  • 1. Data: 2007-01-21 16:07:01
    Temat: prawo autorskie - wykorzystanie pliku z internetu
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam

    Czy nie złamię jakichś przepisów jeżeli wykorzystam plik ściągnięty z
    internetu w swoim programie?

    Konkretnie chodzi o taką sytuację. Tworzyłem aplikację pod exela, która m.in
    ma drukować przelewy. Kiedy zaczynałem to robić do testów używałem pliku
    śćiągniętęgo z netu. Nawet wtedy szybko mi poszło. Po wpisaniu przelew.xls
    któryś tam wynik z kolei zapisałem na dysk. Druga próba była celna - mam to
    o co mi chodziło. Jednak teraz nie mogę dotrzeć do źródła tamtego pliku ani
    do strony. Na druku też nie ma żadnych informacji.
    Czyli mam coś co zdobyłem legalnie (ściągnięte bez żadnych -obejść), bez
    żadnych zastrzeżeń że nie wolno wykorzystywać.

    Czy mogę takie coś wykorzystać we własnym projekcie czy muszę dorobić swój
    przelew?

    Podejżewam, że taki plik gdyby znalazł właściciel byłby w stanie dość szybko
    wskazać że to jego.

    Nie chodzi też o to, że chcę komuś coś ukraść. Jeżeli trzeba będzie to
    zrobię swój przelew ale być ok wobec tamtego twórcy. Ale chciałbym wiedzieć
    na "teraz i na przyszłość" Jednak chwilę czasu by mi to zaoszczędziło.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2007-01-21 17:21:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> wrote in message

    > Czyli mam coś co zdobyłem legalnie (ściągnięte bez żadnych -obejść), bez
    > żadnych zastrzeżeń że nie wolno wykorzystywać.

    Nie musi być żadnych zastrzeżeń, żeby one obowiązywały.
    Dopiero jak ktoś napisze, że rozdaje za darmo, to możesz sobie wziąć.

    To tak jak z samochodem.
    To że otwarty nie oznacza, że każdy może go sobie wziąć.

    > Czy mogę takie coś wykorzystać we własnym projekcie czy muszę dorobić swój
    > przelew?

    Nie możesz wykorzystać o ile ktos nie wyraził na to zgody.

  • 3. Data: 2007-01-22 00:44:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2007 pawelj <pawel_jajko> napisał/a:
> [...]
    > śćiągniętęgo z netu. Nawet wtedy szybko mi poszło. Po wpisaniu przelew.xls

    Napisz konkretniej co to za plik.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-01-22 17:41:39
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Napisz konkretniej co to za plik.
    Konkretnie to jest plik który się nazywa przelew.xls. jest to
    czteroodcinkowy druk polecenia przelewu.
    Gdybym go wydrukował to dostaję czysty blankiet przelewu.
    Mój program go uzupełnia i drukuje raze z danymi.

    PawełJ

  • 5. Data: 2007-01-23 00:14:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.01.2007 pawelj <pawel_jajko> napisał/a:
> [...]
    > Gdybym go wydrukował to dostaję czysty blankiet przelewu.
    > Mój program go uzupełnia i drukuje raze z danymi.

    Ok, jasne. Pozwolenie autora mieć musisz (no chyba, że udostępnił
    nieodpłatnie, ale wtedy też nalezy podać dane o autorze). W grę wchodzą
    zapewne nie tylko szata graficzna czy układ graficzny samego przelewu ale
    też różne makra. Nie ma znaczenia, że nie masz z tym autorem kontaktu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-01-23 00:19:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2007 pawelj <pawel_jajko> napisał/a:
    > Czyli mam coś co zdobyłem legalnie (ściągnięte bez żadnych -obejść), bez
    > żadnych zastrzeżeń że nie wolno wykorzystywać.

    Takie zastrzeżenia nie są potrzebne (utwór jest chroniony z mocy prawa
    bez dodatkowych zastrzeżeń). Prawdę mówiąc jeśli to coś ma makra
    to pewnie podpada pod program komputerowy i w zasadzie bez stosownej
    klauzuli (licencji) zezwalającej na korzystanie nawet używać tego nie
    powinieneś.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-01-23 19:44:02
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > to pewnie podpada pod program komputerowy i w zasadzie bez stosownej
    > klauzuli (licencji) zezwalającej na korzystanie nawet używać tego nie
    Makr nie ma. ten plik to tylko grafika. Ale nieważne. Zrobiłem już swój
    plik. Lekko nie było, a raczej nudno

    dzięki za pomoc

    --
    PawełJ