
    Temat: Re: wiek a studia i lata pracy
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Studiowanie pod warunkiem ukonczenia zaliczane jest do tzw. lat (okresow)
    nieskladkowych, ktore maja potem wplyw na wymiar emerytury/renty.
    Drugim rzecza jest to, ze zalicza sie tylko maksymalnie tyle lat ile wg
    planu maja trwac studia - np 5 lat gdy magisterskie i nie wazne, ze np
    potrzebowales na ich ukonczenie 6 lat - zaliczaja tylko 5 lat. Jesli
    skonczyles studia np 5 letnie wczesniej np w 4,5 roku t zaliczaja 4,5 roku.
    Zaliczane sa tylko 1 studia.

    Cezar

  • 3. Data: 2007-01-21 14:38:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > potrzebowales na ich ukonczenie 6 lat - zaliczaja tylko 5 lat. Jesli
    > skonczyles studia np 5 letnie wczesniej np w 4,5 roku t zaliczaja 4,5

    A w przypadku studiow wieczorowych? Zalozmy taka sytuacje. Mam 28 lat.
    Jestem na 1 roku wieczorowych. Wczesniej bez wiekszego entuzjazmu zaczynalem
    sobie ze 4 razy rozne wydzialy, ktorych profil po zapoznaniu sie z nim - po
    prostu mi nie odpowiadal. Rownolegle ze studiami wieczorowymi pracuje na
    umowy o dzielo. Studia na UW, platne. Odlicza mi sie od tego tzw. okresu
    skladkowego?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 4. Data: 2007-01-21 16:04:09
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > prostu mi nie odpowiadal. Rownolegle ze studiami wieczorowymi pracuje na
    > umowy o dzielo. Studia na UW, platne. Odlicza mi sie od tego tzw. okresu

    No chyba nie odlicza tylko dolicza.
    Zeby okres studiow zaliczono ci do okresu nieskladkowego to musisz je
    skonczyc. Nie wazne ile innych studiow nie skonczyles - tak jakby ich nie
    bylo.
    Jezeli w okresie studiow rownolegle pracowales to okres pracy zalicza ci
    jako okres tzw. skladkowy (co jest korzystniejsze dla pozniejszego
    przelicznika emerytury/renty) i rownolegly okres studiow nie bedzie
    podliczony.

    Cezar

  • 5. Data: 2007-01-21 16:12:38
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Jezeli w okresie studiow rownolegle pracowales

    oczywiscie chodzi o prace na umowe o prace.

    Cezar